Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen spørsmål angående hund


~Marlene~

Recommended Posts

En del spørsmål. så kan vi se om hundene våre er like hverandre eller fullstenig ulike, så etter på regner vi sammen hvem som er mest lik hverandre :P

Kopier listen og Skriv inn :wink:

Er hunden din sky for fremmede?

Kommer hunden alltid når du roper?

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Fiser hunden din mye?

Liker den og leke?

Er hunden din kresen?

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Er hunden din masete?

Er hunden din kosen?

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede? ja noen. Ganske reservert.

Kommer hunden alltid når du roper? ja somregel

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ja somregel, men blir usikker hvis det blir mange.

Fiser hunden din mye? Iblandt

Liker den og leke? Ja veldig!

Er hunden din kresen? Nei tror ikke det.

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Nei desverre, men vil gjerne det hvis mulighet

Har hunden din en favoritt ting/leke? Ja

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Ja aktiv og glad

Er hunden din masete? Ja iblandt

Er hunden din kosen? Ja veldig!

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) ja, feks. oppfører seg som en tulling og vi må le.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? Nei takk og lov! kommer ikke til å skje heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira:

Er hunden din sky for fremmede? Litegranne, men hun blir bedre og bedre :P

Kommer hunden alltid når du roper? nja..som oftest men ikke så ofte når hun lukter noe spennende

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? joda går greit så lenge de store ikke er voldsomme.

Fiser hunden din mye? Nei hun gjør ikke det.

Liker den og leke? ja det gjør hun,

Er hunden din kresen? Næj med stor N hun elsker alt som kan etes.

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Tiko har vil litt kontakt med: samt oppdrettern.

Har hunden din en favoritt ting/leke? Kvalle er Mira's elskelige leke, en pipefrosk!

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? ja kan med en gang si HYPER. men stopper så raskt d er en spennende lukteflekk! :rolleyes:

Er hunden din masete? både ja og nei, hun kan mase for å få oppmerksomhet men da kommanderer jeg hene på plass.

Er hunden din kosen? nja littegrann, du kan si hun ikke har så mye tid til kos. alt skal utforskes.

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) ja hun bruker å ta Kvalle og begynne å bite i den så den piper å det funker jo :P

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? nja når mira er skikkelig ivrig i lek så høresd ut som hun sier kast kast kast.. hun uler på en måte :P

Vega:

Er hunden din sky for fremmede?Ikke i det hele tatt!

Kommer hunden alltid når du roper? ja som oftest. særlig viss jeg har ballen hennes.

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Jepp mn ikke innpåslitne hannhunder.

Fiser hunden din mye? Næj

Liker den og leke? Hun elsker å leke!:P

Er hunden din kresen? Ja det er hun,

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Jepp både Mor og Søster er vi ofte hos de er ifamilien.

Har hunden din en favoritt ting/leke? Ja hennes elskelige kong leke og en amrikansk fotball leke, å sneball da;)

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Helt i 100!

Er hunden din masete? ja det er hun. hun skal ha kos HELE tia

Er hunden din kosen? JA!

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) piper pistrer lager sånne lyder som skal få oss til å synes synd på henne.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe

Ja sånne små lyder sånn som koos høres ut som hun sier det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede?

nope.. litt for glad i nye mennesker egentlig etter min smak

Kommer hunden alltid når du roper?

som regel

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

jepp :P

Fiser hunden din mye?

enkelte ganger

Liker den og leke?

Jepp, er noe av det beste hu gjør det :P

Er hunden din kresen?

Ikke egentlig

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

nope

Har hunden din en favoritt ting/leke?

jess, baller av alle slag og Kong :P

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

ja, når hu får lov

Er hunden din masete?

noen ganger

Er hunden din kosen?

Kjempe kjempe, er noe av det beste hu vet :P

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

jepp, hente vannskåla når den er tom for vann, hente ball når hu vil leke, hente ett eller annent som indikerer at hu vil ut på tur ( det mest orginale er bæsjepose) :P

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede? Nei ikke i det hele tatt

Kommer hunden alltid når du roper? Nei :P

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ja helt fint. Han liker de fleste dyr.

Fiser hunden din mye? Nei

Liker den og leke? Ja

Er hunden din kresen? Nei ikke i det hele tatt

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Nei

Har hunden din en favoritt ting/leke? Favoritten er gummianda.

