Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor menn aldri kan gjøre noe riktig

Betty

Recommended Posts

Hvis en kvinne ser en naken mann i et vindu - er han en blotter.

Hvis en mann ser en naken kvinne i et vindu - er han en kikker.

Hvis du plasserer kvinnen i ditt liv på en pidestall og vil hun skal slippe rotteracet som arbeidsmarkedet er - så er du en mannssjåvenist.

Hvis du velger å være hjemme for å gjøre husarbeidet - så er du en dott!

Hvis du jobber mye og hardt - så har du «aldri» tid til henne.

Hvis du ikke jobber mye og hardt - så er du en udugelig latsabb.

Hvis hun har en kjedelig og underbetalt jobb, blir hun utnyttet og diskriminert .

Hvis du har en kjedelig underbetalt jobb, så må du bare se til å få ræva i gir og skaffe deg en ny og bedre en.

Hvis du blir forfremmet, foran en kvinne - kalles det favorisering.

Hvis hun blir forfremmet, foran deg - kalles det likestilling.

Hvis du nevner hvor flotte jentene på jobben er - er det sexpress.

Hvis du ikke sier noe blir du beskyldt for ikke å vite å sette pris på kvinner.

Hvis du gråter er du en pusling.

Hvis du ikke gjør det - er du ufølsom.

Hvis du tar en beslutning uten å rådføre deg med henne - er du en sjåvenist.

Hvis hun tar en beslutning uten å rådføre seg med deg - er hun en selvstending kvinne.

Hvis du ber henne gjøre noe hun ikke liker - kan du virke dominerende.

Hvis hun ber deg gjøre noe du ikke liker - kalles det en tjeneste.

Hvis du vet å verdsette kvinnelige former og frekt undertøy, så er du pervers.

Hvis du ikke gjør det, så er du ufølsom for hennes behov.

Hvis du liker at kvinner barberer leggene og holder seg i form, så er du en mannsgris.

Hvis du ikke liker det - er du uromantisk.

Hvis du liker å holde deg i form, så er du forfengelig.

Hvis du ikke gjør det - så er du en slask-

Hvis du kjøper blomster til henne - så er du ute etter noe.

Hvis du ikke gjør det, så er du ikke istand til å vise omtanke.

Hvis du er stolt over egen suksess, så er du en overlegen blei.

Hvis du ikke er det, så er du uten ryggmarg og ambisjoner.

Hvis hun har «vondt i hodet» - så er hun trøtt.

Hvis du har det, så elsker du henne ikke lenger.

Hvis du stadig forsøker få henne i seng, er du syklig opptatt av sex.

Hvis du IKKE prøver deg hele tiden, ja så må du ha en på si.

Stakkars mannfolk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer så altfor meget. :D

:)

ja, hehe..

Eksempel:

en kvinne fra åsane blottet rundtom i bergen.

politiet sa til media at de visste hvem hun var, men de ville ikke forfølge saken.

Eksempel 2:

en kvinne blottet på minde (denne uken).

det ble ikke nevnt noen straffeforfølgelser.

Av en eller annen grunn, er alt mye mer alvorlig når en gutt/mann gjør det.

Folk blir mer støtet av menn, av en eller annen grunn.

Det er jo i praksis ikke likestilling (dog. i denne sammenheng til fordel for de kvinnelige). -- ja, jeg er klar over at de fleste tilfeller,er mangel på likestilling negativt for jenter!

Selv om folk gjerne blir mer støtet av menn som blotter, så er det jo samme handling man gjør og man bør jo egentlig dømmes etter handling, ikke etter konsekvenser.

bare mine 50 øre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere info til dere kvinner......... ;)

- Women, learn to work the toilet seat. You're a big girl. If it's up, put it down. We need it up, you need it down. You don't hear us complaining about you leaving it down.

- Sometimes we are not thinking about you. Live with it.

- You can either ask us to do something or tell us how you want it done. Not both. If you already know best how to do it, just do it yourself.

