Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemat - Nå med E.coli

olavxxx

Recommended Posts

Guest Jonna

Hvilket for er dette?

Det er vi flere som lurer på. har akkurat hatt ett MSN møte med treningskompiser. Jeg förer V&H, og dem to andre förer NP og Provit. Vi sitter alle å lurer på det samme...

Men NP er vell utenfor "faresonen" ettersom det er varmebehandlet (men det spørs på tempraturen da....)

Redigert:

Fikk akkurat info am at V&H henter råmat fra Askim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det slakteriet er i trøbbel......

Men hvilke fortyper.....?

Jeg er ikke helt sikker på hva de lager der , men jeg har ihvertafall hevet hunde pølsa jeg hadde kjøpt hos slakteren her som jeg er ganske sikker på at kom fra det slakteriet.

De snakket om det på lokal radioen her i stad også, men de har ikke sagt noe om typer fôr. Jeg skal si fra når jeg hører noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat diskutert hysteriske kunder med "sambo" som jobber i kjøttdisken på kiwi så logger jeg meg inn her og ser at angsten kommer snikende hos hundefolket og:P

*kutte høne til bikkkja uten tanke for fugleinfluensan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Nå har jeg akkurat diskutert hysteriske kunder med "sambo" som jobber i kjøttdisken på kiwi så logger jeg meg inn her og ser at angsten kommer snikende hos hundefolket og:P

*kutte høne til bikkkja uten tanke for fugleinfluensan*

Hehe, jeg må nå si at jeg kjøper kjøttdeig uten å se på pakken osv til meg selv. Da ofrer jeg det ikke en tanke en gang. Men når det kommer til bikkjen.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier ikke noe på lokal radioen her om hva slags hundemat de har laget som det var funnet så store mengder bakterier i. Det eneste de sier er at de har sluttet å produsere hundemat og begynt å produsere kattemat i stedet. Grunnen til alle bakteriene var at det ved en feil var blitt brukt kjøtt som egentlig skulle kastes.

Edit: og det står det jo i linken på toppen her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna greier! KA...og eg som nettop begyne å fore med vom&hundemat. Tenkte faktisk på det at det kunne være e-coli i foret. :unsure:

ja, jeg har faktisk kommentert dette før - til faren min.

vi snakket jo om kjøttdeig med E.coli, så sier jeg:

om man får E.coli i kjøttdeig, hva får man da ikke i hundemat og kattemat?

noen av de hundematene fra matvarebutikkene lukter jo så ******.. :) tror det er mye rart oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg forer amerikansk jeg da....*lol* ofrer heller ikke fugleinfluensa og diverse bakterier i min egen mat...er jo bare å varmebehandle det skikkelig...

OK sikkert ganske harry spørsmål jeg kommer med nå men hva mener du med at du forer amerikansk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK sikkert ganske harry spørsmål jeg kommer med nå men hva mener du med at du forer amerikansk??

Hamburger og pommes frites?

Sikkert at hun forer med amerikansk for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...