Gå til innhold
Hundesonen.no

Dreamwaver eller Front page?

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lyst å lage ny layout. Til dette trenger jeg hjelp :rolleyes:

Jeg sitter her og lurer på om jeg skal prøve dreamwaver. Er det stor forskjell fra front page til dreamwaver?

Er det mye vanskligere? :)

Hvilket program har dere laget deres layouter i?

Skrevet

Jeg bruker Dreamveawer, men er jo helt nybegynner så layouten min er nok kanskje litt kjedelig.

Men etter det jeg har forstått er det best å bruke DW pga kodingene osv. :)

Skrevet

Frontpage & dreamwaver er ganske ulike...

Nå har ikke jeg prøvd nyeste Frontpage...

Jeg bruker dreamwaver pga jeg synes det er supert i kodingsdelen, alle sammenhengende koder har egene farger osv, så det er lett å finne frem i koden...

Å dreamwaver har så mange muligheter at man "møter ikke veggen" pga programmet, det er altid ens egen fantasi å kreativitet som er bånn i bøtta... :)

FrontPage er enklere da, så om man akkurat starter med koding så kanskje enklest å starte der...?

Skrevet

Jeg har holdt på men html i snart 2 år. Så jeg kan mye, men er ikke noe ekspert :rolleyes: Scorpioen84 laget du layouten din i Dreamwaver? :)

Hvor mye koster Dreamwaver ca?

Skrevet

Jeg har holdt på men html i snart 2 år. Så jeg kan mye, men er ikke noe ekspert :rolleyes: Scorpioen84 laget du layouten din i Dreamwaver? :)

Hvor mye koster Dreamwaver ca?

Ja har brukt dreamwaver... veksler ca 50/50 mellom å kode selv å la dreawaver skrive koden når det er ting jeg ikke kan... Så til min bruk så er dreamwaver perfekt...

driver du KUN ren html så kanskje FrontPage er like bra, men driver du CSS osv så synes allefall jeg drem er mye bedre... :)

http://www.macromedia.com/ , jeg regnet ut hva prisen blir i norske en gang, men husker ikke... tror det var mellom 6-10 tusen... :unsure: ikke sikker...

Skrevet

Ja har brukt dreamwaver... veksler ca 50/50 mellom å kode selv å la dreawaver skrive koden når det er ting jeg ikke kan... Så til min bruk så er dreamwaver perfekt...

driver du KUN ren html så kanskje FrontPage er like bra, men driver du CSS osv så synes allefall jeg drem er mye bedre... :)

http://www.macromedia.com/ , jeg regnet ut hva prisen blir i norske en gang, men husker ikke... tror det var mellom 6-10 tusen... :unsure: ikke sikker...

Bruker ikke ren html nei :)

Har du kjøpt dreamwaver for 6-10 tusen :P ?

Skrevet

kjøpt å kjøpt, fikk det av en som ikke skulle ha d lengre mot at jeg fixet litt på siden hans... :)

ellers så har vel de fleste cracket piratutgaver... :)

Skrevet

kjøpt å kjøpt, fikk det av en som ikke skulle ha d lengre mot at jeg fixet litt på siden hans... :)

ellers så har vel de fleste cracket piratutgaver... :P

Okey :) Får se om jeg kan få noen til å fikse en pirat kopi jeg da :rolleyes::rolleyes:

Vet du hvor jeg kan laste ned en "prøve"?

Sorry, det blir litt mange spørsmål :rolleyes:

Skrevet

Okey :) Får se om jeg kan få noen til å fikse en pirat kopi jeg da :rolleyes::rolleyes:

Vet du hvor jeg kan laste ned en "prøve"?

Sorry, det blir litt mange spørsmål :rolleyes:

derfor det er et forum, for å spørre... :)

om det finnes en 30dagers test så finner du den på http://www.macromedia.com/ ...

