Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør personer som er dømt for dyremishandling få ha omsorg for barn?

Recommended Posts

Ja hva mener folket her? Hvis en person er dømt for dyremishandling, syns du vedkommende bør få ha omsorg for barn? Omsorg menes her ikke bare omsorgen for egne barn men også yrker der barn er 'yrkesgrunnlaget' som f.eks dagmamma, barnehageansatt og lærer. 

Ville du ønsket at en slik person hadde tidvis omsorg( de ovennevnte yrkesgrupper) for ditt barn? 

Bør man se på om de er egnede som omsorgspersoner for egne barn? 

( og nei, tråden er ikke inspirert av noen her , sånn i fall det skulle være noe jeg ikke har fått med meg..) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening Nei.  Folk som mishandler dyr har noe feil med seg i mine øyne, og mangler tydeligvis blant annet empati og respekt  og det er egenskaper som burde være tilstede hvis man skal ha omsorg for barn. Jeg ser ikke helt at det skal være noe forskjell på dyr og barn, de er jo begge hjelpesløse individer som er avhengig av oss, så hvordan kan man være grusom mot en art, for så å være kjærlig og omsorgsfull med barn?  Skurrer litt for meg der. 

Og det samme gjelder hvis det er snakk om psykisk syke som ofte blir omtalt ved slike dyremishandlings saker,  og der er det jo det samme når det kommer til barn. Kan man ikke ta vare på dyr pga. den mental helsen, kan man det med barn?

• Like 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Djervekvinnen skrev:

Etter min mening Nei.  Folk som mishandler dyr har noe feil med seg i mine øyne, og mangler tydeligvis blant annet empati og respekt  og det er egenskaper som burde være tilstede hvis man skal ha omsorg for barn. Jeg ser ikke helt at det skal være noe forskjell på dyr og barn, de er jo begge hjelpesløse individer som er avhengig av oss, så hvordan kan man være grusom mot en art, for så å være kjærlig og omsorgsfull med barn?  Skurrer litt for meg der. 

Og det samme gjelder hvis det er snakk om psykisk syke som ofte blir omtalt ved slike dyremishandlings saker,  og der er det jo det samme når det kommer til barn. Kan man ikke ta vare på dyr pga. den mental helsen, kan man det med barn?

Her ser jeg at vi i det store og hele tenker likt. Når man også vet fra studier at voldsdømte ofte starter sin voldskarriere med dyr, så er det ekstra grunn til å være på vakt. 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå spørs det jo hva man mener med "dømt for dyremishandling"... Bønder som f. eks har fått en psykisk knekk og ikke har klart å ta seg av dyra sine blir jo dømt for dyremishandling, men det betyr jo ikke nødvendigvis at de er uegnet til å ta seg av verken dyr eller barn når de er psykisk friske.

Snakker vi om ren mishandling, så nei, da bør man ikke få ha omsorg for verken egne eller andres barn, og heller ikke være i yrker der man har omsorg for andre mennesker.

• Like 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Tuvane skrev:

Nå spørs det jo hva man mener med "dømt for dyremishandling"... Bønder som f. eks har fått en psykisk knekk og ikke har klart å ta seg av dyra sine blir jo dømt for dyremishandling, men det betyr jo ikke nødvendigvis at de er uegnet til å ta seg av verken dyr eller barn når de er psykisk friske.

Snakker vi om ren mishandling, så nei, da bør man ikke få ha omsorg for verken egne eller andres barn, og heller ikke være i yrker der man har omsorg for andre mennesker.

Jeg er enig der, angående bønder. Er det snakk om en forbigående psykisk knekk, stiller det seg jo noe anderledes. For å si det slik, det er forskjell på å brekke foten og å amputere den.. Det ene vil normalt være forbigående, det andre permanent. 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Hadde vært interessant å vite om man får politiattest for arbeid med barn om man har dom for grov dyremishandling på seg. Noen som vet at man faktisk får dèt? 

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg usikker på. Mener å huske at alle forhold utover bøter vil fremkomme på den utvidete politiattesten, og det vil være opp til arbeidsgiver i tvilstilfeller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive