Gå til innhold
Hundesonen.no

Student i utlandet med hund?


Lerkefuglen
 Share

Recommended Posts

Hei!
Er det noen her inne som har erfaring med å ha hund mens man studerer i utlandet? Jeg studerer til veterinær i Budapest og har veldig lyst til å kjøpe hund. Jeg føler meg sikker på at forholdene der nede er gode når det gjelder hundehold (store parker der hundene får løpe løse, de får være med på skolen/café/bibliotek/overalt, masse turkamerater, stor leilighet osv) men har likevel et par bekymringer jeg ønsker en plan på før jeg gjør noe som helst.

Noe av det jeg føler meg mest usikker på er reisingen til og fra Budapest... Jeg bor i Tromsø når jeg ikke studerer, og herfra kan man såvidt jeg har skjønt bare benytte seg av Norwegian når man skal til Budapest. Ser liksom for meg endeløse problemer hver gang jeg skal til og fra studiet mitt, ettersom min erfaring så langt har vært at Norwegian ikke akkurat ønsker å gjøre det lett for folk bestandig. På hjemmesiden til Norwegian mener jeg f.eks. jeg leste at om du skal fly med hund kan du ikke ha mellomlanding kortere enn 1 time, men heller ikke lengre enn 2?? Er det noen som har erfaring med om dette kan fungere i praksis eller om det bare blir stress og kaos med hund når man reiser hjem 1-2 ganger i året? :hmm:

Det er få ganger jeg misunner folk som bor i Oslo, men akkurat når man skal ut å fly... :frantics:

 

Alle innspill og erfaringer mottas med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg er tromsøjente selv som har studert med en og etterhvert to hunder i Budapest. Nå har jeg vært så heldig å ha sambo i Oslo, så ikke alltid jeg har reist direkte. 

Fra Buda til Tromsø er det for så vidt greit, for da må du alltid gjennom tolla i Oslo, så der må du ha ut hunden uansett og burde beregne godt med tid mellom avgangene (fordi de kommer gjerne etter bagasjeutleveringa).