Jump to content
Hundesonen.no

Korthåret collie, røyting og oppdrettere

Recommended Posts

Takket være mange fine svar på et tidligere innlegg av meg har vi nå bestemt at vår neste rase skal bli korthåret collie. Jeg tror den passer midt i blinken for oss!

Det er bare en ting jeg glemte å spørre om: røyting. Jeg forstår jo at den røyter, men snakker vi Dalmatiner røyting? Labrador? 

Og er det noen som har tips til oppdrettere? Gjerne noen som mentaltester- jeg er litt bekymra for å få en veldig lydberørt hund.

@Easy og @Perfect Image her inne avler korthår. PI er vel ikke så aktiv lengre, men.

Jeg har inntrykk av at vi snakker labrador light i røytemengde.

• Thanks 1

Hei! Du er hjertelig velkommen på besøk til oss om du bor i passelig avstand for å hilse på Korthåret Collie og kjenne på om det er rasen for dere. Røytingen er nok noe labrador light ja, godt beskrevet. 

Edited by Perfect Image

@Perfect Image har vi i fra. Og er strålende fornøyd. Noen annen kjenner jeg ikke, men det finnes endel andre oppdrettere også 🤩 

Flotte og trygge jenter ❤️ 

De røyter litt, men det lar seg fort overkomme med børsting, blåsing og en god vask på slutten 🤩 

IMG_20200725_132709.jpg

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det kan godt være. Han liker mye tenner🤷‍♀️
    • Valper (og voksne) har alltid hatt tilgang på vann her i huset også. De sier tydelig ifra om de vil noe, men jeg har stort sett bare sørget for at de har mulighet for å komme seg ned på gulvet trygt, feks med puter nedenfor senga  

Siste måltid var rundt 20-23 alt ettersom når vi la oss. I snitt et par timer før soving  

Jeg har heller aldri stått opp og gått ut med valper, det har jeg aldri orka  
    • Det høres jo ut som om dere er på rett vei. Sånne ting er jo dessverre noe som må jobbes med hver dag hele tiden, hvis ikke er det fort gjort å få tilbakefall.  Når hun er såpass gammel så er det kanskje ikke så mye annet du kan gjøre enn å avlede og belønne for riktig og ønsket adferd tror jeg. Men å trene mye på passering med belønning vil jo etter hvert gi henne en forventning til at det faktisk skjer noe hyggelig ved passering etter hvert, så det vil helt sikkert hjelpe mye å trene mye på det. Bare sørg for å ikke gjøre det for vanskelig. Ha gis avstand der det er mulig 😊 Og sørg også for at godbiten eller belønninga har såpass høy verdi for henne at det funker bra. Finn ut hva hun liker best, pølse, skinke, leke med ball, eller hva det enn måtte være 😊  Har dere no hundetrening i nærheten med sånne fellestreninger med enkel lydighet kan du jo henge deg på der og forklare at du har en usikker hund, og trene med litt avstand til de andre. Så venner hun seg til å ha andre hunder rundt men fremdeles fokusere på deg. 
    • Hun skal jo sove i senga mi, og kommer ikke til å ha vann der. Men kan evt ha en skål ved ytterdøra på vei ut om natta?
    • Ikke fullfôring nei, bare for å få det brukt:)
  • Nylig opprettede emner