Jump to content
Hundesonen.no

B vitamin

Recommended Posts

19 minutter siden, Stjerneskinn skrev:

Istedenfor tilskudd anbefaler jeg å inkludere mye naturlige, animalske kilder i hundens kost som fisk, rødt kjøtt, innmat og egg.

Hei.

Kan du gi noen forslag til produkter? 

Send meg gjerne en melding privat her inne. 😃

@chili Hunder er konstruert kjøttetere, jeg mener bare det jeg skrev, inkluder mye fisk/kjøtt/innmat/egg i hundens kost, rått uten tilsetninger er det beste for de. 😊 Ønsker man det enkelt, bruk Vom og Hundemat (ferdigkomponert råfôr i blokk/klosser/pølser/boller), gjerne da variant med laks. Enten kun råfôr, eller da i kombinasjon med annen hundemat. 

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Stjerneskinn skrev:

@chili Hunder er konstruert kjøttetere, jeg mener bare det jeg skrev, inkluder mye fisk/kjøtt/innmat/egg i hundens kost, rått uten tilsetninger er det beste for de. 😊 Ønsker man det enkelt, bruk Vom og Hundemat (ferdigkomponert råfôr i blokk/klosser/pølser/boller), gjerne da variant med laks. Enten kun råfôr, eller da i kombinasjon med annen hundemat. 

Dette kan eg ikkje gi til min hund. Har et for hun må gå på for hoftene hennes. Men er det vert å prøve med vital min b eller? :) 

9 minutes ago, chili said:

Dette kan eg ikkje gi til min hund. Har et for hun må gå på for hoftene hennes. Men er det vert å prøve med vital min b eller? :) 

Hvorfor må hun det, hva inneholder fôret som du ikke selv evt kan tilsette? 

La til: Uansett kan du med fordel gi noe laksefilet (u. salt) i tillegg til hovedmaten, omega-3 er også viktig for leddene. Litt daglig i den vanlige maten, eller som et eget måltid etpar-3 ganger i uken f.eks (med tilvenning det sistnevnte). 

Edited by Stjerneskinn

2 hours ago, chili said:

Hun har hofte dysolasi så hun går på spesial for. 

Hunden din kan fint få vom og hundemat, selv om hun har HD :) Råforing er bra for hunden, for som sagt, hunder er fra naturens side kjøttetere :D

2 timer siden, chili skrev:

Hun har hofte dysolasi så hun går på spesial for. 

Hva slags fór? Hills J/D? Hun trenger nok ikke gå på spesialfór selv om hun har HD. Men hun bør få leddtilskudd i maten. Og det kan du kjøpe og gi ved siden av 😊 Min HD-hund går på Provit og V&H, og får glukosamintilskudd og fiskeolje i maten hver kveld.

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ikke akkurat en finn annonse, men noen som ønsker en «znudel» eller?😂
    • Det er dessverre vanskelig å finne god statistikk på området, og den som er blir ofte misbrukt. Da ender man opp med tolkninger og myter som at golden retriever biter mest og pitbull er kosebamser. Eller at rase ikke betyr noen ting. I mangel av god statistikk og ingen statistikk (meg bekjent) som tar høyde for eier-faktoren, så får man i tillegg bruke annen kunnskap og logikk. Annen kunnskap kan feks være dette med at form og funksjon rent genetisk (i alle fall epigenetisk) henger sammen. Det var postet en artikkel om dette her på forumet for et år eller to siden, men jeg finner den ikke igjen. Logikk er jo enkle ting som skadepotensial i en stor, sterk hund sammenlignet med en dvergpuddel. Basert på alt dette så er det vel relativt få som mener rase ikke er en betydelig komponent. Unntaket er vel en del forkjempere for enkelte raser. Jeg fant en oppsummering av en del forskning på området her. Jeg påstår på ingen måte at den er noen fasit, spesielt ikke for norske forhold, men det er interessant lesning. Blandt annet viser den til en bittstatistikk for USA fra 1982-2014 hvor pitbull klart "vinner" med over 3000 hendelser. Nummer to på lista (rottweiler) har drøye 500 og nummer 3 (schæfer) drøye. Det er så enorme forskjeller at det vanskelig kan avskrives som tilfeldigheter. Over halvparten av hendelser mot mennesker med dødelig utfall skyldes også hunder identifisert som pitbull (identifisert som, men kan ha vært lignende raser eller blandinger - men pitbull er ikke egentlig en rase uansett, så det blir litt semantikk). Samtidig viser de til en anerkjent studie som sier at pitbull er blant de minst aggressive rasene, så bildet er ganske komplekst. Man kan vel imidlertid lure på hvilke pitbulleiere som velger å la hunden sin testes for aggresjon...   
    • oftest er det familiehunder er mitt inntrykk og det forsterkes ved å lese statistikken fra USA.  men det er også hendelser der hunder på kjetting/i går har drept eller skadet mennesker. Dessverre. 
    • Er det noen som har noen bilder fra pakkinga av hundebur ol. før utstillinga? 
    • Ja, det er ihvertfall ofte en gjenganger, er mitt inntrykk, at det enten er en flokk med hunder som angriper samlet eller hunder som står på kjetting/i hundegård. Det blir for enkelt å peke på én faktor, og si: "Aha, se her, ja. Disse fire rasene er blodtørstige og livsfarlige. Fordi, gener." Hadde det vært så enkelt så hadde man jo faktisk kunnet unngå alle alvorlige ulykker som involverte hund ved å forby visse raser. Jeg lander alltid på at det burde være langt lettere å forby hundehold for enkelte. I tillegg burde det være flere krav til hundeeiere og mer regulering av salg og kjøp av dyr. For det er ingen tvil om at ustabile, store hunder med uegna eiere kan være en dødelig kombinasjon.
  • Nylig opprettede emner