Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

På trening med løpetid

Recommended Posts

6 timer siden, Grønn skrev:

Men merket hannhundene det?

Nei, ingen. Men så startet hun dagen etter på dag 2 av løpetid. Er vel ikke så mange som bryr seg særlig da?

Etter å ha skummet igjennom den andre debatten på foraet om emnet var det en ting som slo meg; jeg synes ikke det er greit at tispeeier skal forventes å droppe kurs uten å få refundert penger. Synes egentlig ikke at løpetisper skal måtte droppe kurs, men som hannhundeier vil jeg gjerne vite det på forhånd så jeg kan selge plassen min på kurset hvis jeg ikke vil bruke kurset på det. 

Så virket det også som det var mange i det andre emnet som opplevde at en god instruktør klarte å legge til rette for at selv de distraherte hannhundene skulle få noe ut av kurset. 

• Like 3

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vi hadde en liten utfordring med Mattis på dette, og måtte en periode trene veldig mye på å kunne gå pent i bånd (spesielt i passeringer), og det er som du sier veldig slitsomt å skulle passe på hele tiden at de går fint og "er på jobb", så når vi skal gå pent klipser jeg båndet på et feste foran på brystet og har trent på at dette betyr nå skal du gå fint, også når vi har pause er den festet på ryggen. Så lenge vi holder det ved like med trening i ny og ne ser jeg at han skjønner det ganske godt ihvertfall 
    • En grunn er det jo, men ikke sikkert grunnen er noe mer enn latskap.
    • Jeg tenker umiddelbart at det er en grunn for at de ikke registreres. Avlssperre på en av foreldrene, sykdom av noe slag i linjene som ikke burde avles på el.? Trenger jo selvsagt ikke være noen grunn i det hele tatt, men jeg blir litt mistenkelig når jeg kommer over sånne annonser 🕵️‍♀️ 
    • Jepp, vi har fått testa den litt. Tok omtrent 5 repetisjoner før hun skjønte at hun måtte løpe til targetmatta for å få godbit - men så ble hun stående på matta og se på meg, og jeg måtte si værsågod før hun gikk bort til TTen for å spise godbiten 😂 Så gikk det litt i ett med trening i går kveld og skole i hele dag, pluss at jeg måtte tenke litt hva slags kommando jeg ville ha på targeten, så vi har ikke gjort noe mer. Spørs om vi må ta en liten økt nå før vi tar kvelden! 
    • De har seler til ulik bruk. Til trekk vil du ha en som ligger godt og tett på kroppen og med feste langt bak. Lenge siden jeg kjøpte der, men de syr på mål, og så har noen av selene regulering. Men ser forsåvidt nå at trekkselene deres ikke har noe regulering. Den som heter Short er mest tursele, selv om den ligger langt bak.
  • Nylig opprettede emner