Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater og bilder fra Manger utstillingen


Jeampi

Recommended Posts

Ja da er vi ferdig i ringen på manger :D

Kine og co kom ut hit til oss fredagen og vi dro utover på utstillingen i dag tidlig :wub:

Pito fikk 2AK så vi er ikke noe spesielt fornøyde, men Kine fikk HP,CERT og BIM på casper :D

Her er noen bilder fra helgen så langt :)

resized_DSCN5606.jpg

Pusen ligger i sengen, uberørt over at huset er fullt av hunder

resized_DSCN5607.jpg

casper må bades

resized_DSCN5608.jpg

resized_DSCN5609.jpg

Så er vi komt til utstillingen og Marit er i ringen med Aiwa

resized_DSCN5614.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man skal ikke la det gå innpå seg om man får blått :wub: men jeg vet at hvis jeg får en rød på Pito så skal jeg være knallførnøyd. For hun har ganske masse små "feil". Som f.eks manglende underull (som er det hun trenger aller mest for å få "pom looken") ganske dårlig vinkling bak,for store ører,lang snute, tynn benstamme osv :) men hun er den beste for meg og det er jo knallgøy når vi får rød :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man skal ikke la det gå innpå seg om man får blått :D men jeg vet at hvis jeg får en rød på Pito så skal jeg være knallførnøyd. For hun har ganske masse små "feil". Som f.eks manglende underull (som er det hun trenger aller mest for å få "pom looken") ganske dårlig vinkling bak,for store ører,lang snute, tynn benstamme osv :D men hun er den beste for meg og det er jo knallgøy når vi får rød :wub:

Kjenner til det der :) Rødt er eneste målet mitt med Jóga også. Hun er en fin hund, men har noen mangler som sheltie :D Litt store, runde øyne, kort nakke, også er hun litt liten da. Sist fikk hun på kritikken at hun hadde store forpoter, det var en rar ting å kommentere synes jeg :D

Ellers pirker aldri dommerne på det samme, og rart er det. Jeg ser feil som ikke alltid dommerne ser heller, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja slik er det her også :wub:

Men de aller fleste dommere pirker på manglende vinkling bak og manglende underull :D

Men hun får ofte at hun har et trivelig gemytt og det er veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :D

Jeampi: Har fått blått noen ganger vi også (Jóga), men det er bare å håpe at det går bedre neste gang :wub:

Hvordan gikk det med Aiwa og resten av Lazita sine?

Aiwa fikk 1 AK og 1AKK bedre enn forventet med tanke på Finsk dommer(skrekk og gru :) finske dommere tar somregel Aiwa for å være hannhund :D )

Småen fikk 2 CHK(hun mente at Småen hadde for lite pels for dagen) dommeren var egentlig veldig streng og delte ut lite cert og sånne ting så det så(så ble jo egenlit litt overrasket over 2 røde sløyfer på Aiwa då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Junior utstilling for Blondie i dag men vi dro hjem med et bredt smil om munnen og flotte rosetter.

Hun fikk nemelig en knall grei dommer som gidde henne en super duper kritikk og topp plaseringer.

Dette var sånn resultatet ble:

1JK,1JKK,HP,CERT,2BTK.

Kritikken ligger her!

Er kjempe stolt over lille berta mi som ble Miss Manger som vi hele tiden har sakt, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiwa fikk 1 AK og 1AKK bedre enn forventet med tanke på Finsk dommer(skrekk og gru :P finske dommere tar somregel Aiwa for å være hannhund :P )

Småen fikk 2 CHK(hun mente at Småen hadde for lite pels for dagen) dommeren var egentlig veldig streng og delte ut lite cert og sånne ting så det så(så ble jo egenlit litt overrasket over 2 røde sløyfer på Aiwa då.

Men da skal du være fornøyd :P Grattis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Junior utstilling for Blondie i dag men vi dro hjem med et bredt smil om munnen og flotte rosetter.

Hun fikk nemelig en knall grei dommer som gidde henne en super duper kritikk og topp plaseringer.

Dette var sånn resultatet ble:

1JK,1JKK,HP,CERT,2BTK.

Kritikken ligger her!

Er kjempe stolt over lille berta mi som ble Miss Manger som vi hele tiden har sakt, hihi.

Wow! Helt supert! Gratulerer så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra fornøy med dagen! Birk fikk 1 JK, 1 JKK for streng, finsk dommer :-)

"Velutviklet maskulin hanne, som kunne hatt litt bedre proposjoner og overlinje.

Bra hode. Usymetriske ører, velvinklet, kunne hatt litt bedre svans.

Pelsen er ikk ferdig, sporer ok.

Kunne hatt litt mer effektive bevegelser.

Fint temprament".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja bister solier eller hva hun het var drit streng...

kjempe grattis:)så dere i dag men måtte stikke:)

Takk takk :P

Ja hun var en meget bestemt dame! (solie bister)

Kan ikke klage på resultatet sånn sett, men skjønner ikke hva hun har å utsette på halen hans, den er jo veldig bra, pelsen derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...