Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater og bilder fra Manger utstillingen

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Ja da er vi ferdig i ringen på manger :D

Kine og co kom ut hit til oss fredagen og vi dro utover på utstillingen i dag tidlig :wub:

Pito fikk 2AK så vi er ikke noe spesielt fornøyde, men Kine fikk HP,CERT og BIM på casper :D

Her er noen bilder fra helgen så langt :)

resized_DSCN5606.jpg

Pusen ligger i sengen, uberørt over at huset er fullt av hunder

resized_DSCN5607.jpg

casper må bades

resized_DSCN5608.jpg

resized_DSCN5609.jpg

Så er vi komt til utstillingen og Marit er i ringen med Aiwa

resized_DSCN5614.jpg

Skrevet

Gratulerer så mye :wub:

Jeampi: Har fått blått noen ganger vi også (Jóga), men det er bare å håpe at det går bedre neste gang :D

Hvordan gikk det med Aiwa og resten av Lazita sine?

Skrevet

Ja man skal ikke la det gå innpå seg om man får blått :wub: men jeg vet at hvis jeg får en rød på Pito så skal jeg være knallførnøyd. For hun har ganske masse små "feil". Som f.eks manglende underull (som er det hun trenger aller mest for å få "pom looken") ganske dårlig vinkling bak,for store ører,lang snute, tynn benstamme osv :) men hun er den beste for meg og det er jo knallgøy når vi får rød :D

Skrevet

Ja man skal ikke la det gå innpå seg om man får blått :D men jeg vet at hvis jeg får en rød på Pito så skal jeg være knallførnøyd. For hun har ganske masse små "feil". Som f.eks manglende underull (som er det hun trenger aller mest for å få "pom looken") ganske dårlig vinkling bak,for store ører,lang snute, tynn benstamme osv :D men hun er den beste for meg og det er jo knallgøy når vi får rød :wub:

Kjenner til det der :) Rødt er eneste målet mitt med Jóga også. Hun er en fin hund, men har noen mangler som sheltie :D Litt store, runde øyne, kort nakke, også er hun litt liten da. Sist fikk hun på kritikken at hun hadde store forpoter, det var en rar ting å kommentere synes jeg :D

Ellers pirker aldri dommerne på det samme, og rart er det. Jeg ser feil som ikke alltid dommerne ser heller, hehe...

Skrevet

Hehe ja slik er det her også :wub:

Men de aller fleste dommere pirker på manglende vinkling bak og manglende underull :D

Men hun får ofte at hun har et trivelig gemytt og det er veldig koselig!

Skrevet

Gratulerer så mye :D

Jeampi: Har fått blått noen ganger vi også (Jóga), men det er bare å håpe at det går bedre neste gang :wub:

Hvordan gikk det med Aiwa og resten av Lazita sine?

Aiwa fikk 1 AK og 1AKK bedre enn forventet med tanke på Finsk dommer(skrekk og gru :) finske dommere tar somregel Aiwa for å være hannhund :D )

Småen fikk 2 CHK(hun mente at Småen hadde for lite pels for dagen) dommeren var egentlig veldig streng og delte ut lite cert og sånne ting så det så(så ble jo egenlit litt overrasket over 2 røde sløyfer på Aiwa då.

Skrevet

Første Junior utstilling for Blondie i dag men vi dro hjem med et bredt smil om munnen og flotte rosetter.

Hun fikk nemelig en knall grei dommer som gidde henne en super duper kritikk og topp plaseringer.

Dette var sånn resultatet ble:

1JK,1JKK,HP,CERT,2BTK.

Kritikken ligger her!

Er kjempe stolt over lille berta mi som ble Miss Manger som vi hele tiden har sakt, hihi.

Skrevet

Aiwa fikk 1 AK og 1AKK bedre enn forventet med tanke på Finsk dommer(skrekk og gru :P finske dommere tar somregel Aiwa for å være hannhund :P )

Småen fikk 2 CHK(hun mente at Småen hadde for lite pels for dagen) dommeren var egentlig veldig streng og delte ut lite cert og sånne ting så det så(så ble jo egenlit litt overrasket over 2 røde sløyfer på Aiwa då.

Men da skal du være fornøyd :P Grattis :P

Skrevet

Første Junior utstilling for Blondie i dag men vi dro hjem med et bredt smil om munnen og flotte rosetter.

Hun fikk nemelig en knall grei dommer som gidde henne en super duper kritikk og topp plaseringer.

Dette var sånn resultatet ble:

1JK,1JKK,HP,CERT,2BTK.

Kritikken ligger her!

Er kjempe stolt over lille berta mi som ble Miss Manger som vi hele tiden har sakt, hihi.

Wow! Helt supert! Gratulerer så mye :P

Skrevet

Er bra fornøy med dagen! Birk fikk 1 JK, 1 JKK for streng, finsk dommer :-)

"Velutviklet maskulin hanne, som kunne hatt litt bedre proposjoner og overlinje.

Bra hode. Usymetriske ører, velvinklet, kunne hatt litt bedre svans.

Pelsen er ikk ferdig, sporer ok.

Kunne hatt litt mer effektive bevegelser.

Fint temprament".

Skrevet

ja bister solier eller hva hun het var drit streng...

kjempe grattis:)så dere i dag men måtte stikke:)

Takk takk :P

Ja hun var en meget bestemt dame! (solie bister)

Kan ikke klage på resultatet sånn sett, men skjønner ikke hva hun har å utsette på halen hans, den er jo veldig bra, pelsen derimot..

Skrevet

Jeg så dere også! :P men jeg satt i ringen så jeg kunne ikke akkurat skrike etter dere :P gratulerer så masse!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...