Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Trenger tips til leker som varer

Recommended Posts

Kendra er nå blitt 6,5 måned gammel og 20 kg tung, og hun dreper alt av leker. Budsjettet for hundeleker har plutselig mer enn doblet seg den siste måneden. Jeg har prøvd "alt" - tauleker, bamser, robuste leker fra Kong (robuste du liksom..), baller, pipeleker. Alt ryker etter maks 4 dager.

Nå er jeg på utkikk etter en leke som faktisk varer, og som jeg kan la henne leke med uten å følge henne med haukeblikk for å se om hun har klart å få av noen deler.
Det går nemlig mye i tyggebein for tiden, og det blir fort dyrt i lengden.

Har du gode erfaringer med en robust hundeleke? Pris spiller ingen rolle, nå må vi ha noe som varer her :cool:

Bentoball eller Funball. Funballen har blitt tygget på i snart fire år, den er like fin enda. Bentoballene har eg ikke hatt så lenge, men er laget av samme materiale, så forventer god holdbarhet på de også :) Du trenger ikke kjøpe refillene. eg putter smøreost eller påleggsskinke inni, så har hundene arbeid en god stund. 

Edited by Ingidano

Angående Kong så har jeg god erfaring med den sorte typen (extreme), men form har også noe å si. Rund ball har færre angrepspunkter, så den sorte kong-ballen (med et lite hull i midten) har vart i 2 år nå. Og min ødelegger alt av «vanlige» leker innen minutter om hun vil.

Også slike tyggebein/ringer varer en god stund. Opp mot et år. Disse er imidlertid laget for å bli slitt etterhvert som noe gnages av. Ikke kjøp de minste beina, heller litt størrelse på dem.

Forumet fortsetter under annonsen

De trixieballene med pip varer en halv trening her, hehe. Enda så har jeg en hund som aldri ødelegger bamser eller konger.