Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring for seniør-hund over 10 år?


Ana
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg har adoptert en ganske snill Staffordshire Bull Terrier tispe som er litt over 10 år. Hun er i god helse og har massevis av energi så jeg forventer at hun skal være med meg for flere år ennå :ahappy:. Jeg vil gjerne finne en god helseforsikring for henne som gir meg frihet til å velge det veterinær jeg ønsker og som har god dekning for evt. helseproblemer en gammelt hund kunne ha. Har lest litt i andre forum om folk erfaring med gamle hunder og flere forteller om å ha betalt rundt 20 til 30.000 kr for uventete sykdommer osv (!!!:shocked:). 

Kan noe foreslåe en god forsikring for senior hunder? 

Gjensidige sier at de ikke kan forsikre hunder over 10 år. Agria har gitt meg tre forskjellige valg, men jeg er usikker på hva som er best. 

Hva løner seg å ha dekket?

Har dere hatt gode/dårlige erfaringer med et bestemmt forsikringsselskap?

Hva må jeg passe på i en hundeforsikring?

The good, the bad and the ugly please  :innocent:  Jeg vil gjerne høre deres tips og erfaringer :)

agria.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria og er fornøyd, men viktig å være klar over at det er mye som ikke dekkes med mindre hunden har vært sammenhengende forsikret der fra før 4 mnd alder. Så les vilkårene godt. En annen ting er at du ikke vil få dekket noen sykdommer/plager/tilstander hunden allerede har når den forsikres (gjelder nok alle selskap). Så da spørs det hva slags dekning du sitter igjen med, og om det kanskje vil være mer lønnsomt å heller sette opp en sparekonto til hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Gjensidige på mi og den ble avsluttet da mi var 10 år. Og fikk dårlige kår på Agria. Så opprettet heller egen Bonita konto der jeg overfører 500,- hver mnd. Kom godt med da hun fikk livmorbetennelse 2 år etterpå. Begynt å fylles litt opp nå igjen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...