Jump to content
Hundesonen.no

Din favoritt øvelse i LP?

MarieR

Recommended Posts

Hvilke(n) øvelse liker du best i LP? tenker da på utførelse, innlæring osv. Hva synns dere var gøyest å lære inn?

vær så snill å svar med annet enn at alt var gøy, for det vet jeg jo :P vil ha litt konkrete svar her :P

sevv likte jeg fritt hopp over hinder veldig godt. :innocent: Både inlæring og utførelse er gøy, og Ask liker det også! ;)

Jeg synes hopp over hinder er gøy. Det er for at hun liker det gå godt, og det er gøy å jobbe med en glad hund ;)

Synes også "på plass" er gøy å trene. Det er for at hun hele tiden viser et uttrykk som "hva skal jeg gjøre nå? Går jeg fint nok? Strekker jeg meg godt nok?". Hunden er så ivrig til oppgaver så det er kjekt å se på :innocent:

innkalling!

Grunn: jeg liker denne best fordi jeg rett og slett sleit mye med den før, han stakk og ville ikke komme til meg. Så begynte trenern å holde rex, så slippe han når jeg ropte. og en dag så gikk jeg fra han uten at noen holdt i han, og han satt helt til jeg ropte på han... Og han kommer logrende i full fart, og sladder inn på plass :innocent: neida, ikke så ille, men kommer i stor fart...

Konklusjon: fordi dette beviste at jeg og rex klarte det umulige ;)

Apportering tror jeg. Har ikke kommet så veldig godt i gang med noen av lydighetsøvelsene egentlig - skal lære inn alt på nytt (kommandoene jeg såvidt har nå fungerer ikke), og denne gangen vil jeg ha inn alt ordentlig, og få generalisert øvelsene bra, få baklengskjedet dem og få dem virkelig bra rett og slett før jeg setter på kommando. Vi har ikke kommet så veldig langt med apporteringen enda, men både Tinka og jeg syns det er morsomt - Tinka fordi hun er apporterende fuglehund og å bære og hente ting er vel det hun liker best (på lik linje med å leke med hunder og å spise mat selvsagt), og når hun syns det er gøy, syns jeg også det er gøy.

I det siste har fri v/foten og lineføring løsnet litt også, og det har blitt en morsom øvelse det også - men apportering er nok allikevel det morsomste.

Guest Jonna

Ligg eller sitt eller stå under masj. (eller kombinert når man går elite)

Av en eller annen grunn så har jeg aldri hatt problemer med innlæring av disse øvelsene *bank i bordet*. Hva jeg gjør riktig vet jeg helt ærlig ikke. Jeg har ingen hemmligheter eller magisk ord når jeg kjører innlæring. Jeg bare får den godt til av en eller annen grunn....

Det er også en øvelse/øvelser jeg syns er nydelig å se på. Når en hund omtrent knekker sammen på komando ligg eller fryser midt i en bevegelse i stå :innocent:

Guest Vicky

Avstandskommando med sitt dekk og stå :D Det er morro! Også er det artig å trene og lære den inn. Neseprøve er også show. Ellers er jo hele øvelsen med ruta morsom. Også er jo fri ved fot morro det og, selv om det er veldig enkelt :icon_redface: Masse show og action, spesiellt hvis man tar mange plutselige springmarsjer og vendinger. Ekstra morsomt er det når man speeder den opp til det ekstreme :P Stå og dekk under innkalling er også ekstremt morro.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...