- If we ask what is wrong and you say "nothing," we will act like nothing's wrong. We know you are lying, but it is just not worth the hassle.

- Don't cut your hair. Ever. Long hair is always more attractive than short hair. One of the big reasons guys fear getting married is that married women always cut their hair, and by then you're stuck with her

Flere sære utsagn her : http://funny2.com/mensrules.htm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere nevner likestilling her, og en av de største "unntakene" fra likestillingen er jo det at menn har verneplikt og kvinner ikke. Så kan jo noen begrunne det med at menn er større og sterkere, men i dagens moderne krigføring så tipper jeg at det ikke spiller noen rolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kvinne ser en naken mann i et vindu - er han en blotter.

Hvis en mann ser en naken kvinne i et vindu - er han en kikker.

vil si det er likt der jeg

Hvis du plasserer kvinnen i ditt liv på en pidestall og vil hun skal slippe rotteracet som arbeidsmarkedet er - så er du en mannssjåvenist.

Hvis du velger å være hjemme for å gjøre husarbeidet - så er du en dott!er ingen dott om du er hjemme og gjør husarbeid

Hvis du jobber mye og hardt - så har du «aldri» tid til henne.

Hvis du ikke jobber mye og hardt - så er du en udugelig latsabb.bare jobb normalt, litt overtid er greit. Men du er aldeles ikke lat om du ikke jobber mye og hardt

Hvis hun har en kjedelig og underbetalt jobb, blir hun utnyttet og diskriminert .

Hvis du har en kjedelig underbetalt jobb, så må du bare se til å få ræva i gir og skaffe deg en ny og bedre en.her vil jeg si det er likt. Men jobb med det du trives med.

Hvis du blir forfremmet, foran en kvinne - kalles det favorisering.

Hvis hun blir forfremmet, foran deg - kalles det likestilling.her skal det være likt. For vi snakker likestilling

Hvis du nevner hvor flotte jentene på jobben er - er det sexpress.

Hvis du ikke sier noe blir du beskyldt for ikke å vite å sette pris på kvinner.hold jobb for deg selv, så ike si noe om jentene på jobben, så lenge det ikke er ei du er på flørter`n med.

Hvis du gråter er du en pusling.

Hvis du ikke gjør det - er du ufølsom.gråter du så tør du vise føleser-positivt. gjør du det ikke så viser du ting på en annen måte.

Hvis du tar en beslutning uten å rådføre deg med henne - er du en sjåvenist.

Hvis hun tar en beslutning uten å rådføre seg med deg - er hun en selvstending kvinne.begge bør snakke med hverandre :P

Hvis du ber henne gjøre noe hun ikke liker - kan du virke dominerende.

Hvis hun ber deg gjøre noe du ikke liker - kalles det en tjeneste.som sagt, bli enig. Likestilling her å vettu

Hvis du vet å verdsette kvinnelige former og frekt undertøy, så er du pervers.

Hvis du ikke gjør det, så er du ufølsom for hennes behov.vis man er ærlig om "mine" kvinnelige former, og frekt undertøy så er det flott :) men bare ikke snakk om andre`s.

Hvis du liker at kvinner barberer leggene og holder seg i form, så er du en mannsgris.

Hvis du ikke liker det - er du uromantisk.jeg må si at man ikke er en mannsgris om man liker dette. For jeg føler meg ekkel om jeg ikke gjør dette selv. Og liker du det ikke, da har du et problem :P

Hvis du liker å holde deg i form, så er du forfengelig.

Hvis du ikke gjør det - så er du en slask-velg selv hva du ønsker. Man skal trives med seg selv.

Hvis du kjøper blomster til henne - så er du ute etter noe.

Hvis du ikke gjør det, så er du ikke istand til å vise omtanke.får jeg blomster så blir jeg glad, og jeg spør ikke hva det er. og får jeg ikke så gjør heller ikke det noe :)

Hvis du er stolt over egen suksess, så er du en overlegen blei.

