Gå til innhold
Hundesonen.no

Se her!

Synne

Recommended Posts

• 4 weeks later...

Dette hørtes ikke bra ut!

Tåler ikke se slike bilder, så jeg trykker ikke på linken..

Men jeg må si jeg ble litt nysgjerrig på hva bildene faktisk viser, selv om jeg ikke vil vite det samtidig som at jeg vil det...

Fæle bilder, så jeg så ikke alle. Men det viste en haug av kaniner stuet i bur, oppdrettet for å havne på menneskers matfat. Bildene ble verre og verre, og utartet seg til å bli bilder av slaktede kaniner osv...

Ikke hyggelig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke bra ut!

Tåler ikke se slike bilder, så jeg trykker ikke på linken..

Men jeg må si jeg ble litt nysgjerrig på hva bildene faktisk viser, selv om jeg ikke vil vite det samtidig som at jeg vil det...

Fæle bilder, så jeg så ikke alle. Men det viste en haug av kaniner stuet i bur, oppdrettet for å havne på menneskers matfat. Bildene ble verre og verre, og utartet seg til å bli bilder av slaktede kaniner osv...

Ikke hyggelig... ;)

Huff, det hørtes slett ikke bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, fæle bilder. Jeg jobbet selv i en kanin stall før. Der hadde de rundt 100 kaniner som slaktes etter tur, for å si det rett ut. Selvfølgelig var ikke dette en kjekk jobb.. Men jeg tenkte bare at jeg skulle gjøre de korte livene deres bedre. De levde i det jeg mener små bur (50*60 cm ca), de som skulle ha unger hadde kasse de kunne gå inni, ellers stod de bare rett på risten. Det var bare en kanin per bur, utenom når de skulle pares. Slik stod de hele livet...

Jeg passet på at alle fikk være ute litt, trente kaninhopping med de og slik. Til de den siste dagen fikk et kakk i hodet, og ble flodd... Kanin skinnet ble solgt og kjøttet spist...

Denne stallen er lagt ned nå. Når den skulle legges ned tok jeg med meg en kanin hjem. Den har jeg enda, og nå er hun 8 år :) Hadde hun ikke vært hos meg, hadde hun vært på middagsbordet til noen andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hyggelig... :)

Tror ikke at det er mat kaniner :) Tror kanske det er forsøks kaniner eller noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker er fæle dyr..

Vi finner på enkle måter og få mat på, da oppdrett av diverse arter.

Er bare sånn det er.. Og sånn har det vært i mange hundre år.

Men, selv om jeg ser sånne bilder og synes det er fælt, så spiser jeg fortsatt kjøtt.

Men ikke kanin da. Mer storfe, svin og kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker er fæle dyr..

Vi finner på enkle måter og få mat på, da oppdrett av diverse arter.

Er bare sånn det er.. Og sånn har det vært i mange hundre år.

Men, selv om jeg ser sånne bilder og synes det er fælt, så spiser jeg fortsatt kjøtt.

Men ikke kanin da. Mer storfe, svin og kylling.

Ja, jeg fikk vondt i magen. . . Ikke av bildene, men av reaksjonene. Jessufader...

Selvsagt var det noen groteske eksempler blandt de bildene på dårlig behandling av dyr, men også naturlige bilder. Folket her virket å reagere sterkest på bilder av blodige kaniner som fikk trukket pelsen av seg. Det man burde fokusere på, er selvsagt livet før dette, og avlivningsmetode. Bildene hvor pelsen blir trukket av er jo helt naturlige slaktebilder, kaninen er død der, og har ikke anelse om hva som foregår. Når vi først bedriver matindustri, er det jo bra om mest mulig av dyret kommer til nytte.

Og når du sier du ikke spiser kaniner, men storfe, svin og kylling - har du sett kyllingburene? De er ennå værre enn hva du ser på den nettsiden, mye værre. Kyllinger er stappet sammen i bur, hakker hverandre nesten til døde, før de ender sitt liv på slakterbenken. Storfe og svin blir fraktet i trange biler over lengre disstanser, det har vært rapporter om benbrudd under frakt, ihjeltramping osv osv. Tror du virkelig det er noe bedre enn hva du så på denne siden?

Når vi nordmenn skal synes noe er ******, så reagerer vi alltid sterkest på det som foregår i andre land, uten å se hva vi gjør selv. Blandt annet blir transportetappene for slaktedyr i norge lengre og lengre. Hvorfor blir de det? Jo, pga effektivisering og nedleggelse av mange av de små, lokale slakteriene. Hvorfor blir de nedlagt, og hvorfor skal vi effektivisere så mye? Jo, fordi norske "billigkjeder" som Rema, Rimi, Ica og Prix skal ha billigst mulig mat, uansett hva det betyr for dyrene - fordi Ola Dunk kjøper kun det billigste kjøttet. (For alle som høylytt nekter, se på salgstatistikk) Kjeder som Rema er så store at de bestemmer nesten hva de skal kjøpe kjøtt for hos leverandørene - leverandørene setter da ned prisene og effetiviserer. Alt går ut over kvaliteten og dyreholdet. Ønsker man å klage på hva som skjer i Kina - hvor vanlige folk har mye dårligere råd enn oss, så start med å se på hvor dere selv handler, om dere "slår til på tilbud" osv osv

Og denne siden som linken henviste til, kjørte hardt på bildene for å overbevise folk om å bli veganere. De presterer tilogmed å ta bibelens ord som forsvar for å bli veganer. Større tull skal man lete lenge etter - i bibelen henvises det flere ganger til at beste lammet ble slaktet og det ble fest - i positive ordelag. Bibelen fremhever ikke at mennesker bør bli vegitarianere eller veganere, heller tvert i mot, man skal høste av naturens overskudd.

