Hunden vår har et navlebrokk på størrelse, og fasong, som en litt liten bordtennisball. Dyrlegen sier at det er lukket og ikke fare for at tarmene skal komme i klem, men vi er litt bekymret for at han skal skade det når han løper og herjer i skogen. Mulig vi ber dyrlegen fjerne det når han skal HD-røntges. Men hvordan gjør man det med "nyoperert" hund. Kan den være hjemme alene? Eller må noen passe på hele tiden så han ikke biter i bandasjen? Hvor lenge må han i tilfelle være under konstant oppsyn? Det er altså ikke snakk om noen stor operasjon, i brokket er det bare fettvev.
Hvis hun har hatt alle utgiftene så ser jeg igrunn ikke at det nødvendigvis skal koste noe annet enn eierskifte/omregistrering å ta over hunden. Det er ganske normalt ved fôrvertavtaler at fôrvert overtar hunden vederlagsfritt etter x antall år, om det ikke har blitt noe kull/hunden ikke kan/skal brukes i avl.
Dette er en hund fra mitt oppdrett, står i mitt navn, og jeg har betalt forsikring på hunden i 4 år snart.
Hundens verdi 23.000kr. (For ny valp). Hittill har jeg brukt 17.600kr som er forsikring pluss annet.
Hunden bor hos en annen oppdretter (siden hunden var 8 uker gammel) da i planen var å dele kullet sammen. Snart 5 år har gått, og ingen kull har blitt til. Jeg har bestemt meg for og gi opp oppdrett på den rasen, og jeg har ikke lagt interesse i hunden siste 4 årene. Det er hun som har betalt for maten og hatt hunden som sin egen. Betalt nødvendig dyrlegebesøk, trent hunden osv.
Jeg har spurt om å få en symbolsk sum på 6000kr. Og det er inkludert eierskifte avgiften
Er dette urimelig sum og be om? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre , da jeg ikke har vært i denne situasjonen før.
Jeg sverger til Snowline-brodder jeg. I alle fall i marka, men også når det er speilholke ute på vei. De er helt fantastiske og skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten i mange år.