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Varierer. I noen øyeblikk er han helt tussete, i andre så skal han bare lukte å markere

Er hunden din masete? Nei

Er hunden din kosen? Ja veldig

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) Han pleier å komme å stikke hode under armen vår, eller så gir han oss smellkyss. Eventulet så kaster (ja kaster) han leker på oss.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? Han har sånne rare ule lyder som høres ut som bl.annet au og nei hehe (disse lydene lager han når han blir veldig veldig ivrig, er ikke noe jeg får han til å gjøre :P ).

Edit: glemte siste spørsmålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg Vesla:

Er hunden din sky for fremmede? Nei, overhodet ikke. Hun skal hilse på absolutt alle som nærmer seg oss ute.

Kommer hunden alltid når du roper? Nei, ofte står hun ti meter unna og ser dumt på meg. Hvis jeg går en annen vei kommer hun etter en stund. Hun er et ordentlig stabeist.

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ja, men hun er veldig forsiktig og underkaster seg alltid.

Fiser hunden din mye? Nei

Liker den og leke? Ja hvi hun er i humør til det. Hun elsker å leke med lillebroren min og vennene hans. Hun ser på de som likesinnede lekekamerater.

Er hunden din kresen? Ja, når det gjelder mat. Ellers spiser hun alt mulig rart som tre, bomull, gjørme osv. Hun liker å spise alt hun ikke får lov til å spise.

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Nei.

Har hunden din en favoritt ting/leke? Ja, flasker og et digert Ole-Brum kosedyr.

Er hunden din aktiv? Spretten og spinnevill ute? Ganske, hun elsker å løpe rundt.

Er hunden din masete? Ikke på oss i familien, men på gjester. De får aldri fred, hun skal alltid kose med de og sitte ved siden av de eller på fanget i sofaen. Er litt flaut i blant når hun er litt for pågående.

Er hunden din kosen? Ja

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) Ja, i blant, hvis vi har vært borte fra henne 5-10 min eller lenger må vi klø henne på magen og kose med henne, ellers følger hun etter oss og kaster seg på ryggen foran bena våre. Hun kan også lage noen knurre-aktige lyder for å få litt oppmerksomhet.

Har du fått hunden din til å ule så det høres ut som den sier noe? Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede?

- Ja, litt

Kommer hunden alltid når du roper?

- Så og si bestandig

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

- Ja

Fiser hunden din mye?

- En del, men det er egentlig avhengig av hva han har spist

Liker den og leke?

- Ja, absolutt

Er hunden din kresen?

Ja!

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

- Nei, han har møtt broren på utstilling en gang, men det er også det hele.

Har hunden din en favoritt ting/leke?

- Tja, han har egentlig flere ting. Det varirere veldig, nå er det tøyknuten som er favoritten

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

- Aktiv er han ja. Spretten er han også, men ikke spinnevill

Er hunden din masete?

- Litt

Er hunden din kosen?

- Så lenge han slipper å være på fanget så er han kosen

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

- Det er forskjellig. Som regel kommer han med foten og slår til oss.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

- Nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede?

Ja er litt skeptisk til voksne til tider, men løser seg fort opp. Elsker unger :P

Kommer hunden alltid når du roper?

Ja :P

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Går fint sammen med alle, unngår trøbbel

Fiser hunden din mye?

Gjorde det en del før, men ikke etter forbytte :P

Liker den og leke?

Han elsker og leke.

Er hunden din kresen?

Nei, han er et skikkelig matvrak.

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Nei, bor for langt unna.

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Lille hundebamsen sin.

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Jepp, han skal alltid løpe, hoppe og sprette rundt forbi :P

Er hunden din masete?

Til tider, men er som regel snill og rolig inne.

Er hunden din kosen?

Voldsomt kosen, skal helst ligge på fanget.

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Åpner terrassedøren slik at jeg må gå å lukke den.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? :P

Nei, han ulte litt før når han måtte være alene og har fått han til å slutte med det, så det er ikke noe jeg oppmuntrer han til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del spørsmål. så kan vi se om hundene våre er like hverandre eller fullstenig ulike, så etter på regner vi sammen hvem som er mest lik hverandre :P

Kopier listen og Skriv inn :wink:

Er hunden din sky for fremmede?nei, ikke i det hele tatt

Kommer hunden alltid når du roper?ja, det kan jeg vel si...det er kun en håndfull ganger han ikke har komt.

