Gå til innhold
Hundesonen.no

Bitete valp

Hundeelskeren

Recommended Posts

De aller fleste valper biter, så det er helt normalt :D

Enig med Marie her, kan være den er sliten eller bare at det klør i tennene. Prøv å gi den noe annet å tygge på i stedet :D Eventuelt hold et tyggebein for den, det pleier de å like. Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nina, den er nok sliten. Akkurat som menneskebabyer kan bli fryktelig slitsomme å ha med å gjøre om kvelden når de er trøtte. Vær rooooolig selv, snakk rolig til den, ikke stress med den selv om den biter, bare ta bort hendene dine, eller prøv om du får lov til å klø den på magen e.l. Noen ganger kan det greieste være å ha den inn i buret, ofte vil valper roe seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye valp er veldig snill og rolig, men om kveldene blir den veldig slitsom, Hun biter i fingerne og armene og føttene. Det nesten som hun angriper meg :unsure: Er dette vanlig for hvalper? Jeg er nybegynner i hvalpe læring :D

kan du fortelle litt mer om hva dere gjer om kvelden? Er det du som starter å leke med den da? Og hvor gammel er valpen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund var også veldig "bitete" når hun var yngre. Vi passet på at hun alltid hadde noe annet å tygge på da hun var på sitt værste. Men det er ikke unormalt med valper som biter. :D Bare vær konsekvente på at dere ikke aksepterer biting, og ta en "time-out" om hun blir for ille. Sett henne i bånd inne, eller la henne være på et eget rom for å roe seg ned. Dette gjelder selvfølgelig om hun er helt propell. Bitingen i seg selv er som sagt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt med biting! :D

En annen ting er at valper har perioder på dagen hvor de er mer aktive enn andre. Kanskje er din valp mer aktiv på kvelden, og vil herje da. Da Tulla var valp, var hun aktiv på formiddagen og kvelden annenhver dag.. :D , og da fikk hun slike "byger" hvor hun skulle bite og gjerne løpe bananas opp og ned fra sofan. Jeg prøvde å ta det hele med stor ro, og ikke stresse henne mer opp. Så kunne jeg også finne på å ta tak i halsbåndet, og holde henne forsiktig i liggestilling, slik at hun fikk roet seg litt. Da kunne hun få bein, og begynne å tygge på det. Jeg tok med andre ord fra henne muligheten til å stresse seg opp, og ledet henne inn på en mer ønskelig aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
    • Det går greit å gå fra han om morningen når jeg skal på jobb. Han kan fint være hjemme alene da. At jeg (vi alle) går om ettermiddagen setter han ikke pris på. Han vil være med meg mest mulig. - Lurer på om han har blitt mer sånn med alderen … 🤔 
    • Er han ikke vant til å være alene? Regner med du bruker ting som frossen kong eller tygg for aktivisering osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...