Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestrening i Oslo/Akershus?

Recommended Posts

Er det noen som kunne tenke seg å bli med på fellestrening i Oslo eller Akershus fremover? Jeg kommer selv til å stille opp med en liten valp, så jeg tenker i utgangspunktet at det kan være en mulighet til å fritrene på det man selv ønsker, kanskje med innslag av litt ringtrening? :) 

For oss passer alt mellom Oslo og Gardermoen, enten på kveldstid eller i helger (formiddag).

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil! :D Bor jo på Årvoll, men har bil. På kveldstid kan det derimot bli litt stress å kjøre langt, fordi jeg må vente med å dra ut til ungene er i seng. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt være med :) bor litt nord for Gardermoen og har bil (eller iallefall etter neste uke) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi blir med!!:) Vi bor øverst på grunerløkka, og har også bil - men enklest om det blir et sted i byen, men alt går! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig er det vanskelig å få det til å passe for alle på slike treninger, så om det annonseres her så blir jeg med om jeg har tid og anledning. Isåfall i Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg foreslår at vi tar det på Furuset (se bilde), så blir det passende avstand både for de som bor i Oslo og de som bor mot Gardermoen. Eventuelt Alnabru, like ved Alnabru ridesenter.

Noen tanker om det?

Vi kan allerede førstkommende søndag. Vi kan jo foreslå datoer og tidspunkter, og så kan de som har mulighet slenge seg på :) 

furuset.thumb.JPG.55b86e18b679847cb76e0092f6eec02e.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hundobil pga reperasjon nå, men slenger meg med når hundobilen er hjemme igjen om et par uker...

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som har mulighet til å komme? :)

Skal vi si i morgen kl 12 på formiddagen? Vi kan først møtes på fotballbanen først og se om den er ledig, hvis det ikke er noe ledig plass så tusler vi opp til skolen. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kommer! :D I hvert fall om L er i ok form og lar mammaen dra ut på tur alene :aww: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 4.1.2018 at 7:47 PM, Elita2005 skrev:

Vi blir med!!:) Vi bor øverst på grunerløkka, og har også bil - men enklest om det blir et sted i byen, men alt går! 

Vi kan jo kanskje samkjøre av og til? :) Jeg har to store bur i min bil og det er plass til et til. :) Tenker både for hygge og miljøet og kostnader :) Siden jeg bor like i nærheten :)

Hvordan gikk det idag? Vi blir gjerne med neste gang hvis jeg ikke jobber :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 hours ago, Orca said:

Vi kan jo kanskje samkjøre av og til? :) Jeg har to store bur i min bil og det er plass til et til. :) Tenker både for hygge og miljøet og kostnader :) Siden jeg bor like i nærheten :)

Hvordan gikk det idag? Vi blir gjerne med neste gang hvis jeg ikke jobber :)

Det kan vi absolutt! :) jeg har enn så lenge bare 1 halvstort bur, men det har rommet en liten dalmantinere og en liten kelpie før (om Dixie skal være med:)), også er det plass i baksetet til flere bur. Så det burde gå helt greit! Klart å transportere en kelpie, en dalmantiner, en kooikerhund, en sheltie og en yorkie før :P Også klart fem sheltier og en Kooikerhund.

Det var kjempekoselig i dag! Litt kaldt for de to små valpene, selv om jeg syntes det så ut som Lyng ikke brydde seg like mye som Lava. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Elita2005 skrev:

Det kan vi absolutt! :) jeg har enn så lenge bare 1 halvstort bur, men det har rommet en liten dalmantinere og en liten kelpie før (om Dixie skal være med:)), også er det plass i baksetet til flere bur. Så det burde gå helt greit! Klart å transportere en kelpie, en dalmantiner, en kooikerhund, en sheltie og en yorkie før :P Også klart fem sheltier og en Kooikerhund.

Det var kjempekoselig i dag! Litt kaldt for de to små valpene, selv om jeg syntes det så ut som Lyng ikke brydde seg like mye som Lava. 