Hvis du ikke er det, så er du uten ryggmarg og ambisjoner.om man har suksess så selvfølgelig vær stolt over det :P

Hvis hun har «vondt i hodet» - så er hun trøtt.

Hvis du har det, så elsker du henne ikke lenger.har man vondt i hodet, så har man det. Men ikke jug, si heller hvorfor du ikke vil det der og da.

Hvis du stadig forsøker få henne i seng, er du syklig opptatt av sex.

Hvis du IKKE prøver deg hele tiden, ja så må du ha en på si.noen vil hele tiden, andre ikke. Men går det uker og mnd, ja da blir jeg nok mistenksom ;)

ja der er mine utsagn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
    • Da har vi fått oss en reell frykt. Viser seg at tøffeste, tryggeste lille Edeward er som Mr.T når det kommer til trapper. Tror han fikk vondt i en klo da vi skulle opp trappen til veterinæren. Den forserte vi ved at jeg praktisk talt stod over han og løftet labbene hans en og en trinn for trinn. Han nektet gå selv, men var ok med å gjøre det sånn, hele trappen. Stoler på meg, men ikke sine egne bein.  Nå tenkte jeg det skulle være annerledes med en ny trapp som ser litt annerledes ut, på et annet sted, i annet lys, men nei. Ikke engang Nom Noms fristet nok til å våge gå et eneste trinn av den trappen med bakbeina.  Vurderer om Nom Noms er verdt det: Prøver snakke meg til fornuft. Det må vel finnes en annen måte? Muttern prøver friste med "kjepp". Dette ble pinlig fordi det er folk rundt, vi er på Tiller - Trondheims Grorud - og det ryktes at det kan være risikabelt å flagge blasfemiske avvik her på kveldstid etter mørkets frembrudd. Er det ikke provoserende nok å være svart hund om vi ikke skal gå rundt og vise at han liker å sutte på "kjepp" også?  — Virkelig, muttern! Dette vil jeg ikke være med på! Jevngodt med å brenne en Koran her. Du er sinnsyk!  Så han ble båret opp, som den lille babyen han er. Mindre pinlig. Fikk ham til å gå de siste tre trinnene selv. Prøver øke til fire-fem neste gang, uten å vifte med en diger "kjepp" så alle kan se det.  Han er i full sving med å fortære den nå, mulig for å prøve sikre seg mot flere sånne flauser ^^  
    • Avledning, og innlæring av alternativ adferd. "Hysj, gå og legg deg" fungerer bare HVIS hunden har lært og KAN oppgaven. Hvordan jeg ville gått fram avhengger veldig både av rase og individ. Men jeg ville ikke skjermet valpen for det som skjer rundt, den må jo bli vant til normale forstyrrelser. Hvis det er en rase med tendens til varsling så ville jeg nok sørget for å trekke for gardinene og ha på radio ved alenetreningen, så forstyrrelser utenfor blir mindre tydelige. I mange tilfeller ville jeg nok belønnet veldig raskt etter første bjeff, og deretter avbrutt/avledet, og lært inn alternativ adferd. Det er helt greit med et bjeff eller to for å si fra, og så komme til meg. Men hvis det er en bjefferase som varsler så skal man være ganske forsiktig for å ikke forsterke adferden. Det aller viktigste er å selv slappe av og ikke være så opptatt av det rundt. Det er ikke sikkert hunden reagerer i det hele tatt, og da trenger den ihvertfall ikke å lære det av eieren. Hvis det kommer et bjeff eller to på noe fra en valp ville jeg sagt "ja, ok", og så funnet på noe annet med valpen. En valp som får miljøtrening ute og oppdage masse lyder og omgivelser vil også være tryggere hjemme, mener jeg. Jeg kan anbefale boken Hverdagslydighet fra valp til voksen av Arne Aarrestad og Siri Linnerud Riber, den tar også for seg vanlige utfordringer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...