Gå til innhold
Hundesonen.no

Eos 350D

LouDan

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har veldig lyst på et nytt kamera, og har lenge hatt lyst på nettopp EOS 350D! :D Er ganske sikker på at det hvertfall er en som har det her inne ;) Det blir nok ikke enda, men det er en ting jeg har lurt på lenge;

Hvis jeg zoomer inn med det kameraet jeg har nå blir det veldig dårlig oppløsning! Hvordan er zoomen på EOS? Er den god? Slik at du kan zoome inn mye og likevel få gode bilder?

Skrevet

Kan si at bildene blir veldig bra hvis du zoomer helt inn.. :D

Ett bilde som jeg har zoomet helt inn på..

IMG_2534litebilde2.jpg

Skrevet

Det kommer jo selvfølgelig an på lys og alt sånt, men det er klart at Canon Eos 350D er et dyrt kamera og gir mye bedre bilder enn et rimelig kompaktkamera vil, sånn helt generelt.. Elsker kameraet mitt!

Her er et bilde jeg tok i Bø, på full "innzoom" og som er klippet ut av en liten bit av det bildet igjen :D;

54.jpg

Guest Christine
Skrevet

Jeg også vil ha det kameraet :D

Hva ligger prisen på? *følepåsegatdeterveldigtdyrt*

Skrevet

Jeg gav 6799 for det, for ca. halvannen måned siden. I tillegg har jeg måttet kjøpe minnekort og veske. Så, ja - det er et relativt dyrt kamera. Men det holder leeeeenge og er så verdt det når du ser bildene :D

Guest Christine
Skrevet

Hmm..Bildene var jo supre da.. :D

Men er desverre blakk så :/

Dessuten så får jeg jo ikke lønn..haha..Nei, får vente til konfirmasjonen min...

Skrevet

Jeg gav 6799 for det, for ca. halvannen måned siden. I tillegg har jeg måttet kjøpe minnekort og veske. Så, ja - det er et relativt dyrt kamera. Men det holder leeeeenge og er så verdt det når du ser bildene ;)

Aaaaaah, har såå lyst på nytt kamera! Nå har lille gullgutten min klart å herpe det middelmådige kompaktkameraet mitt, så nå trenger jeg virkelig nytt!

Var den prisen for bare hus eller inkludert objektiv? Har et EOS objektiv jeg tror passer (har EOS vanlig speilrefleks), så det blir jo en smule billigere da...

Må ønske meg til bursdagen min, men bare synd det er over 3 mnd. til :D

Skrevet

350D er et kjempeflott kamera som er brukervennlig, lite i størrelse (i forhold til andre SLR) og har mange funksjoner. Her er noen bilder tatt med 350D:

20d3.JPG

drops1.jpg

sebra.jpg

Skrevet

Jeg bruker selv 350D EOS kameraet og må si det er ganske bra.

Iallefall i forhold til pris/ytelse!

Man får det med billigobjektivet for ca. 7000kr, som nevnt ovenfor.

Objektivet er (mer enn) halve kameraet, men det medfølgende fungerer vel fint for semiproffe-amatører.

Spørs litt hva du skal ta bilde av.. Jeg bruker det nesten utelukkende i digitaliseringsstativ, med kontrollert lys. (digitalisering av dokumenter).

Skrevet

Har selv kjempe lyst på det kameraet virker som et super kamera å flotte bilder men prisen var litt stiv da får vente til skatte penger og ferie pengene kommer gitt :D

Skrevet

Jeg tror jeg har brukt standardlinsa (18-55mm) bare to eller tre ganger, både på 350D'n og 20D'n. Bruker nesten bare zoom linsa på 90-300mm og vidvinkel, Sigma 10-20. Ønsker meg også makrolinse :P

Skrevet

Skal si det slik at hvis noen føler for å gi bort eller selge for en symbolsk sum, et objektiv som er bedre enn det som følger med, så takker jeg ikke nei :P

Skrevet

Skal si det slik at hvis noen føler for å gi bort eller selge for en symbolsk sum, et objektiv som er bedre enn det som følger med, så takker jeg ikke nei :P

hehe..

du skjønner, skikkelige linser koster minst like mye som kamera med billiglinsen :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...