Jump to content
Hundesonen.no

Hva har du gjort sammen med hunden din i dag?

Recommended Posts

Vært ute en halvtime tidligere i dag og har et ørlite håp om at det blir skiføre inn til elgsethytta så vi får gått en skitur i kveld. Viss ikke så blir det nok lite aktivitet på hundene i dag, tror ikke jeg orker noe annet.

Vi fikk faktisk til en skitur vi også, litt kjipt føre så det var mange perioder med dødsangst, men vi greide oss helberget gjennom alle sammen. Håper jeg får til en tur i morgen også for det er vell siste sjanse på en stund igjen. 

Guest Jonna

Trent begge i hallen og trent LP en time 3/4 av tiden Talli og 1/4 av tiden Murphy. (logisk nok :P )

Også gikk vi 40 minutter tur i skauen nå på kvelden. 

Utenom de vanlige lufteturene, så har vi vært på avslutning på kurset med Yasmine. Hun gikk lineføring med kommandering for første gang i sitt liv - og det funket fint, det samme med innkalling og apportering. Nesten så jeg tror hun kan ha visse skjulte egenskaper jeg ikke har oppdaget :D. Willy fikk komme ut og demonstrere apportering for de andre på kurset. 

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Ikkeno. Trua med å kvele Hottie og Kasko for lek inne, ellers har det vært tisseturer. De skal snart få børne fra seg løs ute. :ahappy: 

Hadde en hund jeg skulle lufte i dag så det ble lang tur i skogen med jentene og en labrador :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lekt litt tulling på jordet sammen med nymadammen, gått noen timer tur, 4-5 korte økter med LP på fellestrening for dem begge. Lekt tulling med nymadammen og Nathalie98s maligator etter trening. Kvelds og morgenlufting, selvsagt :) 

Vært på en liten fjelltur i snøen med Nemi. Ble ikke så langt, men var ute en times tid. Ca 20cm løssnø og bratt, så godt slitne begge to. Er vel en av de siste fjellturene i år regner jeg med :hmm:

71F50D80-EB02-4B95-9BE7-1FE40091DA57_zps

• Like 2

I går startet dagen med dårlig samvittighet ovenfor maligatoren. Kun lekt i hagen to ganger på 15 min hver gang, og en kort tur på 15 min. 

På kvelden var vi på fellestrening med May Sofie, Keo og Lyn. Engla fikk 3-4 korte økter med LP, før hun fikk løpe som en tulling rundt med Keo :) 

Det er masse og gjøre med valp i hus :P Løper inn og ut på doturer i hagen ca hver 30 min hele dagen, og fyller på med lek ,sovetid og spising  innimellom de lufteturene.

• Like 3

En god time i skogen midt på dagen. I kveld har Harly vært travelt opptatt med å "hjelpe" å skru sammen skap og kommode. Sliten lille elleville :lol:

Vært kjipt vær hos oss, så ikke blitt noe mer enn tisseturer ute og litt herjing i hundegården. Uten om det har vi kjørt to treningsøkter i dag (altså, begge hundene har fått to økter hver) også har vi klippet klør! Skulle egentlig børste også men klokka begynte å bli litt mye og kloklippen tar litt tid så det får bli i morgen :)

Absolutt ingenting, sånn går det når mor er sylte forkjøla og far er borte :P De har vært veldig flinke som varmeputer i sofaen da :D

Formiddagstur på en time med trekksele, for Keo ble starten av turen brukt til å drasse på Lyn :lol: Forsøkt å få Lyn til å forstå hva en draleke er, Keo har bare fått lekt en masse. God ettermiddagstur med litt friløping på jordet. Litt momenttrening for dem begge med tørrfôret før kveldslufting. Selvfølgelig masse sofasliting :) 

Ble en litt intens agilityøkt i dag. Ellers har vi dratt oss på sofaen og sett på tv. Min lillebror har også flyttet hjem igjen fra England i dag, så han og Koda har lekt en del.

Igår gikk Bendik og jeg en tur i fjellet. Ble langline og magebelte en del av veien og løs resten av tiden. Så jogget vi hjem. Lillegutt elsker å løpe og hvis jeg begynner å jogge når han er løs, så kommer han bort til meg og løper/hopper ved siden av meg.

Idag blir bare en kjapp tur i fjellet for å løpe litt løs og så skal han bades/blåses og børstes, for i morgen skal han få juleklippen sin.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Stort sett bare bilkjøring de siste dagene og smålufting. De skal få en time i kveld også får vi ta igjen langturen i morgen. 😊

Det nye her er at jeg ofte tar med ei litta cairn terrier på kveldstur rundt vannet, eller vel så det (sånn en time eller to-tur) når eieren skal på møter (politiske), eller andre greier. Til gjengjeld leverer jeg Tinka hos dem om morgenen, så hun får bli med til Lilloseter eller en annen skautur på rundt mila om formiddagen mens jeg er på jobb. Utrolig kjekt. Får jeg følge, går kveldsturen inn i svarte skauen. Veldig, veldig koselig :) I dag var en sånn dag :D

En liten agilitytrening med @Ane og jentene i formiddag, 25 min I skogen som oppvarming og en rusletur på 15 min som nedtrapping etterpå. :)

Ruslet en drøy time med min mor og alle hundene i bånd på ladestien tidligere i dag(måtte sjekke om det var isfritt) og syklet en tur med Vims og Varga i kveld. De begynner å bli flinke altså, 8,5 km på 43 min og det inkl litt oppvarming, litt nedgåing, et par drikkepauser og meg som tryna skikkelig i starten på den eneste isflekken i mils omkrets og litt klabb rundt det. Prøvde å sykle med Taiga etterpå, men hun var ikke helt med på det så hun fikk løpe litt løs mens jeg syklet isteden, 20 min kanskje. Får prøve igjen senere sammen med Varga :) Pluss en liten lufterunde i mårest. 

Halvtimes lufting på morgenen, litt shaping for dem begge på stuegulvet, times tur med friløping. Etter det så har vi egentlig bare loket resten av dagen, de har fått luftetur nå på kvelden og kost seg ute på altanen. Resten av kvelden kommer vi til å tilbringe i samme tempo :ahappy:

Litt over 2 timer på tur hvor de gikk løse store deler av turen ( i skog). Lufting i "hagen vår" ellers. 

Forumet fortsetter under annonsen