De angriper også medisinsk forskning. Ja, det er forferdelig at noen kaniner lider, slik at Ruben 4 år ble reddet fra kreft. Helt sykt. La Ruben 4 år dø en smertefull død, la ham hyle i måneder i smerte, og på slutten er smertene så ille at lille gutten er gått fra forstanden - han er ikke lenger blandt oss, men i live. Nei, la ham ha det sånn, og la ham dø, så redder vi de kaninene på operasjonsbenken!

Verden er GAL

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du sier du ikke spiser kaniner, men storfe, svin og kylling - har du sett kyllingburene? De er ennå værre enn hva du ser på den nettsiden, mye værre. Kyllinger er stappet sammen i bur, hakker hverandre nesten til døde, før de ender sitt liv på slakterbenken. Storfe og svin blir fraktet i trange biler over lengre disstanser, det har vært rapporter om benbrudd under frakt, ihjeltramping osv osv. Tror du virkelig det er noe bedre enn hva du så på denne siden?

Ja jeg vet hvordan de lever. Det du beskriver der minner mer om egghøns.

Levevilkårene er dessverre ikke like bra for alle dyrene vi avler på, det vet jeg godt..

Men jeg kutter ikke ut å spise kjøtt for det. Er en helt naturlig ting for mennesket. Er bare hvordan vi skaffer det som er for ******.

Grunnen til at jeg ikke spiser kanin er at jeg aldri har smakt det. Synes ikke det høres godt ut heller, etterhva jeg har hørt folk si etter å ha smakt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet hvordan de lever. Det du beskriver der minner mer om egghøns.

Levevilkårene er dessverre ikke like bra for alle dyrene vi avler på, det vet jeg godt..

Men jeg kutter ikke ut å spise kjøtt for det. Er en helt naturlig ting for mennesket. Er bare hvordan vi skaffer det som er for ******.

Grunnen til at jeg ikke spiser kanin er at jeg aldri har smakt det. Synes ikke det høres godt ut heller, etterhva jeg har hørt folk si etter å ha smakt det..

Ja, egghøns er nok blandt de som kan ha det værst, men kylling som skal fòres opp til å bli flere ganger normal vekt før slaktealder, har det nok ikke så veldig bra de heller, har sett endel stygge eksempel.

Er enig i at det er naturlig for mennesker å spise kjøtt.

Kanin smaker forøvrig ikke så veldig spesielt - lyst kjøtt som kan minne om kylling.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk vondt i magen. . . Ikke av bildene, men av reaksjonene. Jessufader...

Selvsagt var det noen groteske eksempler blandt de bildene på dårlig behandling av dyr, men også naturlige bilder. Folket her virket å reagere sterkest på bilder av blodige kaniner som fikk trukket pelsen av seg. Det man burde fokusere på, er selvsagt livet før dette, og avlivningsmetode. Bildene hvor pelsen blir trukket av er jo helt naturlige slaktebilder, kaninen er død der, og har ikke anelse om hva som foregår. Når vi først bedriver matindustri, er det jo bra om mest mulig av dyret kommer til nytte.

Og denne siden som linken henviste til, kjørte hardt på bildene for å overbevise folk om å bli veganere. De presterer tilogmed å ta bibelens ord som forsvar for å bli veganer. Større tull skal man lete lenge etter - i bibelen henvises det flere ganger til at beste lammet ble slaktet og det ble fest - i positive ordelag. Bibelen fremhever ikke at mennesker bør bli vegitarianere eller veganere, heller tvert i mot, man skal høste av naturens overskudd.

De angriper også medisinsk forskning. Ja, det er forferdelig at noen kaniner lider, slik at Ruben 4 år ble reddet fra kreft. Helt sykt. La Ruben 4 år dø en smertefull død, la ham hyle i måneder i smerte, og på slutten er smertene så ille at lille gutten er gått fra forstanden - han er ikke lenger blandt oss, men i live. Nei, la ham ha det sånn, og la ham dø, så redder vi de kaninene på operasjonsbenken!

Verden er GAL

mvh

HeliX

1. Er helt enig med deg angående slaktebildene. Det er jo faktisk slik det gjøres at kaninen festes opp ned etter benene -etter at den er død.

2. Synes ikke at den siden var helt god heller. Veganer? Pføy! Drit i bibelen og spis hva du vil :) (Nei, er nok ikke kristen :lol: )

3. Vel, hvorfor skal lille Ruben på 4 år ha mer rett til livet enn en kanin? Høres kanskje fælt ut, men hvorfor skal mennesket være herre over alle andre? Vi er mange nok fra før... Jeg mener at medisinsk forskning er viktig, men det må tas hensyn til dyrene! (Nå har jeg ikke inngående studert siden, men mener at det var noen ikke helt bra bilder av forsøkskaniner der).

Generelt synes jeg at noen virkelig burde skjerpe seg og faktisk gi dyrene vi "bruker"(storfe, sau, svin, fjærfe osv) større plass og bedre levevilkår den tiden de faktisk lever og jobber for oss!

Hilsen eier av 10 kaniner :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti grisen, noe så fælt!

Men det som skremmer meg mest at folk er i stand til å gjøre dette! :lol:

PS: noe groteskt i vente lenger ned i innlegget! Leses på eget ansvar! Bare sånn vennlig advarsel. :)

Har også hørt(husker ikke land) at der bedøver dem aper, knokker skallen å spiser hjernen med smør på!

Mens de forsatt er bedøvd, altså ikke drept- dette for at hjernen skal holde en viss temperatur!

why :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...