Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Fish4Dogs

Recommended Posts

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Tusen takk for svar! 😊 Me har veldig godt inntrykk av Siddis, så det kan fort bli det. MEN der er ikkje oppstart før 17. august - det er jo litt lenge til, sidan me har kvalp på snart 12 veker no... skulle gjerne kome i gang fortast mulig. 

Så nett no vurderer me å heller gå for Doglife sitt (https://online-hundetrening.no/p/valpekurs), for då kan me starte NUH 😊 No har jo heile familien ferie, og i tillegg er kvalpen ‘passe ung’... Så kan me evt hive oss på kurs frå Siddis etterkvart, kanskje? 😊

Erfaringar med dei som står bak online-hundetrening/Doglife hundeskole? 

• Wow. Det var jo som å trå inn i et parallelt univers. Nå er det jo stemmer for begge «sider» der inne, men dominansteorifolka er svært synlige. Skal følge med, men makter virkelig ikke å involvere meg ... det er som å diskutere med antivaksere, man kommer ingen vei uansett.
    • Hvor mye tur går dere på dager hunden får annen aktivitet? For eksempel klubbtrening, er med på bytur/kafé/besøk, har mye besøk hjemme o.l.  Jeg syns det er tricky når vi f.eks. er på kurs eller treningsgruppe på en hverdag. Typisk kan det være halvannen time avsatt til trening, men hver enkelt hund er ikke nødvendigvis ute mer enn en halvtime til sammen, maks. Noen dager tenker jeg at det er mer enn nok, andre dager syns jeg det er veldig lite.  Mio kan gjøre lite ut av seg mange dager i strekk så og si uten tur hvis han får søke litt og trene litt triks hjemme, så jeg syns det kan være vanskelig å lese hva han trenger. I perioder med mye kurs tenker jeg nok at han får lite fysisk mosjon, men samtidig opplever jeg han som sliten etter treninger/kurs. 
    • Fine gutter begge to  Jeg kjenner meg så veldig igjen i historien deres - vi skulle også bare ha en turkompis og kosegutt, og så ble jeg bitt av basillen 😅 Ante ikke at hundetrening kunne være så morsomt og givende! Og selv om det kan være frustrerende i blant med disse gutta som ikke alltid er enig i at det er verdt å jobbe, så er det enormt lærerikt. Og man blir minnet på å lukte på blomstene og være bajas i skogen også 😊
    • Jeg måtte i blant aktivisere min litt mer på kvelden, og passe på at hun ikke sov alt for mye på ettermiddag/kveld, i de periodene hun var som mest aktiv på natterstid eller ville stå opp veldig tidlig.. 😛 
  • Nylig opprettede emner