Gå til innhold
Hundesonen.no

8 hester døde under hinderløp!


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Okei, veddeløp er greit nok...Men når jockeyene DENGER til hestene når e mister farten osv, er helt ekkelt...De blir jo bare usikkre og tramper feil, så de snubler, faller og brekker beina ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

NÅ må jeg si at det der ble bare utrolig tullete for meg. Og for guds skyld ikke hør på media. Cheltenham løpene under gold cup varer i en hel uke. Jeg var og så på det løpet altså selve gold cupen og nei det var ikke mange hester som datt. Nå må det sies at hestene som detter dør ikke av den grunnen det er blit bevist at de klarer seg MYE bedre og oftest med mindre skader en de hestene som går flat løp. Farten i et hekke løp er sakte, mens de i steeplechase er nesten sakte trav fart bare at det går i gallop da.

Og nå må jeg bare spørre har dere noen sinne sett en jockey pisk??? Og for de uvitende må jeg bare si at en jockey pisk er kortere en den minste sprangpisken. Så det dere ser på tv er ikke alltid slåing av hesten! Det vifter med den forran øyne til hesten, uten og røre, sånn at hesten tror det er flere hester som kommer opp på siden. Vg gjør alt til noe grusomt men det er det ikke det må dere tro meg. Dra iog se på de løpene en gang. Jeg har sett et video opptak hvor de hviste akkurat dette. Den var satt sammen av forskjellige morsomme og "grusomme" fall av diverse slag. og den reklamerte for at selv om disse hestene detter så var det ikke noe feil med dem. Veldig lærerik video å se på.

Ellers ønsker jeg absolutt alle velkommen på øvrevoll eller i stallen for en titt. Sånn at dere for se hvordan løpshester VIRKELIG har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolut ingen ting imot travløp, galopp løp, dresur osv osv.. Men dette var også J***.. Men Maria, altså noen hester er født for å "løpe" Akuratt som serchaj som må løpe hverdag han og.

Men er det naturlig for en hest å hoppe over høye hindere så fort som mulig, eller å ha et bissel stramt i munnen, for å gå penest mulig i en ring? Hesten kan da løpe på tur.? I innhegninger egnet for at hester kan løpe masse..

Men selvsagt. Synet på hva sundt hestehold er forskjellig fra person til person. Men jeg vet i alle fall at det jaæ****ste livet for en hest jeg har sett, var en rideskolehest på 25 r, som stod i en liten bås mellom de 4 øktene den ble ridd hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...