Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nå som tursesongen nærmer seg ser jeg for meg å anskaffe et turbelte. Jeg har fra før av et polstret belte, med rar krok, men synes hele beltet er veldig stivt og har opplevd at båndet hopper av kroken. Den siste biten kan jeg IKKE risikere.

Har sett litt på Non-Stop og Baggen belter, men føler det er en jungel der ute. Formålet er å gå med hendene fri og hunden i et litt langt bånd(gjerne med strikk).

Tips? Hva er dere fornøyde med?

Skrevet

Hvis det er veldig viktig at båndet ikke hopper av, kan det være lurt med en ekstra karabinkrok som sikring, mellom båndet og en annen del av beltet enn der festet sitter. Har opplevd at festet på beltet åpner seg. Jeg har et dårlig belte selv, men har ikke hund som drar, så der kan jeg ikke hjelpe (beltet mitt er fra kennel), men jeg er veldig fornøyd med mitt strikkbånd fra Zero DC. Har også ett fra NonStop, som har strikk hele veien, og det synes jeg er verre å holde igjen om noe skjer. 

Skrevet

Har et fra Norsk hundeutstyr som jeg er VELDIG fornøyd med, men finner det ikke igjen på nett nå (jeg kjøpte på utstilling). Uansett, selv om spenna skulle gå opp (noe jeg aldri har opplevd) så er det en strikk foran på beltet (der hundebåndet er festet, for demping) så det vil forsåvidt fortsatt henge løst rundt meg.

Når det er sagt, det BØR være en nødavkobler på båndet til hunden. Den på mitt belte ville aldri gått opp av seg selv, men kan lett utløses hvis det skulle skje noe og hunden setter seg fast, enten det er i passerende skiløper, annen hund, eller hva det skulle være. Men jeg er enig i at denne metallkroken som er på noen belter ikke er nok.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med baggen belte til frøken trekkglad gordon setter?Etter at festet for bånd åpnet seg kjøpte jeg en slik?

A4752892-C091-4D65-91E9-CDA44499FF1A.jpeg

Skrevet

Løpebeltet til Non Stop , det er lett , man merker ikke at man har det på. Ring til å feste kobbel i . Veldig fornøyd men jeg liker ikke Baggen typen belter...

Skrevet

Takk for svar dere!

Har i alle fall sett at Non Stop har "dobbel" sikring, en krok og en løkke man eventuelt først kan tre den gjennom. Må være noe sånn jeg trenger.

Skrevet

På det nye skikjører beltet har de  den aller beste kroken , skjøtekrok eller hva det heter men det er et veldig dyrt belte . På løpebeltet er det en ring fremme så da trenger du krok i begge ender på kobbel men det er jo fint om ting ikke får løsne

Skrevet
3 timer siden, yurij skrev:

På det nye skikjører beltet har de  den aller beste kroken , skjøtekrok eller hva det heter men det er et veldig dyrt belte . På løpebeltet er det en ring fremme så da trenger du krok i begge ender på kobbel men det er jo fint om ting ikke får løsne

Ja, kikket på nettsiden nå. Trekking belt har jo krok og ring da, og sikkert noe rimeligere enn de med sånn fancy krok :P

Skrevet
På 3/1/2019 at 9:54 PM, phlegm skrev:

Den fancy kroken på det skikjørebeltet kan kjøpes utenom og brukes på løpebeltet :) Det er sånn quick release krok.

Blir mye koblinger og ekstra vekt . Kroken koster 60 kr på Biltema og kan lett settes på feks Baggen . Men løpebeltet til Non Stop med ring må man ha en ekstra kobling og det blir mye skrangleverk. 

Skrevet

Har tidligere hatt Baggen Villmark, og har nå Baggen Race. 
Jeg kommer nok til å fortsette å bruke Baggen, da jeg er veldig fornøyd med utformingen av beltet, samt at de har vært elskelige nok til å lage meg et tykkere strikk (det trengs ? så de laga X3 til meg, altså tre strikk).
Denne typen service er så glimrende at jeg har ikke ord!
Jeg har forkasta hurtigutløseren deres, og satt på båtsvivel og låsbar karabinkrok for å slippe å miste hundene ? 
Men igjen... skjer neppe om hunden ikke monstertrekker. 
Har testa Kennel, men det funka IKKE ifht hvor mye mine hunder trekker. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...