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?ja, så langt. Men han leker litt for voldsomt for de minste, så der passer jeg på.

Fiser hunden din mye?nei

Liker den og leke?ja...!

Er hunden din kresen?tja...han får ikke prøvesmake så mye. Han får sin egen mat, thats it for det meste.

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?nei, detnærmeste blir hans kusine, som bor her.

Har hunden din en favoritt ting/leke?jupp. alt det som jeg måtte holde i hånden...hihi

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?ja, det er han. men ikkehele tiden.

Er hunden din masete?til tider ja.

Er hunden din kosen?jaaa......!han kunne kost døgnet rundt.

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)jada..sette seg rett foran tvn og smile, bjeffe litt...og har en noensinne prøvd å avvise en dobber som kommer med hodet rett inn i siden på en...? hihi

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? :Pnope, det har han ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede? Sky??? Ikke litt engang. Er det noe som heter anti-sky?? :P

Kommer hunden alltid når du roper? Ikke alltid, trener på det

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ja hun er ikke agresiv, men enkelte hunder synes hun blir litt for herjete i leken. Mens andre synes hun er mega gøy (retrivere av alle slag digger henne :P )

Fiser hunden din mye? Nei, men de er sure

Liker den og leke? Leking er morsomst

Er hunden din kresen? Litt, men ikke så veldig

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Treffer søsteren hennes med jevne mellomrom

Har hunden din en favoritt ting/leke? nei egentlig ikke eller kanskje skoene mine

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Ja ganske aktiv ute, men ikke inne

Er hunden din masete? Nei

Er hunden din kosen? Veldig kosete

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) Hun finner en sko og løper inn i stua med helt spesielle skritt, slik at vi hører når hun gjør det

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? Mjaaaaau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassa:

Er hunden din sky for fremmede?

Nei, men er heller ikke den som er overbegeistret.

Kommer hunden alltid når du roper?

Ja.

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Ja, alt som er inntil den andre provoserer.

Fiser hunden din mye?

Nei

Liker den og leke?

Ja, pipedyr er favoritten.

Er hunden din kresen?

Ja.

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Hadde. Men boren døde.

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Pipedyr

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Veldig aktiv. Spinnvill når det er andre hunder tilstedet.

Er hunden din masete?

Ja, hvertfall når hun vil ha kos :rolleyes:

Er hunden din kosen?

Ja!!

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Dytter snuten under armen.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Nei, hun uler aldri når jeg er tilstedet. Kun når jeg ikke er der, og hun er med andre folk.

Gobben:

Er hunden din sky for fremmede?

Nei, vil hilse på alle.

Kommer hunden alltid når du roper?

Ja :P

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Ja, alt som er. Tror ikke han kan sloss :rolleyes: Det var en terv som hoppet på han. Da lå han bare på bakken å stirret dumt.

Fiser hunden din mye?

Ja <_<

Liker den og leke?

Men andre hunder og mennesker. Men ikke leker.

Er hunden din kresen?

Ja, veldig!

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Nei.

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Nei, liker ikke leker.

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Spretten og spinnvill :PHan viser med hele seg at han er glad i livet :P

Er hunden din masete?

Ikke så veldig.

Er hunden din kosen?

Ja, kan kose i flere timer :P

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Tar snuten under armen og løfter den opp :P

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Nei, han uler ikke i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede? Ikke i det hele tatt.

Kommer hunden alltid når du roper? Som oftest, men ikke alltid

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ja

Fiser hunden din mye? nei

Liker den og leke? Ja, elsker det.

Er hunden din kresen? Ikke i det hele tatt

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Ja, søsteren. Skal møte moren senere

Har hunden din en favoritt ting/leke? Baller. Egentlig det meste.

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Ja, ganske

Er hunden din masete? Noen ganger

Er hunden din kosen? Åja!

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) Tja, når jeg sitter i sofaen å trykker på pcn, så kommer han oppi og putter hodet under armen min, for å få kos. Eller når jeg nettop har kommet hjem og ikke kost skikkelig med han ennå så setter han seg foran meg og brummer.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? Tja, spørs. Han brummer han da, ikke direkte knurring men nesten, en koseyd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak

Er hunden din sky for fremmede? Absolutt definitivt overhodet ikke

Kommer hunden alltid når du roper? Ja, hvis det ikke er smekre tisper i nærheten

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ja

Fiser hunden din mye? Nei

Liker den og leke? Absolutt

Er hunden din kresen? Sånn passe

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Bor med sin far

Har hunden din en favoritt ting/leke? Den gule ballen (ikke den grønne, ikke den oransje, men den gule!)

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Stort sett, men roligere nå pga kneskade

Er hunden din masete? Litt

Er hunden din kosen? Ekstremt

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet? Stirre, stirre, stirre, stirre, brumle, stirre, dytt, dytt, stirre. osv

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? Heldigvis ikke

Theo

Er hunden din sky for fremmede? Som regel ikke

Kommer hunden alltid når du roper? Ja, hvis det ikke er mat eller smekre tisper i nærheten

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ja

Fiser hunden din mye? Nei

Liker den og leke? Absolutt

Er hunden din kresen? Tørrfor: Ja, Alt annet: Nei

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Bor med sin sønn

Har hunden din en favoritt ting/leke? Langbein-bamsen, R.I.P.

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Tilsynelatende rolig, men trår skikkelig til iblant

Er hunden din masete? Ikke noe særlig

Er hunden din kosen? Veldig

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet? Klør. Logrer. Smiler. Klør. Logrer. Smiler

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? Prøver å unngå det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede? Ja, ganske

Kommer hunden alltid når du roper? Ja, med mindre det ikke er noe VELDIG distraherende

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ja som regel, men hun er veldig flink å terge andre

Fiser hunden din mye? Ikke egentlig, men det lukter IKKE godt

Liker den og leke? Elsker det, det er det livet handler om

Er hunden din kresen? JA!

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Nei, de bor i Trondheim så det er litt langt å reise

Har hunden din en favoritt ting/leke? Ja, Easey, en stor isbjørn

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Ja, alltid aktiv og noen ganger mongo

Er hunden din masete? Noen ganger

Er hunden din kosen? Nja, når hun vil

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) Hun pleier å stille seg foran tv'en eller andre ting som har min oppmerksomhet. Hun pleier også å presse hode under hånden min eller i ansiktet.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? Nope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Er hunden din sky for fremmede?

Nja...Han er litt tilbake trukken og litt skeptisk på de!

Kommer hunden alltid når du roper?

Nå, i det siste; JA!

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Ikke alle...Liker ikke alle hunder med lang snute(trudde ikke jeg skulle si det!)

Fiser hunden din mye?

Liker den og leke?

Når vi er inne: Ja, Ute: NEI

Er hunden din kresen?

JA!

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Ja..Broren hannes bor 5 min herfra. De flyr hverandre i tottene HVER gang de møtes(som ikke er ofte!)

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Ja! En andrefugl :P

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Aktiv? Hallo, jeg har tross alt setter da :P

Er hunden din masete?

Masete? ehh :P

Er hunden din kosen?

Når det er andre hunder tilstede nei, bare vi to som er hjemme ja!

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Ja...Når vi leser avisen tar han sats og hopper rett i avisen. River den i stykker, står på den osv

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Har ikke lært han å ule nei,men når en katt løper rett forbi: "auuuuuu!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geisha.

Er hunden din sky for fremmede?

Overhodet ikke, Gudsjelov, Geisha elsker folk over alt på jord...

Kommer hunden alltid når du roper?

Det kommer litt ann på situasjonen, men vanligvis kommer hun når jeg roper, ja..

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)

Ja, Hun går bra med de fleste hunder. Men hun går bedre sammen med tisper enn med hannhunder..

Fiser hunden din mye?

Ikke etter at vi byttet fòr...

Liker den og leke?

Ja, men mennesker og med Misty..

Er hunden din kresen?

Nei, Geisha finnes ikke kresen...

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Hadde kontakt med moren. men hu døde 14 år gammel. Hadde også kontkat med broren men han ble avlivd 2 år gammel pga HD grad E......

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Jepp. Tauleka blir aldri gammel...

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

I sin undom var hu det. Men det har roet seg ned med årene...

Er hunden din masete?

