Gå til innhold
Hundesonen.no

Dreamwaver eller Front page?


Marthe

Recommended Posts

Jeg har lyst å lage ny layout. Til dette trenger jeg hjelp :rolleyes:

Jeg sitter her og lurer på om jeg skal prøve dreamwaver. Er det stor forskjell fra front page til dreamwaver?

Er det mye vanskligere? :)

Hvilket program har dere laget deres layouter i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontpage & dreamwaver er ganske ulike...

Nå har ikke jeg prøvd nyeste Frontpage...

Jeg bruker dreamwaver pga jeg synes det er supert i kodingsdelen, alle sammenhengende koder har egene farger osv, så det er lett å finne frem i koden...

Å dreamwaver har så mange muligheter at man "møter ikke veggen" pga programmet, det er altid ens egen fantasi å kreativitet som er bånn i bøtta... :)

FrontPage er enklere da, så om man akkurat starter med koding så kanskje enklest å starte der...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på men html i snart 2 år. Så jeg kan mye, men er ikke noe ekspert :rolleyes: Scorpioen84 laget du layouten din i Dreamwaver? :)

Hvor mye koster Dreamwaver ca?

Ja har brukt dreamwaver... veksler ca 50/50 mellom å kode selv å la dreawaver skrive koden når det er ting jeg ikke kan... Så til min bruk så er dreamwaver perfekt...

driver du KUN ren html så kanskje FrontPage er like bra, men driver du CSS osv så synes allefall jeg drem er mye bedre... :)

http://www.macromedia.com/ , jeg regnet ut hva prisen blir i norske en gang, men husker ikke... tror det var mellom 6-10 tusen... :unsure: ikke sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har brukt dreamwaver... veksler ca 50/50 mellom å kode selv å la dreawaver skrive koden når det er ting jeg ikke kan... Så til min bruk så er dreamwaver perfekt...

driver du KUN ren html så kanskje FrontPage er like bra, men driver du CSS osv så synes allefall jeg drem er mye bedre... :)

http://www.macromedia.com/ , jeg regnet ut hva prisen blir i norske en gang, men husker ikke... tror det var mellom 6-10 tusen... :unsure: ikke sikker...

Bruker ikke ren html nei :)

Har du kjøpt dreamwaver for 6-10 tusen :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt å kjøpt, fikk det av en som ikke skulle ha d lengre mot at jeg fixet litt på siden hans... :)

ellers så har vel de fleste cracket piratutgaver... :P

Okey :) Får se om jeg kan få noen til å fikse en pirat kopi jeg da :rolleyes::rolleyes:

Vet du hvor jeg kan laste ned en "prøve"?

Sorry, det blir litt mange spørsmål :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker Frontpage 2003. Veldig bra syns jeg. Men så er jo det det eneste jeg kan da. :P

Jeg også har font page. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal lage layout i den :unsure: Klarer det bare ikke :) Hvis noen vil forklare sååå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekka ut litt i frontpage og holder nå på med en splitter ny layout gleder meg til å få den ut :P skal bli kjempe gøy...Endelig fatter jeg noe liksom :D

Gleder meg til å se den Tine :P Hvor lastet du det ned? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg lasta den ned på limewire :) kan jo ta turen innpå sida mi å se forsida til layouten min å si hva dere syntest :)

takk for tipset ;) var det frontpage eller dreamwawer du lastet ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg Dreamweaver og er superfornøyd. Selve layouten må man jo lage seg i et bildeprogram, photoshop etc.

Er jo bare oppsett osv man bruker hjemmeside-programmene til.

Litt OT: Jeg trodde jeg kunne lage layouten i Dreamweaver :rolleyes: Så jeg satt i mange timer å lagen en ok en, så tok jeg på "vis". Da så den jo ikke ut. Alt ble feil :rolleyes: Så fikk jeg tips om at jeg kunne lage den i psp feks. Nå går alt bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...