Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskole i Trondheim?

Recommended Posts

Tips til god hundeskole i Trondheimsområdet?

Som ferske hundeeiere vet vi ikke helt hva vi skal se setter, så om noen har tips til steder vi bør sjekke ut (evt unngå) hadde jeg satt veldig pris på det. Er i første omgang snakk om valpekurs, men håper å kunne delta på mer etterhvert. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Doglife og Sportshunder kan jeg ihvertfall anbefale. Flinke folk som i hovedsak trener positivt (litt usikker på om alle i Doglife er konsekvente).

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har en rase, eller blanding med overvekt av en rase kan det være verdt å sjekke om raseklubben har en lokalavdeling med noen aktiviteter :) Hvilken rase har du?

Endret av LinL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Canis er kjent for å være gode på klikkertrening. Hadde nok valgt de selv om jeg bodde i Trondheim.

Det jeg ville sett etter var "moderne hundetrenere", ofte kalt positive, i motsetning til tradisjonelle (tenk: Cesar Milan o.l.). Jeg ville valgt noen som ikke bruker fysisk straff og tror på dominansteorien om at man må sette hunden på plass og vise hvem som er sjefen. Pensum bør ha fokus på miljøtrening, sosialisering, ro, fokus, hverdagslydighet, gå pent, positiv forsterkning og det å ha det fint sammen med hunden. Også følg magefølelsen din på hva du selv mener er riktig.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive