Gå til innhold
Hundesonen.no

Døv valp....


Bikkja

Recommended Posts

Jeg hadde en valp.. han er nettopp avlivet.. han var født døv.. er det ikke mulig å klare operere eller noe for å få hørselen tilbake? ..høreapparat for hunder eller noe? Ingenting?...

..det går jo an til mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en valp.. han er nettopp avlivet.. han var født døv.. er det ikke mulig å klare operere eller noe for å få hørselen tilbake? ..høreapparat for hunder eller noe? Ingenting?...

..det går jo an til mennesker..

Hjelpemidler til hund for at de skal ha ett verdig liv er jeg ikke for i det hele tatt. Har de det ikke bra uten, har de det bedre i hundehimmelen mener jeg... Og høreapparat? Nei...

Men akkurat døvhet er vel kanskje et av "handikappene" en hund kan leve best med...? Jeg kjenner faktisk to døve hunder, som fungerer kjempefint. Lydighet går på tegn, og hundene er usedvanlig vare når det gjelder andre sanser, så man merker knapt at de er døve. Innlæringen tok selvfølgelig en del tid, men nå er de velfungerende. :innocent: Og hundene vet jo ikke heller at det er noe som "ikke er som det skal være" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en valp.. han er nettopp avlivet.. han var født døv.. er det ikke mulig å klare operere eller noe for å få hørselen tilbake? ..høreapparat for hunder eller noe? Ingenting?...

..det går jo an til mennesker..

hvorfor avlivde dere h*n??

mener at en døv hund kan leve med det handikapet. Som en sa før, kan lære med tegn, f.eks om du vil drive med lydighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga den var døv??

Huff, så dumt..

takk til Borzoi. :icon_redface:

Ja, det stemmer.. de tok livet av Frost før jeg fikk vite noe som helst... Jeg visste at han var døv, men ville alikevel beholde ham, og ta meg av han.. men moren min og stefaren min tenkte "penger!".. de får igjen penger på forsikringen siden han var døv, dermed tok de han med til dyrlegen og satte sprøyte i minsin gutt før fristen på forsikringa gikk ut.. og jeg fikk aldri sagt hade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

takk til Borzoi. :)

Ja, det stemmer.. de tok livet av Frost før jeg fikk vite noe som helst... Jeg visste at han var døv, men ville alikevel beholde ham, og ta meg av han.. men moren min og stefaren min tenkte "penger!".. de får igjen penger på forsikringen siden han var døv, dermed tok de han med til dyrlegen og satte sprøyte i minsin gutt før fristen på forsikringa gikk ut.. og jeg fikk aldri sagt hade...

Huff..Så trist :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om valpen din.. Du hadde sikkert klart å ha en slik valp med rett trening og motivasjon. Men jeg forstår at det også kan være en tøff oppgave..

Synes veldig synd på deg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...