Gå til innhold
Hundesonen.no

jokking


anonym2323
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Line skrev:

Det kan være flere årsaker det - stress, hormoner, under- eller overstimulert..

overstimulert ? En oppdretter jeg snakket med sa jeg ikke skulle tilate den jokkingen ? Men hva mener du ? Skal jeg si Nei når hun gjør det som oppdretter sa ? 

forresten-: takk for svar :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Linni skrev:

overstimulert ? En oppdretter jeg snakket med sa jeg ikke skulle tilate den jokkingen ? Men hva mener du ? Skal jeg si Nei når hun gjør det som oppdretter sa ? 

forresten-: takk for svar :D 

Korrigering hjelper jo bare på symptomet (jokking), ikke på den underliggende årsaken til atferden. Jeg ville heller prøvd å finne ut hvorfor hun jokker og eventuelt tatt tak i det fra den enden.

Min er en "stressjokker", men jeg korrigerer henne ikke for det. Hun blir jo ikke noe mindre stressa av at jeg sier nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jokker ofte fordi de er stresset av noe. Det kan være at hunden generelt er ganske høy i stress(genetisk), det kan være den skulle hatt mer tur, kanskje den trenger litt strengere regler inne for å hjelpe seg å slappe av eller kanskje det bare er en periode hvor homronene herjer litt ekstra (om det er en ung hund), uansett tenker jeg at løsningen er mye av det samme. Stopp hunden fra å jokke, be den heller om å gå å legge seg og gjenta så ofte som nødvendig. Etter hvert vil den nok roe seg. Også kan man jo tenke litt over om man kanskje ser tegn på hvor adferden kommer fra. Når oppstår den? Alle dager? Hele tiden? Bare noen ganger og er det da noe kjennetegn på hva som trigger det? Feks rett etter tur? Eller når det er lenge siden tur? Andre symptomer på stress i hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...