Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen med peiling på hundefôr??

Recommended Posts

Hei. 

Jeg ble nødt til å prøve ett annet fôr frem til min bestilling med det vanlige fôret skulle komme, så tok en sjanse på ett jeg fant som fikk duge for de få dagene. Men jammen ble jeg overrasket da min særdeles kresne hund på 2år ble helt i hundre når han fikk det, og det gikk ned på høykant. Han har også en litt følsom mage som kan få diare av det meste (fungere godt på fôret vi gir fra før), men utrolig nok så fikk han ikke dårlig mage av dette fôret.. Noe som var overraskende.. Jeg ble litt nysgjerrig på dette fôret, men så er jeg heller ikke en ekspert på innhold osv, så kan noen, utifra innholdslisten, fortelle meg om dette er ett OK+ fôr? Eller er det bare søppel?

Jeg vil ikke ha anbefalinger om andre fôr da vi har ett som funker fint for oss. Men er dette ett ok+ fôr så kunne jeg tenkt meg å bruke det til å blande inn av og til, for litt variasjon, og til godbiter.

Ut ifra bildene av innholdet, hva sier dere? 

IMG_20180806_225611.jpg

IMG_20180806_230600.jpg

IMG_20180806_225549.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mais er ikke optimalt for hunder, og bearbeidet protein betyr som oftest fjær, bein, horn eller lignende, altså er det ikke noe særlig. Det er derimot ikke farlig for hunden å få av og til, og kan godt suppleres med hvis du ønsker det. 

Sånn ellers, blir de aller fleste hunder skikkelig interessert når de får et nytt fôr i skåla, de synes jo også variasjon er spennende. Som oftest blir de etter en stund vant til det nye fôret, og bryr seg ikke så mye om det lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 hours ago, Kjlopp said:

Eller er det bare søppel?

For å si det veldig enkelt; ja, dette er bare søppel. Skulle ikke vært lov å kalle det hundemat.

Endret av Wilhelmina
  • Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 7.8.2018 at 8:42 AM, Quack skrev:

Mais er ikke optimalt for hunder, og bearbeidet protein betyr som oftest fjær, bein, horn eller lignende, altså er det ikke noe særlig. Det er derimot ikke farlig for hunden å få av og til, og kan godt suppleres med hvis du ønsker det. 

Sånn ellers, blir de aller fleste hunder skikkelig interessert når de får et nytt fôr i skåla, de synes jo også variasjon er spennende. Som oftest blir de etter en stund vant til det nye fôret, og bryr seg ikke så mye om det lenger.

Joa sant det, men vi varierer og blander støtt og stadig, med forskjellige type fôr han tåler, både tørr og våt, og han har sjeldent vært så begeistret før, han fikk skikkelig matlyst av dette fôret noe som var artig å se, spesielt når han itillegg tålte det, som var overraskende æ. Han har fått mye forskjellig, men dette likte han ekstra godt 🤷‍♀️ 

Kommer nok til å bruke det som godbit innimellom og blande det sånn smått inn i fôret hans, både for variasjon å øke matlysten. For skulle ønske han spiste så godt og vært intr i mat hver gang 🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det foret gjør at han spiser skikkelig hadde jeg brukt litt av det i den vanlige maten, og som godbiter! Tenker at det ikke er farlig å gi hunden sånn mat så lenge den tåler det, men ville ikke foret bare på det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• dette er jo bare helt forferdelig  sier meg enig med @Meg: selv om det er samme gassen, så kan det fortsatt være store forskjeller.  Min erfaring fra svineslakteri er TOTALT forskjellig fra denne videoen, heldigvis! 
    • Så lenge hundene og kattene har et godt liv FØR det forskes på de, ser jeg ingen problemer med dette.  Dyrene er enten dopet helt ned, eller døde når det forskes på de.  Mennesker skal være veldig glade for all den forskningen som er gjort på dyr, slik at vi har fått bedre medisiner, bedre behandling ved sykdom osv.
    • Det er jo ikke farlig, så jeg tenker at du iallefall kan prøve å se. Har det en effekt så har hun jo antagelig vondt og da kan du jo evt ta en prat med dyrlegen å høre hva de sier, har det ikke effekt så er det kanskje noe annet som gjør det.  Virker hun plaget på noe vis sånn utenom pelsnapping? Kløe? Ubehag? Stress? Er det faste plasser hun napper pels eller er det over alt? Gjør hun det hver gang? Noen dyr har det jo med å nappe ut pels for å lage reir eller for å få frem pattene, kan det være noe sånt, bare litt feilslått(aner ikke om hundre gjør slikt da)? Ellers vet jeg at allergi osv kan forverres når hormoner herjer, kan hun ha tilløp til noe slikt?
    • Men det var vel ikke  uønsket, så vidt jeg husker giftet prinsen seg med henne og de levde lykkelig alle sine dager. Og er de ikke døde, så lever de vel enda. Det lå nok i kortene at det skulle dukke opp en prins før eller siden, enten hun var forgiftet av eplet, eller ei. Så egentlig var hun ikke død på det aktuelle tidspunktet.
    • Min hannhund markerer inne hos andre dersom det bor hund der eller dersom hunder har vært på besøk der for ikke altfor lenge siden. Problemet løses enkelt med at han holdes i bånd eller i min umiddelbare nærhet når vi er hos andre. Det er veldig lett å se når han har tenkt å markere, så det går fint an å stoppe han. Men han gjør det uansett ikke når jeg er rett ved siden av. Han markerer aldri hjemme hos oss. Hadde han gjort det, hadde jeg vurdert Belly Band, men på besøk trenger han ikke gå fritt omkring uansett.
  • Nylig opprettede emner