Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemat - Nå med E.coli


olavxxx

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Hvilket for er dette?

Det er vi flere som lurer på. har akkurat hatt ett MSN møte med treningskompiser. Jeg förer V&H, og dem to andre förer NP og Provit. Vi sitter alle å lurer på det samme...

Men NP er vell utenfor "faresonen" ettersom det er varmebehandlet (men det spørs på tempraturen da....)

Redigert:

Fikk akkurat info am at V&H henter råmat fra Askim.

Skrevet

Oi, det slakteriet er i trøbbel......

Men hvilke fortyper.....?

Jeg er ikke helt sikker på hva de lager der , men jeg har ihvertafall hevet hunde pølsa jeg hadde kjøpt hos slakteren her som jeg er ganske sikker på at kom fra det slakteriet.

De snakket om det på lokal radioen her i stad også, men de har ikke sagt noe om typer fôr. Jeg skal si fra når jeg hører noe mer...

Skrevet

Men re det kommet fremm hvilken forhandler?? jeg trodde vom og hundemat hadde lokalforhandlere med det mener jeg at de brukte de lokale slakteriene. Men jeg er ikke sikker så ikke få panikk alle sammen nå...

Skrevet

Om jeg fôret rått, så ville jeg bedt min forhandler om å redegjøre for hvor fôret kom ifra. Hvis ikke lot seg gjøre så hadde jeg funnet et annet fôr.

Skrevet

Nå har jeg akkurat diskutert hysteriske kunder med "sambo" som jobber i kjøttdisken på kiwi så logger jeg meg inn her og ser at angsten kommer snikende hos hundefolket og:P

*kutte høne til bikkkja uten tanke for fugleinfluensan*

Guest Jonna
Skrevet

Nå har jeg akkurat diskutert hysteriske kunder med "sambo" som jobber i kjøttdisken på kiwi så logger jeg meg inn her og ser at angsten kommer snikende hos hundefolket og:P

*kutte høne til bikkkja uten tanke for fugleinfluensan*

Hehe, jeg må nå si at jeg kjøper kjøttdeig uten å se på pakken osv til meg selv. Da ofrer jeg det ikke en tanke en gang. Men når det kommer til bikkjen.... :icon_redface:

Skrevet

De sier ikke noe på lokal radioen her om hva slags hundemat de har laget som det var funnet så store mengder bakterier i. Det eneste de sier er at de har sluttet å produsere hundemat og begynt å produsere kattemat i stedet. Grunnen til alle bakteriene var at det ved en feil var blitt brukt kjøtt som egentlig skulle kastes.

Edit: og det står det jo i linken på toppen her også...

Skrevet

Forbanna greier! KA...og eg som nettop begyne å fore med vom&hundemat. Tenkte faktisk på det at det kunne være e-coli i foret. :unsure:

Skrevet

Forbanna greier! KA...og eg som nettop begyne å fore med vom&hundemat. Tenkte faktisk på det at det kunne være e-coli i foret. :unsure:

ja, jeg har faktisk kommentert dette før - til faren min.

vi snakket jo om kjøttdeig med E.coli, så sier jeg:

om man får E.coli i kjøttdeig, hva får man da ikke i hundemat og kattemat?

noen av de hundematene fra matvarebutikkene lukter jo så ******.. :) tror det er mye rart oppi der.

Skrevet

Vom&hundemat er det nå ikke heldigvis. De produserer hjemme i trøgstad så nå kan vi som bruker v&h puste lettet ut. -_-

Skrevet

Glad jeg forer amerikansk jeg da....*lol* ofrer heller ikke fugleinfluensa og diverse bakterier i min egen mat...er jo bare å varmebehandle det skikkelig...

Skrevet

Glad jeg forer amerikansk jeg da....*lol* ofrer heller ikke fugleinfluensa og diverse bakterier i min egen mat...er jo bare å varmebehandle det skikkelig...

OK sikkert ganske harry spørsmål jeg kommer med nå men hva mener du med at du forer amerikansk??

Skrevet

OK sikkert ganske harry spørsmål jeg kommer med nå men hva mener du med at du forer amerikansk??

Hamburger og pommes frites?

Sikkert at hun forer med amerikansk for :)

Skrevet

Oi, det slakteriet er i trøbbel......

Men hvilke fortyper.....?

Det er nå ikke vårt for hvertfall, for vi forer svenskt :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...