Tja, hu er veldig maste i løpetida..

Er hunden din kosen?

Ekstremt kosete..

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Tja, slenger seg på ryggen og grynter...

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Nei, heldigvis ikke. det er en hund, ikke et menneske...

Misty

Er hunden din sky for fremmede?

Litt, spesielt for bråkete barn. Men det har blitt bedre..

Kommer hunden alltid når du roper?

Nei, ikke alltid. Mne så er hun bare valpen enda også da...

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Jepp. Hun er en eplekjekk pingle..

Fiser hunden din mye?

Nei...

Liker den og leke?

Ja, hu er spinn vill...

Er hunden din kresen?

Nei, hu eter alt...

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Vi har kontakt med mora over mail...

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Tauleka til Geisha..

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Hun er stein gæren...

Er hunden din masete?

Nei, ikke så veldig. Men Geisha har lært henne noen knep..

Er hunden din kosen?

Ja, når hu ikke er hyper, så er hu det...

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Da underholder hun seg selv med f.eks å bite på ting eller gjøre noe annent **** skap...

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Nei, det er fremdeles snakk om hunder...

B) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del spørsmål. så kan vi se om hundene våre er like hverandre eller fullstenig ulike, så etter på regner vi sammen hvem som er mest lik hverandre :P

Kopier listen og Skriv inn :wink:

Er hunden din sky for fremmede?

nope, han er overglad i alle

Kommer hunden alltid når du roper?

stort sett

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

ja..men de blir gjerne litt lei av han

Fiser hunden din mye?

utrolig mye når han går på tørrfòr

Liker den og leke?

Åh ja...

Er hunden din kresen?

nei

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

jepp, søster

Har hunden din en favoritt ting/leke?

jepp

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

i aller høyeste grad

Er hunden din masete?

ja

Er hunden din kosen?

ja

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

jepp.han stjeler ting

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? :P

nei, han brøler mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede?

Er bare litt redd for store karer, men ellers er hun ikke det.

Kommer hunden alltid når du roper?

Nei :rolleyes: Hun kommer hvis bare jeg er der, men hvis det er noen andre der så kommer hun ikke. Veldig slitsomt.

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Ja, som regel.

Fiser hunden din mye?

Ja :P Spesielt når hun strekker seg.

Liker den og leke?

Ja, elsker det.

Er hunden din kresen?

Er veldig kresen på fôr, men ellers spiser hun alt hun kommer over :P

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Har bare vært litt med den ene søsteren, men det er en stund siden.

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Hun er veldig glad i pipelekene sine.

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Ja! Hun oppfører seg som en gal ute.

Er hunden din masete?

Ja.

Er hunden din kosen?

Ja.

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Hun stiller seg av og til forran TV'en.

Har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede?

Nei, men hun er reservert

Kommer hunden alltid når du roper?

Nei, ikke hvis det er noe annet som opptar oppmerksomheten

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Nei, ikke så ofte med store

Fiser hunden din mye?

Nei aldri

Liker den og leke?

Nei hun er ikke så veldig leken av seg med hundeleker. men hun elsker å leke med katten og andre hunder på hennes str.

Er hunden din kresen?

JEPP!!

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Nei vi er ikke så ofte i australia :rolleyes:

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Hun liker hårstrikk

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

JESS!

Er hunden din masete?

Nei, veeeldig sjeldent

Er hunden din kosen?

Tjai, ikke så masse

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

hmmm nei tror ikke det. bare når hun må på do og jeg sover. da tirrer hun på seg katten så katten springer opp i senga og våkner meg.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Pito pleier å ule "TA MEG!" til casper og speedy :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede? Nei

Kommer hunden alltid når du roper? Kommer an på hva slags forstyrrelser som er rundt.

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)? Ikke alltid. Enkelte hunder blir skremt over størrelsen og går automatisk i forsvar, noe som skaper krangler.

Fiser hunden din mye? I perioder.

Liker den og leke? Ja.

Er hunden din kresen? Nei.

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet? Nei

Har hunden din en favoritt ting/leke? Nei, hun leker med alt

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute? Ute er hun aktiv.

Er hunden din masete? Jepp

Er hunden din kosen? Jepp

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva) Ja, hun skriker.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? Nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede?

