Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

NKK med åpent brev til kulturministeren

Recommended Posts

Link  

»Kommersielle aktører som kan få lån i banken for å finansiere en drift der økonomi - ikke hundens egenverdi og samfunnsverdi – står i sentrum.»

«Landbruks- og matdepartementet med sine organer må finne nye aktører til å hjelpe dem med å sikre god hundehelse og hundevelferd. »

»Samfunnet må finne en ny aktør for å lære opp ettersøkshunder, avle politi- og militære hunder.»

Jeg visste ikke at nkk selv avlet politi og militærhunder, noen som har mer info om dette?

Utover det så beskriver de definitivt ikke det nkk jeg kjenner til, det må jeg bare si, hva syns dere?

Jeg skjønner ikke hvorfor akkurat NKK tilsynelatende sliter så veldig, når tilsvarende organisasjoner i samme situasjon klarer seg bra?

• Like 1

Det er vel mange organisasjoner som sliter nå. Og NKK tjener uhorvelig mye penger på utstillingene sine, som ble kuttet både i fjor og i år. Jeg mener å huske at det er det som finansierer det meste av aktivitetene deres. Du har medlemskap og registrering/aktivitetsavgifter i tillegg, men de synker nok også nå.

15 hours ago, simira said:

Det er vel mange organisasjoner som sliter nå. Og NKK tjener uhorvelig mye penger på utstillingene sine, som ble kuttet både i fjor og i år. Jeg mener å huske at det er det som finansierer det meste av aktivitetene deres. Du har medlemskap og registrering/aktivitetsavgifter i tillegg, men de synker nok også nå.

Må være etterslep fra høsten som gjør utslaget da. Både DKK og SKK har også avlyst det aller meste fremover, og der er det, såvidt jeg har fått med meg, ingen som snakker om konkurs.

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen