Jump to content
Hundesonen.no

NKK Lillehammer 13. og 14. august

Recommended Posts

Det er jo noen uker siden nå, men jeg var vel neppe den eneste som stilte ut? :) 

Jeg dansa til kl 03 dagen før, men sto opp duggfrisk kl 07 og satte meg på toget med begge jentene for å jakte CACIB. Heldigvis henta @MaritaS meg på stasjonen, for på det tidspunktet begynte jeg å bli litt sliten, kandusi. :P Etter at jeg hadde sovet ei stund under ei bru oppe på stadion, dukka resten av shibagjengen vår opp, og Imouto bytta mellom å være drage og ville parre seg med dem. Stas å være høyløpsk på utstilling. :lol: Til tross for strålende solskinn viste hun seg nydelig og blei 2BTK, bare slått av hun ekstra fine som vinner alt om dagen. :) Med tanke på at jeg meldte på til utsatt frist og tok toget, så blei det en ganske dyr utstilling for et reserve-CACIB, men det var en deilig dag med fine venner og TIDENES roadtrip hjem i mini-elbil fylt av 5 hunder og fire voksne + bagasje. :teehe: 

Kritikken:  Lovely expression, very nice bitch, excellent bone structure and feet, good tail set, very nice mover, good pigmentation. 

• Like 7

Jeg stilte Tanuki på søndagen. Det var 7 akita påmeldt, 5 møtte. Det er flere enn meg som synes han er skikkelig fin om dagen. Dommeren syntes også det og vi endte opp om BIM og han fikk sitt andre CACIB :)

Han begynner å bli sånn passe rutinert i ringen og stiller seg opp og løper som den lekre gutten han er! 

image.jpg

• Like 9

Ja, vi var jo også der på søndagen, og både Willy og Yasmine var i ringen :). Willy stilte i veteranklasse, og var alene i klassen - og fikk da sin exc m CK, men ble overraskende nok uplassert i hannhundklassen :). Yasmine travet seg finfint inn til beste tispe, CACIB og BIM :)

• Like 6

Feil tråd :P 

Vi var ikke på NKK Lillehammer, men vi hadde spesial samme sted, samme helg. Yumi og Audi ble begge andre beste tispe :) 

• Like 3

Forumet fortsetter under annonsen

Nix ble stilt på NKK-utstilling første gang i sitt liv og vi dro hjem med BIR, cert og cacib. Fire andre i klassen og de er type så pene at de vinner stort sett alt på sch.utstillinger, så dette kom noe overraskende kan dere si :D

13907206_10154330529565833_3827421073268

• Like 13

19 timer siden, MaritaS skrev:

Jeg stilte Tanuki på søndagen. Det var 7 akita påmeldt, 5 møtte. Det er flere enn meg som synes han er skikkelig fin om dagen. Dommeren syntes også det og vi endte opp om BIM og han fikk sitt andre CACIB :)

Han begynner å bli sånn passe rutinert i ringen og stiller seg opp og løper som den lekre gutten han er! 

image.jpg

*dobbeltpost fordi jeg kan*

Var det du som var så stolt og kunne ikke si det nok ved ringen :D:D Jeg sto nemlig rett bak og kunne ikke annet enn å smile av lykken til den eieren :D Lurer til ogmed på om det var han som fikk litt kjeft av dragen for å se i hennes retning?

• Like 1

4 timer siden, Margrete skrev:

*dobbeltpost fordi jeg kan*

Var det du som var så stolt og kunne ikke si det nok ved ringen :D:D Jeg sto nemlig rett bak og kunne ikke annet enn å smile av lykken til den eieren :D Lurer til ogmed på om det var han som fikk litt kjeft av dragen for å se i hennes retning?

Haha, kanskje? Jeg blir innmari stolt, men jeg bruker ikke å prate særlig høyt om det. Hu som ble BIR har også en tigrert, en junior som har blitt skikkelig lekker, så kan jo ha vært henne? Husker ikke om Nuki fikk kjeft and noen damer, men det kan godt ha hendt uten at jeg så det :P 

image.jpg

De er så like at dommeren måtte spørre om de var i slekt. Nå vi sa de ikke var det så nikket han og sa "bra" ;)

• Like 3

1 time siden, MaritaS skrev:

Haha, kanskje? Jeg blir innmari stolt, men jeg bruker ikke å prate særlig høyt om det. Hu som ble BIR har også en tigrert, en junior som har blitt skikkelig lekker, så kan jo ha vært henne? Husker ikke om Nuki fikk kjeft and noen damer, men det kan godt ha hendt uten at jeg så det :P 

image.jpg

De er så like at dommeren måtte spørre om de var i slekt. Nå vi sa de ikke var det så nikket han og sa "bra" ;)

Nei det var en annen dame ... hmm men ingen av dere på bildet.

1 minutt siden, Margrete skrev:

Nei det var en annen dame ... hmm men ingen av dere på bildet.

Mystisk :P Kan jo ha vært american akita da. 

9 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jo, det er det faktisk! :lol: 

joho!! (altså det var jo bare tull, det er griselett å se forskjell)

• Like 1

Fikk "bare" excellent, men er strålende fornøyd og fikk en veldig god kritikk:

21 mnd. Mask. hannhund, på den større siden. Parallelle linjer i hode. Bra stopp. Ønsker mer underkjeve. God hals+ overlinje. Velansatt hale som bæres noe høyt. Kraftig benbygning. G. vinkler. Noe lang i lenden. Bra kval. på pelsen. Kunne ha mer driv i bevegelsene

received_10154467122696151.jpeg

Han begynner å bli ganske lekker :wub:

• Like 3

Jeg har så fantastisk valpekjøper. Hun kjørte fra Bodø og nedover til Lillehammer. 
Og det gikk jo bare strålende. CACIB, Cert og dermed norsk utstillingschampion :D:D
Og under to uker etter Lillehammer fikk han en til tittel. 
Hans fulle navn er nå  N UCH AD Boxwalk Cream of the Crop :D

Jeg er stolt av både hund og eier!!

IMG_3284.JPG

• Like 8

16 minutter siden, KristinR skrev:

Jeg har så fantastisk valpekjøper. Hun kjørte fra Bodø og nedover til Lillehammer. 
Og det gikk jo bare strålende. CACIB, Cert og dermed norsk utstillingschampion :D:D
Og under to uker etter Lillehammer fikk han en til tittel. 
Hans fulle navn er nå  N UCH AD Boxwalk Cream of the Crop :D

Jeg er stolt av både hund og eier!!

Så moro! Gratulerer :flowers:

og gratulerer så mye til alle andre som er fornøyde!

Litt anderledes helg for meg denne gangen.. Stilte en bajass av en jr dobermann, som hadde fått CERTet om han ikke bestemte seg for å tygge på meg mens vi ventet på BHK og han rett og slett ble bortvist fra hele utstillingen. :( DP unghunden min har sluttet å oppføre seg, så han trakk jeg, og championen måtte ta til takke med en 4 BHK ;)

Lørdagskvelden ble tilbragt i hyggelig selskap på jubileumsmiddagen til schnauzer/bouvierklubben og søndagen ringside på samme klubbs spesial i hyggelig selskap mens jeg ventet på reisefølget som var dommerelev. :)

2 timer siden, Anilex skrev:

Lørdagskvelden ble tilbragt i hyggelig selskap på jubileumsmiddagen til schnauzer/bouvierklubben og søndagen ringside på samme klubbs spesial i hyggelig selskap mens jeg ventet på reisefølget som var dommerelev. :)

Så det er deg ja! :D 

Forumet fortsetter under annonsen