Skrevet

jeg bruker Frontpage 2003. Veldig bra syns jeg. Men så er jo det det eneste jeg kan da. :P

Jeg også har font page. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal lage layout i den :unsure: Klarer det bare ikke :) Hvis noen vil forklare sååå :)

Guest Vicky
Skrevet

Bare lurer.... hvordan kan jeg få tak i dremwawer? Hvis noen vet det hadde jeg blitt kjempe glad hvis du kunne forklart meg over pm :D

Skrevet

Da har jeg fått sjekka ut litt i frontpage og holder nå på med en splitter ny layout gleder meg til å få den ut :D skal bli kjempe gøy...Endelig fatter jeg noe liksom :D

Skrevet

Da har jeg fått sjekka ut litt i frontpage og holder nå på med en splitter ny layout gleder meg til å få den ut :P skal bli kjempe gøy...Endelig fatter jeg noe liksom :D

Gleder meg til å se den Tine :P Hvor lastet du det ned? :D

Skrevet

jeg lasta den ned på limewire :) kan jo ta turen innpå sida mi å se forsida til layouten min å si hva dere syntest :)

Guest Vicky
Skrevet

jeg lasta den ned på limewire :) kan jo ta turen innpå sida mi å se forsida til layouten min å si hva dere syntest :)

takk for tipset ;) var det frontpage eller dreamwawer du lastet ned?

Skrevet

Selv bruker jeg Dreamweaver og er superfornøyd. Selve layouten må man jo lage seg i et bildeprogram, photoshop etc.

Er jo bare oppsett osv man bruker hjemmeside-programmene til.

Skrevet

jeg får ta det senere hehe.... Har endelig sjønnt meg på frondtpage før det dukka opp et kjempe problem og skjønner null.

Skrevet

Selv bruker jeg Dreamweaver og er superfornøyd. Selve layouten må man jo lage seg i et bildeprogram, photoshop etc.

Er jo bare oppsett osv man bruker hjemmeside-programmene til.