Kara:Ja. PondusTja...er litt skeptisk til menn.

Kommer hunden alltid når du roper?

Kara:stort sett. Pondus:Nei

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Kara: Nei. Hun er stort sett redd de fleste hunder, men store er verst. Pondus: Ja, stort sett. Kan tøffe seg litt for hannhunder.

Fiser hunden din mye?

Kara: Nei Pondus: Nei

Liker den og leke?

Kara: Elsker det. Pondus: Ja, men kan gå fort lei.

Er hunden din kresen?

Kara: Litt Pondus: Nei

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Kara: Nei Pondus: Ja, litt kontakt med en av brødrene sine.

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Kara: Elsker ballen sin. Pondus: En teletubbie bamse

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Kara: Nei Pondus: Nei.

Er hunden din masete?

Kara: Tja..kan mase litt for å få kos, men gir seg fort. Pondus: Ja. Han er skikkelig utålmodig.

Er hunden din kosen?

Kara: Ja! Pondus: Ja!

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Kara: Ja, hvis det er noe hun vil ha. Stiller seg foran skapet med hundeting og går gjennom hele triksreportoaret sitt. Også piper hun og smiler om hverandre. Pondus: Setter seg foran tven og bare ser på oss når han synes det er på tide å gå ut.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

Kara: Nei Pondus: Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albin:

Er hunden din sky for fremmede?

-Nei

Kommer hunden alltid når du roper?

-Nei

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

-Ja

Fiser hunden din mye?

-Nei

Liker den og leke?

-Ja

Er hunden din kresen?

-Nei

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

-Jepp

Har hunden din en favoritt ting/leke?

-Nei

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

-Ja

Er hunden din masete?

-Nei

Er hunden din kosen?

-Ja

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

-Nei

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

-Nei

-----------------------------------------------

Tyson:

Er hunden din sky for fremmede?

-Ja, spesielt til menn

Kommer hunden alltid når du roper?

-Ja

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

-Ja

Fiser hunden din mye?

-Nei

Liker den og leke?

-Ja

Er hunden din kresen?

-Litt, mest når det gjelder tørrfor

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

-Tyson er enebarn. Har treft mora av og til, men ikke så ofte

Har hunden din en favoritt ting/leke?

-Ja, tennisballer

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

-Ja, veldig

Er hunden din masete?

-Nei

Er hunden din kosen?

-Ja

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

-Kommer med en tennisball mens han rister på hodet og lekeknurrer

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe?

-Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din sky for fremmede?

Nei. Han logrer som bare det når ukjente snakker med meg men han har reagert på noen få.

Kommer hunden alltid når du roper?

Som oftest når det ikke er distrahering på gang. Kommer ikke med engang men litt sånn etterhvert når han er "sta"

Går hunden din overens med andre hunder( store og små)?

Går veldig overens med tisper mens hannhunder kan eg bare glemme. Han tolererer hannvalper og leker med de men det er ikke ofte vi treffer andre hannvalper.

Fiser hunden din mye?

Nei heldigvis ikke. Var ganske mye gass når han gikk på proplan.

Liker den og leke?

Han lever for å leke og tulle seg. Utrolig barnslig til å være 2.5år gammel.

Er hunden din kresen?

Hehe nei ikke i det hele tatt. Enkelte grønnsaker bryr han seg ikke med om det er litt fett fra kjøtt på det så sluker han det fort opp.

Har hunden din kontakt med søstre, mor o.l fra kullet?

Nope..desverre. De fleste bor i østlandet og sørlandet.

Har hunden din en favoritt ting/leke?

Han elsker å henge fra dekk og lignende og tygge på trær er veldig gøyt syns han. Ellers liker han baller med det har han sjelden siden det blir ødelagt på flekken.

Er hunden din aktiv.? spretten og spinnevill ute?

Inne er han rolig men ute er han en arbeids/lekemaskin som ikke blir trøtt eller lei.

Er hunden din masete?

Blir masete til tider og da spesielt når det er tisper som vil leke eller noe.

Er hunden din kosen?

Irriterende kosete. Bare kosing og nærkontakt hos han her.

