Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Robot støvsuger

Recommended Posts

Hei! 

Har noen av dere robotstøvsuger? Hvordan er de med hundehår? 

Jeg ønsker meg veldig en robotstøvsuger, men har en hund som røyter veldig mye, og kommer alltid til å ha hund i hus. 

Gjerne fortell om merke du har og om det er verdt det 😊

Har golden retriever (røyter hele året, men verst vår/høst og ved løpetid). Har en irobot Roomba (som heter Ruth) og er veldig fornøyd. Kjøpt for en del år siden, så husker ikke modell, men var av de dyrere modellene da. Støvsuger grundig, grundigere enn meg under sofaer og inntil lister, så lenge man lærer seg å rydde gulvet før den går. Er ikke så glad i høye terskler, men funker helt supert i vår «hovedetasje» uten noe særlig terskler. Vår kan i tillegg styres av en app, men det er mulig alle kan det nå🤔

Har Neato Botvac D7, og er superfornøyd. Det var toppmodellen fra Neato da jeg kjøpte den, men det er noen år siden så prisen er mye triveligere nå ;) Hunden min har hatt en helt ekstrem røyteperiode i vår, og det takler roboten uten problem. Oppsamlingkammeret (eller hva det nå egentlig heter) er riktignok ikke veldig stort (men det er det kanskje ikke på noen robotstøvsugere?) , og må tømmes ganske ofte.

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Drar opp denne igjen, jeg har dog ingen bilder pr nå av hunder som leker i snøen, men håper noen andre har 🐾❤️
    • Jeg skal filme og kikke på dette selv en dag, men de siste øktene har Pixel begynt og bjeffe når vi går fri ved fot. Det virker litt som om det "koker" over for henne.    Vi går ikke så langt, fort eller på krevende plasser, og jo fortere jeg går jo mer frustrerende blir det for henne, samme hvis det går for sakte, havner hun foran og bjeffer.  Jeg vet det er noe jeg gjør feil, jeg må bare finne ut HVA 😂 Har jeg gått for fort frem?  Hva kan jeg gjøre annerledes?  Hvordan kan man løse dette?    Gjerne still meg spørsmål, så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan 😀   Legger ved et bilde av bråkebøtta. 😂❤️
    • Sikkert noen som kan si noe mer fornuftig om det enn meg, da jeg kjenner retrieverne vesentlig bedre enn spaniels, men på de punktene du nevner vil jeg si de er temmelig like. Førerorientert, liten radius, lite lyd - i tillegg til den generelle happy-go-lucky-tilnærmingen til livet. En gjennomsnittlig labrador er muligens enda mer glad i folk enn en spaniel - noen synes det blir vel mye  Viltinteressen kan muligens være noe større hos spaniels (de skal jo, i motsetning til retrieverne, også finne vilt), men er usikker på hvordan det arter seg i praksis og det er jo individuelle forskjeller i begge rasene som kanskje gjør den diskusjonen litt menigsløs. Labrador unghunder, spesielt hanner, kan være en skikkelig håndfull - har ikke hørt det samme om springer spaniel, men der kan sikker andre si noe mer fornuftig. Ellers så er labrador fremdeles en ganske bunnsolid rase mentalt sett, mens det for en del av spanielrasene har vært litt rusk - usikker på ESS der, men det inntrykket jeg har er at det er relativt bra der også. PS Er usikker på hvor mye en labrador vil hjelpe på «problemet» du skisserer i praksis. Livet med hund fører uunngåelig til at støvsugeren må fram oftere  En evt forskjell i antall gram møkk rase X drar med seg sammenlignet med rase Y bør - slik jeg ser det - ikke komme særlig høyt på lista over egenskaper man ser etter når man velger hund.
    • Noen hunder bare er kresne og har lav matlyst. Noen raser og linjer er kjent for dårlig matlyst, finnes nok også et og annet tilfeldig individ som også spiser dårlig i de fleste raser. Har selv en hund som er kresen og som er lite interessert i mat, har gitt opp tørrfôr og fôrer kun med rått da det er det eneste den spiser i store nok mengder til at den ikke ser ut som et beinrangel. Når man ikke kjenner hunden er det umulig å si om det er noe sykdomsrelatert, stress i forbindelse med nytt hjem eller om det bare er slik hunden er, tenker du bør spørre tidligere eier om hunden alltid har hatt slike spisevaner eller om det er nytt.
    • Får man valp må man ta med i beregningen at man kommer til å bli bitt, alle som holder på med hunden vil nok også få seg en del skraper. Valper kan fint bite så hardt at det går hull på huden, men som regel er det bare rifter som ligner på tynne skrubbsår. Noen valper biter mer enn andre, noen biter hardere enn andre og noen bruker lengre tid enn andre på å slutte med biting. Det er ikke sånn at straks melketennene er ute så slutter alle valper å bite, noen slutter ikke helt med biting før de er godt over året. Det skal ofte ikke så mye til for at valper og unghunder blir oppgiret og da kan de lett bli voldsomme og bite mer/hardere. Yngre barn og eldre barn som er lite hundekyndige reagerer ofte med å løpe unna, skrike, veive med armer eller å prøve å kjempe seg løs, noe som gjerne gjør hundene enda ivrigere siden hundene tolker barnets adferd som lek. 
  • Nylig opprettede emner