Gå til innhold
Hundesonen.no

Smal underkjeve på valp.

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med smal underkjeve på valp, og hjørnetenner som vokser opp i ganen (må trekkes, og skal trekkes, vet det), men resultatet for permanente tenner etterhvert, hvordan er prognosene for det. 

Dette er en storpuddelvalp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bekjent av meg har en storpuddel med for smal underkjeve og fikk beskjed om at hjørnetennene nede måtte trekkes da hun var valp. Eier dro til en klinikk i Oslo hvor de istedet for å trekke, så satte de på noen lange gummiknotter på tennene som ledet og fikk dem til å vokse ut og i riktig posisjon. Vet dessverre ikke noe mer om saken enn dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket nettopp med ei som hadde hatt unghunden til tannspesialist, satt på slike gummiknotter = tannregulering for hunder. Dessverre fungerte det ikke så godt og tennene ble senere kappet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har vært på skolen i hele dag, men roomies har stort sett vært hjemme. Jeg har fått rapport om at Blondie bare har sovet 😊 Hun har til og med hoppet opp i sofaen noen ganger. Hun sutret litt like før jeg kom hjem, men jeg tror hun bare sutrer fordi hun er litt ute på smertestillende. Hun lar meg stryke henne over ryggen uten at hun viser tegn på smerte, hun vil til og med ha magekos, og det er et godt tegn 😁 Jeg fikk i henne onsior og tramadol da jeg kom hjem 😊 
    • Det var nok dette min chi hadde også - tilbake i 1978... Husker han skremte vettet av oss første gangen det skjedde, men etter hvert ble det liksom bare "noe" som hendte av og til. Fikk aldri noen diagnose på det, jeg tror ikke engang vi var til veterinæren med det... Den andre chi'en vi hadde hadde ikke dette dog. Han fikk vi til halv pris fordi han hadde for lang snute og rokokkobein  
    • Jeg er veterinær. Jobber i kombinasjonspraksis med tredelt vakt. Dvs. at jeg har vakt hver tredje helg og hver tredje kveld i tillegg til å jobbe på dagtid. Jeg jobber nå i et distrikt med høy vaktbelastning men lav inntjening. Her i distriktet varierer også arbeidsmengden veldig med sesongene på produksjonsdyrsiden. I lammingen er det to på vakt, dvs man har hver tredje kveld fri og hver tredje helg fri. Men lammingen varer jo ikke så veldig lenge. Jeg har perioder på vakt hvor det er veldig rolig og da kan jeg gjøre andre ting selv om jeg har vakt. Samtidig så blir man veldig bundet av tredelt vakt. I min gamle jobb hadde jeg femdelt vakt, men mer travelt når jeg først hadde vakt, og jeg trivdes bedre med det.  Jeg trener redningshund og det er min store hobby. Føler ikke at det er noe problem å få tid til det. Jeg er selvstendig næringsdrivende og har ingen åtte til fire-jobb. Føler at jeg kan legge opp dagene mine litt som jeg ønsker og jeg kommer meg ut og rundtom som er veldig kjekt. Samtidig kan det jo være litt ensomt noen ganger ettersom jeg jobber mye alene. Ellers så ser jeg jo blant kollegaer med familie og barn at det å kombinere vakt og rollen som småbarnsforeldre kan være en stor utfordring.   Edit: Ellers så kan jeg jo legge til at jeg trives bedre i jobb enn som student. Savner ikke følelsen av kronisk dårlig samvittighet fordi jeg burde sitte og pugge pensum!
    • Her var det kjempekrise i morges, for jeg hadde åpenbart brukt opp min kvote på det mobile bredbåndet fra Telia... Jeg har jo hatt Ice tidligere, og derfra fikk jeg jo alltid SMS når jeg nærmet meg oppbrukt kvote, og hastigheten har bare blitt satt ned når alt er brukt opp. I morges fikk jeg knapt kontakt med nettet, men hadde ikke fått en eneste melding fra Telia om at kvoten var brukt opp. Men etter å ha slått av og på ruteren, vært tålmodig, vurdert å kaste alt ut vinduet og til og med vurdert å ringe Telia når de åpnet, så dukket det opp ei merkelig side - helt av seg selv - der jeg bare kunne trykke på en knapp for å bestille tilleggskvote. Kjekt det altså, men jeg hadde foretrukket å kunne gjøre sånt via mobilen...  
    • Uff så skummelt men godt det gikk så bra 
  • Nylig opprettede emner