Gå til innhold
Hundesonen.no

Løs mage ved aktivitet


BOP
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med at hunden får løs mage ved aktivitet? Min hund starter ofte turen med normal avføring i et moderat aktivitetsnivå (hunden løper løs/rolig jogging), men etterhvert blir avføringen løsere og løsere. Han har til tider måtte sette seg ned 6-7 ganger i løpet av en tur til tross for at det kun er noen få dråper som kommer de siste gangene. Det stabiliserer seg raskt når han får ro.

Forsøkt skånefôr uten at det har noen merkbar effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder får løsere avføring på slutten av en tur, enn de har i starten. Aktivitet setter jo i gang tarmene litt ekstra, virker det som, og kanskje i kombinasjon med litt stress, så får de "tømt tarmen" før all væske er tatt opp - og dermed er det siste som kommer ut ganske løst :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, BOP said:

Noen som har erfaring med at hunden får løs mage ved aktivitet? Min hund starter ofte turen med normal avføring i et moderat aktivitetsnivå (hunden løper løs/rolig jogging), men etterhvert blir avføringen løsere og løsere. Han har til tider måtte sette seg ned 6-7 ganger i løpet av en tur til tross for at det kun er noen få dråper som kommer de siste gangene. Det stabiliserer seg raskt når han får ro.

Forsøkt skånefôr uten at det har noen merkbar effekt. 

Jeg har en sånn. Hun blir bedre om jeg ikke gir tørrfôr før etter trening. Hun får altså kun kjøtt og vann før trening. Dette er en trekkhund, og de får alltid kjøttsuppe/"vanning" før trening- men da altså uten tørrfor til henne. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg har også en som er sånn. Trekkhund i spann han også. Det blir helt klart bedre av å ikke gi han tørrfôr, men noe tørrfôr må han nesten få. Men jo større andel kjøtt han får, jo mindre løs blir han i magen på trening. Mine får ikke vanning (suppe) før trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Snusmumrikk said:

Jeg har også en som er sånn. Trekkhund i spann han også. Det blir helt klart bedre av å ikke gi han tørrfôr, men noe tørrfôr må han nesten få. Men jo større andel kjøtt han får, jo mindre løs blir han i magen på trening. Mine får ikke vanning (suppe) før trening. 

Min får tørrfôr i hovedfôringa etter trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...