Bilbur til 3 hunder

4 innlegg i emnet

Hei

Vi skal kjøpe nytt bilbur (til en vw Passat) og trenger litt tips og råd😉 

vi har nå 2 hunder på 5-6kg, men henter snart en som vil ha en voksenvekt på ca 20kg. Vi trenger derfor nytt bilbur og lurer på hvilken løsning vi skal bruke. 

Tenkte først på et Herkules dobbelbur, der den valpen vil passe på ene siden (som voksen), og de to andre hundene kan dele på andre siden. Problemet er at jeg er ikke komfortabel med å ha de i samme bur pga sikkerheten ved bråbrems/kollisjon osv. Går det da an å lage en type skillevegg? Kanskje det blir for smal plass hvis to skal dele halve buret. 

Andre alternativet er jo å kjøpe spesiallaget fra Kela eller trønderburet el. Men hvordan ville dere delt opp buret for at alle hundene skal få hver sin del? 

Hva er deres forslag? Kom gjerne med bilder hvis dere har bur til 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Hercules dobbel L i vår Passat, syntes det ble trangt for hunden på 20-25kg i et rom, jeg. Nå er han riktignok et sted mellom 55-60cm i mankehøyde.

Ellers veldig fornøyd med buret! Å ha to små i samme rom vil nok ikke være noe problem, Hercules har også kollisjonsputer man kan montere i bakveggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kelabur laget på mål, et større rom for en største hunden, mens den andre halvdelen kan være delt horisontalt så er to små stables i høyden i hvert sitt bur 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker også spesialbur a la Kela eller liknende med den ene halvdelen for den store hunden, og den andre halvdelen delt horisontalt for de små. Husker ikke hvem det var som har et slikt bur, dukker opp på Facebook innimellom, men det virker kjempekjekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Åh, fine stallgjengen altså.  Se hva jeg fikk idag! 

• I dag var Symra alene hjemme i ni timer. Det er nok rekord, og samvittigheten gnager. Sara skulle lufte hvis møtet ble langvarig, men jeg rakk liksom hjem akkurat før jeg slo hundeluftingsbehovalarm.  Nå har vi gått en liten runde. Litt mat og sofakos før vi går kveldstur.
    • Jeg begynner å nærme meg veldig ferdig med julegavene. Jeg må kjøpe gave til mammas samboer, men jeg vet hva han skal få. Det samme med søster og ektemann. Jeg må kjøpe en liten ting til til pappas kjæreste, men jeg vet hva hun skal få. Mammas julegave ble bestilt i posten i dag, men jeg tror den kommer fram for sent, så da får det bli bursdagsgave i stedet (hun har bursdag 30. desember), så da må jeg finne på noe til henne. Jeg kjøpte noe til henne i London, men det er litt lite.  Men jeg vet ikke hva mer jeg kan finne på til henne  Hun ønsker seg ingenting.
    • Greit at han er under oppsyn en periode i hvert fall, kanskje de vurderer det sånn at han burde få være der lenger etterhvert?   Oh, det var veldig til aldersforskjell og det!  Jeg tipper du fikser det med Sinner ganske greit   Han må få hilse på Monster snart da!   Akkurat nå kjente jeg at jeg er veldig glad jeg bare har tisper  Det er litt i overkant frekt da, syns jeg..  Klart du er, for jeg har jo alltid rett   Å være revmatiker?  Det er en grunn til at jeg HATER vinter, liksom.. Bortsett fra i desember i år, tydeligvis  I år går det greit med stive og vonde ledd og likfingre og alt.. Kanskje de opererte grinchen ut av meg ifjor?   Åh, djizes, så stressende  Godt du fant igjen lommeboka di da!  Hmm.. Jeg tror ikke det, det er kvinnelige kirurger også Jeg er dog ikke sydd igjen, jeg er bare stifta sammen.. Det blir bare ikke pent det   -- AN har jeg kommet hjem fra @Belgerpia, som har hatt broren til Ali til klipping - da måtte jeg jo komme og få sett litt ordentlig på han  Han er veldig lik søsteren sin på noen måter, og veldig lik mammaen sin på andre måter. Det er litt morsomt  
    • Sitter og venter på elektrikeren, og er sur fordi han etter en uke og 4 purringer fortsatt ikke har klart å sende meg et skriftlig prisoverslag som jeg skulle sende til forsikringsselskapet FØR han kom
  • Nylig opprettede emner