Høres bra ut! For min del er det ikke kriise om Lotta må ligge ved bena mine heller, eller i sele i baksetet, men det er jo ikke optimalt da. Tror ikke jeg orker ha med Dixie nå på vinteren, hun blir så fort kald om vi er i ro og da er det ikke så gøy for henne. :)

Så gøy! Ja kan tenke meg det ble litt kaldt. Da jeg fikk Lotta var det jo vinter og hun var et eneste sytekor de første ukene da vi var ute :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og valpen (9 mnd) vil gjerne bli med! Vi trener grunnleggende lydighet nå og skal på bronsemerkekurs i løpet av våren. Har bil med dobbeltbur, men ikke førerkort helt ennå, så hvis noen ønsker å samkjøre (det vil si kjøre Hehe) så kan vi bruke min bil. Men vi bor på Haugerud og det er jo nesten gåavstand så for vår del så klarer vi oss:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra at flere er interesserte i å bli med! Skal vi sette opp en ny trening? For min del passer det til helgen. Det var forøvrig VELDIG kaldt sist gang - så ta med varmt tøy! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det passer til helgen for min del også:) lørdagen jobber jeg fra Kl 15, så da må det bli tidlig, men søndag har jeg hele dagen fri! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Aob skrev:

Ja det passer til helgen for min del også:) lørdagen jobber jeg fra Kl 15, så da må det bli tidlig, men søndag har jeg hele dagen fri! :D

søndag passer for meg, jobber lørdAG!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kunne også tenkt meg å bli med en gang, hvis det er rom for en tidvis brøleape og en skeptiker som har godt av enda mer miljøtrening med folk :ahappy: 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg kunne også tenkt meg å bli med en gang, hvis det er rom for en tidvis brøleape og en skeptiker som har godt av enda mer miljøtrening med folk :ahappy: 

Selvfølgelig!

Skal vi si søndag kl 14 på Furuset, samme sted som sist? Fant ut at samboer har bilen den dagen, så vi må ta bussen

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor var dere sist? Og hvor er det saklig å parkere? Jeg kommer med to, om vær og helse tillater det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal til moren min denne helgen, men er gjerne med neste helg :) kjører i så fall fra Råholt og kan ta med ekstra hunder og ett menneske i bilen om noen vil ha skyss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 hours ago, Benedicte said:

Selvfølgelig! emoji4.png

Skal vi si søndag kl 14 på Furuset, samme sted som sist? Fant ut at samboer har bilen den dagen, så vi må ta bussen emoji57.png

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Herlig :D han pleier ikke være brøleape på trening da, bare tur :aww: 

jeg er borte i helgen, så har ikke mulighet til å komme da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ville droppa å la barn få hilse på henne. Hvis du har noen nabobarn som er fornuftige, rolige og tar instruksjoner ville jeg forhørt meg med de om de f.eks. ville komme på besøk. Ikke la de se på henne, ta på henne eller snakke til henne, ikke lokke henne med godbiter, rett og slett late som hun ikke er der. La henne få ta det i sitt tempo, hvis hun etterhvert tør å nærme seg skal de fortsatt overse henne, la henne få snuse eller bare oppholde seg på avstand hvis det er det hun trenger. Gjør dette så ofte som mulig i den alderen hun er i. Du kan også dra i nærheten av en barnehage, bare sitte å observere, men på en avstand hun er komfortabel med, etterhvert kan dere nærme dere, men i hennes tempo. Og avslutt alltid mens det går bra, heller en kort økt enn for lang. Etterhvert som hun blir tryggere kan de ha mer interaksjon med henne.  Du kan også snakke med nabobarna, forklare at hun er litt redd og hvordan de skal oppføre seg (late som hun ikke er der og holde litt avstand, helst stå med siden til henne). Jeg har selv en nå voksen hund som er usikker på barn pga manglende erfaring, og de fleste barn jeg forklarer det for skjønner det veldig greit (i motsetning til mange voksne ). For min har det hjulpet at jeg har prøvd å lære henne at hun skal være trygg på at hun slipper å forholde seg til disse uberegnelige barna, hun kan bestemme selv.     
    • Bur over sele anyday. Med bur er det en viss mulighet for at hunden overlever - selen sikrer vel primært at ingen får hunden i hodet, ikke at det går veldig bra med hunden. Det står også her at den ikke er spesielt god... https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-hundebur-for-bil/kleinmetall-allsafe-hundesele/
    • Vi har fra Springvill hundeutstyr og er kjempefornøyd med både halsbånd og service Du finner henne på facebook. Nå har vi klips, da, men hun lager også halvstrup.
    • For en nydelig, liten pelsdott Får tårer i øynene selv. Så utrolig koselig for deg. Kos dere
  • Nylig opprettede emner