Litt OT: Jeg trodde jeg kunne lage layouten i Dreamweaver :rolleyes: Så jeg satt i mange timer å lagen en ok en, så tok jeg på "vis". Da så den jo ikke ut. Alt ble feil :rolleyes: Så fikk jeg tips om at jeg kunne lage den i psp feks. Nå går alt bedre :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Takk for svar.  Nei, jeg har alltid ment og prøvd å unngå å hilse på hunder. At hunden min bare skal lære seg at andre hunder eksisterer, men at han ikke har noe med de å gjøre. Annet enn de 2-3 hundevennene han har. Det skal jo sies at vi bor på landet, så ferdes mest i skog og fjells, så vi møter ikke folk eller hunder så ofte hjemme. Men han er veldig trygg og grei, mtp han har vært med meg på jobb over hele landet siden han var 10 uker. Har tatt han med meg inn til byen ved noen anledninger for sosialisering, altså se men ikke røre, og det går stort sett kjempe flnt. Men da er det mer avstand, og jeg har prøvd med alle mulig godbiter og ball, og det er som en bc flest at det er ballen som er best. Men det bruker vi svært sjeldent da han girer seg opp altfor mye og mister fokus. Med ballen kan han være løs blant hunder og folk uten å bry seg om de. Hadde vært morsomt å hatt halvparten av fokuset hans uten ball, som han har med ball 😀 Nå blir han 2 år om en mnd, og problemet rundt hunder har blitt mye bedre. Og vi har ikke gjort noe annerledes egentlig, annet enn å prøve å få mer avstand. Han kan løfte litt på halen og pelsen, men ingen bjeffing eller knurring. Han lander veldig fort etter vi har passert også. Hadde ett tilfelle hvor en liten hund løpt mot og bjeffet og herjet i inngjerdet hage, da dro han i båndet og reiste litt pels. Men ingen lyd da heller, men ble fint med videre og snuste for seg selv i grøfta mens den andre holdt på i bakgrunn. Mye av det er nok pga båndet virker det som også. I langline hvor han får fler forsøk og muligheter til å tenke selv, før lina blir stram så går det bedre enn i kort bånd hvor det kanskje blir stramt med en gang. Så jeg tror jo vi er på bedringens vei, og at det vil bli enda bedre mellom 2 og 3 år 🤞
    • Ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Det er faktisk veldig lurt å tenke på både helse, mengde og hva slags belønning man bruker. Til valp ville jeg brukt små, myke godbiter som er lette å spise raskt. Poenget er at bitene skal være bittesmå, spesielt når du belønner ofte. Bruker du mye godbiter i trening, kan du gjerne ta litt av dagsrasjonen og bruke den som treningsmat. I starten belønner man ofte, fordi valpen skal forstå hva som lønner seg. Etter hvert som atferden blir mer stabil, kan du begynne å belønne mer variert: noen ganger godbit, noen ganger ros, noen ganger lek, noen ganger å få snuse, hilse eller løpe videre. Lek kan også være en veldig god belønning, særlig for valper som synes drakamp, jaktlek eller leke sammen med deg er gøy. Du trenger ikke ha alle lommer fulle for alltid, men i valpeperioden er det smart å ha belønning lett tilgjengelig. Etter hvert faser du ikke belønningen helt ut, men du belønner sjeldnere og mer strategisk. Jeg har skrevet mer om ulike typer belønning her: Belønning – hvordan og med hva belønner jeg hunden min?
    • Jeg har en venninne som har to hunder mad navn Emmy og Lilly, så det var litt morsomt! Jeg synes Emmy er finest av de tre
    • Ja, det kan absolutt virke som om en hund har “null sosiale ferdigheter”, spesielt hvis hun har hatt lite gode erfaringer med andre hunder, dårlig sosialisering, mye stress eller har lært at konflikt er den tryggeste strategien. Men ofte handler det ikke om at hunden “ikke gidder å forstå”, men at hun blir så stresset, usikker eller gira at hun ikke klarer å lese signalene godt nok. Da kan hun enten bli for intens, gå for tett på, overse dempende signaler eller reagere kraftig når andre hunder sier ifra. Jeg ville ikke latt henne “finne ut av det selv” med andre hunder hvis det stadig ender i konflikt. Da får hun bare mer trening i feil strategi, og de andre hundene får en dårlig opplevelse. I stedet ville jeg jobbet med veldig kontrollerte møter: god avstand, rolige hunder, korte økter, parallelle turer og pauser før det bikker over. Målet er ikke nødvendigvis at hun skal bli sosial med alle hunder, men at hun lærer å være rolig rundt andre hunder uten å måtte bort, mase, kjefte eller skape konflikt.
    • Hei! Jeg ville vært litt forsiktig med å tolke dette som “bølling”, selv om det kan se sånn ut. Hos usikre hunder kan bjeffing fort bli en strategi som fungerer: “jeg bjeffer, og da får jeg mer kontroll / den andre hunden holder avstand”. Selv om nabohunden er snill, betyr ikke det nødvendigvis at Lilje opplever situasjonen som trygg. Jeg ville derfor ikke latt henne være tett på ham når hun kjefter, men heller bruke ham som en trygg treningshund på større avstand. Gå parallelle turer der hun slipper direkte kontakt, blikk og press. Belønn rolig atferd, snusing, kontakt med deg og det å kunne se ham uten å reagere. Hvis hun begynner å kjefte, er dere sannsynligvis for nærme eller situasjonen varer for lenge. Målet er ikke at hun skal “skjerpe seg”, men at hun lærer en annen strategi enn å skremme bort. Og for nabohundens skyld er det helt fair å skjerme ham fra å bli kjeftet på tett oppi. Jeg ville fortsatt brukt snille hunder i treningen, men med mer avstand, kortere økter og mindre direkte samhandling. Jeg har skrevet mer om dette her: Hunden bjeffer på andre hunder – hva kan du gjøre?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...