Potesokker

11 innlegg i emnet

Har drevet å mekket egne potesokker for snø. Men de går det fort hull på! 

Er det noen her som ordner selv som har tips om stoff? 

Så skulle jeg gjerne fått i borrelås med strikk.. Det MÅ jo finnes, men hvor? 

..vurderer også å kaste inn håndkle å bestille. Men så er det store spørsmålet hvor. Så har jo begge mine, både den store og lille doble sporer bak som de fleste potesokker mer enn gjerne havner midt på. Så når jeg lager selv blir de ekstra lange/lengre bak. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant borrelås med strikk i vår nærmeste ‘sybutikk’, dog svindyrt for meteren her :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, maysofie skrev:

Jeg fant borrelås med strikk i vår nærmeste ‘sybutikk’, dog svindyrt for meteren her :) 

Har etterspurt det på stoff og stil butikken her, men de hadde aldri hørt om det engang :P

Men det er jo mange som lager sokker med det, så må jo finnes å få kjøpt en plass :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør på klar, ferdig, sy? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Garp skrev:

Hør på klar, ferdig, sy? 

Ikke hørt om :P Hvor er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Finner du ikke noe sted, så kan du prøve ringe To Små Nøster i Tønsberg, de hadde både sort og hvit når jeg var innom :) 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De man kjøper ferdig er jo laget av cordura (vær obs på at det finnes flere slitestyrker på cordura), så  det kan jo kanskje være en ide å prøve å få tak i cordurastoff?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Kristiin skrev:

Ikke hørt om :P Hvor er det?

Jomfrugata. Prøv husfliden også? Evt Jens hoff?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, Garp skrev:

Jomfrugata. Prøv husfliden også? Evt Jens hoff?

Jens  Hoff hadde ikke, skal sjekke de to andre :D

..litt av problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal søke på når jeg prøver å google :P

2 timer siden, Snusmumrikk skrev:

De man kjøper ferdig er jo laget av cordura (vær obs på at det finnes flere slitestyrker på cordura), så  det kan jo kanskje være en ide å prøve å få tak i cordurastoff?

Smart, skal spørre etter cordura i stoffbutikken :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, Kristiin skrev:

Jens  Hoff hadde ikke, skal sjekke de to andre :D

..litt av problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal søke på når jeg prøver å google :P

Smart, skal spørre etter cordura i stoffbutikken :D

Husk det er mange Jens hoff da. ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hehe, men hund ER jo schäfer. Og nei, du kan ikke pare din langhårstispe med en normalhåret. Med mindre du tilfeldigvis ikke har omregistrert hunden til langhår og avler utenfor schäferhundklubben. Før langhår ble godkjent, ble det gjennomført flere paringer av langhår som var registrert som normalhår. For lekfolk forekommer det sikkert tvilstilfeller, men jeg har aldri vært i tvil om en hund er langhår eller ikke. Det har ikke nødvendigvis noe med mengden pels, men med pelskvaliteten. Pelsen på ørene vil også avsløre også en ekstremt nedrøytet langhår. En dommer (med normalt syn) vil heller aldri ha noe problem med det. Jeg har dog opplevd at en (som muligens burde gi fra seg dommerlisensen) kastet ut en langhår fra ringen og ville ha den inn med normalhårene... Akkurat som på normalhår, så er det stor variasjon på pelsen innenfor langhår. Noen har stri pels, mens andre har bløtere pels, og andre har igjen noe bølget/krøllete pels (det er ikke ønskelig). Noen har helt ekstreme pelsmengder og lengder, men andre har kortere og mindre pels. Personlig foretrekker jeg en gylden middelvei - hunden skal se langhåret ut, men den trenger ikke å se ut som en teddybjørn. Og ja, de gamle gubbene som mener at langhår er djevelens verk, er nok redd for at deres stakkars normalhår skal forpestes med enda flere langhårsgener. I gamle dager sa man visst med stolthet "har aldri gitt langhår", som om det var en slags kvalitetsbetegnelse.
    • Jeg er jo gravid nå, med termin i begynnelsen av mai. Og Karoline ble 1 år på lørdag. 15 måneder er ikke like tett som de du har møtt på, men det er likevel veldig tett Ideelt sett skulle det helst ha vært minst 10 måneder til mellom de, tror jeg. Da hadde jeg liksom rukket å gjøre noe annet enn å gå hjemme og være gravid/babyslave, jeg er i perioder rimelig lei av å gå hjemme i permisjon allerede. Men samtidig ser jeg jo fordelene ved at vi blir fort ferdig med de "kjedelige" delene(Jeg går bedre overens med litt større barn enn babyer) og at vi allerede har "alt" en baby trenger, så det blir lite dyre innkjøp denne gangen
    • Noen som vet hvor man kan få tak i lignende?
    • Jeg kan anbefale Kenwood. Veldig fornøyd.
    • Ville aldri hatt barn så tett nei. Da tror jeg det er lettere med tvillinger faktisk, som er på samme nivå med de samme behovene. Her var storebror 4 år og 3 mnd når tvillingene kom og vi synes det var veldig greit.
  • Nylig opprettede emner