Finner hunden din på noe for å få oppmerksomhet?( fortell hva)

Han...begynte med å markere inne når han var alene men det har heldigvis gitt seg etter at vi begynte å jobbe med problemet.

og sist men ikke minst. har du fått hunden din til å ule så d høres ut som den sier noe? :)

Nei eg har aldri fått han til å ule. Han har etter det eg vet aldri ult før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
    • Kloa til hunden min knakk/løsnet i dag. Han haltet ikke før i dag bare irriterte seg litt men i sta løp han og klarte og løsne den mere og nå er han halt😱 han har lagt seg og vasker ikke på det og oppfører seg normalt så venter til i morgen med dyrlegen men har så vondt i skjela over dette. Noen tips i hva jeg kan gjøre? Har just flyttet og ikke fått med meg noe rens enda 
    • Gode poeng, setter pris på innspill @simira :)!  Jeg forstår utgangspunktet ditt, og hvorfor du tenker det ja - og jeg er ikke uenig rent objektivt sett basert på det jeg har skrevet i innlegget. Jeg mener basert på samtalene jeg har hatt med de, og observasjon av valpen - at det virker som om de har gjort en grei jobb med valpen altså, men litt dessverre snevert i forhold til sosialisering i miljø utenom der valpen er vokset opp og særlig på det å være alene. Noe de selv åpent sier. De skulle absolutt ha trent med den alene ja. De hadde tiltenkt at den skulle bli værende på gården, også ble det ikke slik - dessverre. Den er vane med bilkjøring, kloklipp, børsting, dusj/vask, mennesker som kommer og går på gården etc. Verken valpen eller andre hundene markerte ikke noe på at jeg kom og de var egentlig bare mest gira på at det kom en ny person der. Ingen bjeffing i det hele. Mammahunden på gården var litt skeptisk en liten time før hun ble kompis. Svaret er nok et direkte nei. Derfor må jeg har hunden med på jobb, noe som heldigvis går greit i mitt tilfelle. Tenker en uke der det blir mest meg å hunden på hjemmekontor, dersom hun kommer seg til rette så går vi over i kontor-hund noen mnd der vi jobber sakte over tid med å bli mer selvstendig. Jeg er klar for at hunden blir litt jobb, men på sikt håper jeg at hun blir en grei selvstendig nok hund da jeg også driver litt reising i ny og ne. Har to turer der jeg blir borte totalt to uker resten av året, så håper at denne fasen skal gå greit for henne.  Det er snakk om en schæfer som har brukshund gener ja, men ikke ren bruksschæfer. Har ingen planer om bruk utenom å la henne drive søk for morro. Har hatt store hunder før slik som Bernersennen og labdrador men de har blitt adoptert i voksen alder, og ville derfor høre litt ang det å hente henne inn når jeg ser at hun har litt angst.  Slik det ser ut nå er nok ikke det en mulighet dessverre. Mulig at noe kan ordnes med søsterhunden, men det å ha ansvar for to brukschæfer-valper alene blir kanskje litt ekstremt.
    • Jeg ville droppet det. Ikke på grunn av separasjonsangsten og at det kan bli en utfordring å overkomme, men fordi situasjonen tyder på at eier ikke har lagt nevneverdig grunnarbeid i valpen. Uavhengig av om det var planen å beholde valpen eller ikke hadde den hatt fordel av alenetid og alenetrening. Hva annet av grunnleggende trening mangler, tenker jeg. Har hunden kjørt bil noe særlig? Opplevd ulike miljøer, underlag, møtt ulike mennesker, hunder og dyr utenfor husholdningen, osv.? Er hun trent på å være alene i det hele tatt, om enn sammen med de andre hundene? Du må ihvertfall være klar over at her tar du potensielt på deg et prosjekt med en valp som ikke nødvendigvis har fått grunntrening som det er en fordel å få inn de første månedene. Hvis du først skal gå for det, og har tid til prosjektet, så ville jeg hentet henne så raskt som mulig. Om du vil gjøre overgangen lettere ville jeg heller lånt med mor eller søster i starten, og jobbet MYE med valpen alene for å knytte bånd til deg. Uansett vil hunden være disponert for separasjonsangst og alenetrening vil ta mye tid, samt alt av annet som potensielt ikke er jobbet med fra starten. Særlig hvis det er snakk om en bruksschæfer, som er rasen i profilen din, og du har planer for bruk, så ville jeg nok gått for en hund med litt tryggere bakgrunn enn dette.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...