Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaksinasjonskrav NKK på utstilling/prøver


Recommended Posts

1 hour ago, Smartingen said:

Takk men det er utstillingsregler for 2016, finner utstillingsregler for 2017 på NKK.no, men jeg ser etter vaksinasjonskravene som de viser til i prøvereglene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner dette: 

3.3 Vaksinasjonsregler Hunder må være vaksinert mot valpesyke og attest kunne fremvises.

- Hund under ett års alder: Hunden må være minimum 10 uker ved siste vaksinasjon.
- Hund over ett års alder: Hunden skal være vaksinert ved minst 10 måneders alder og deretter skal siste vaksinasjon være utført for maksimum 3 år siden.
- Ved førstegangsvaksinasjon må det ha gått minimum 2 uker fra vaksinasjonsdato. Kontroll på at gjeldende innførsels- og vaksinasjonsbestemmelser er fulgt kan forekomme. Det anbefales at deltagende hunder også er vaksinert mot parvovirusinfeksjon og parainfluensa (kennelhoste).

Henta herfra, som er et utkast til harmonsering av nordiske utstillingsregler:

http://web2.nkk.no/filestore/Strategiske_dokumenter/Hringer_interne/Utstillingsregler-nordisk-harmonisering.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, SiriEveline said:

Takk men det er utstillingsregler for 2016, finner utstillingsregler for 2017 på NKK.no, men jeg ser etter vaksinasjonskravene som de viser til i prøvereglene..

Utstillingsreglementet er såvidt jeg vet ikke revidert for 2017. Jeg vil anta at de samme reglene gjelder angående vaksinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, simira said:

Utstillingsreglementet er såvidt jeg vet ikke revidert for 2017. Jeg vil anta at de samme reglene gjelder angående vaksinasjon.

Det ligger nå regler på NKK.no som gjelder fra 01.01.2017.

Men som sagt så viser prøvereglementet til vaksinasjonskrav på NKK.no ikke til utstillingsreglementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SiriEveline skrev:

Det ligger nå regler på NKK.no som gjelder fra 01.01.2017.

Men som sagt så viser prøvereglementet til vaksinasjonskrav på NKK.no ikke til utstillingsreglementet.

Men det er vel det samme - vaksinasjonskravene som står i utstillingsreglementet er gjeldende for alle offisielle prøver i regi av NKK eller samarbeidende klubber. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Siri said:

Men det er vel det samme - vaksinasjonskravene som står i utstillingsreglementet er gjeldende for alle offisielle prøver i regi av NKK eller samarbeidende klubber. 

Da vet jeg ihvertfall hva som gjelder, men greit å tipse NKK om å gjøre det litt tydeligere :) Evt får de ha en egen PDF for vaksinasjonskrav.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...