Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian glemte Tara (2) igjen på flyplassen


Artemis
 Share

Recommended Posts

Dette skjedde med oss også. Timmi hadde blitt igjen om ikke en annen passasjer i ankomsthallen hadde ringt, og sagt at hunden vår sto forlatt i ankomsthallen i Gardermoen. Hyggelig.

Ankomsthallen? Gäller det andra regler med hund än med vanligt bagage kontra det faktum att man som passagerare är skyldig att själv få med sig sitt bagage ut ur ankomsthallen, förbi tullen och så få det checkat in på nytt när man flyger transfer via Gardermoen?

Edit: Eller ni kanske flög inland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på venterommet hos veterinæren i forrige uke. Traff en kar som fortalte om en nær venn som flyttet til Svalbard for en uke siden. Han fløy Bodø-Tromsø-Svalbard. Med seg hadde han en engelsk setter. Flyturen til Tromsø var noe rufsete og landingen ble litt hard. Stuerne her i Bodø hadde hatt dårlig tid og ikke festet bagasjen godt nok i lasterommet. Et par ski hadde flydd rett i flykassen, ramponert denne og truffet bikkja. Den hadde knekt kjeve, mistet tenner og måtte gjennom flere operasjoner.

Jeg trodde ærlig talt ikke at slikt skjedde. Men vistnok ble det innrømt på flyplassen her at pga dårlig tid var ikke bagasjen i lasterommet sikret nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ut å fly to ganger med Norwegian innen to uker, og jeg har full tiltro til bakkemannskapet innen Aviator :)
De kjenner oss igjen på flyplassen både på Gardermoen og Bodø når vi kommer, ber jeg om det så blir Keo kjørt rett til bagasjen fra avgangshallen i Oslo og i Bodø må man følge hunden inn til bagasjesorteringen. Derfra så ser jeg alltid om hunden min blir lastet inn på flyet.

Den eneste ganger jeg har opplevd noe negativt var med SAS, da de har knekt buret til Keo så jeg var usikker på om det kom til å holde seg oppe på veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har alltid uroet meg også - de gangene jeg har vært og hentet valp i utlandet. Så det jeg gjør er å sjekke med personalet ved boarding om de kan høre etter om hunden er lastet inn i flyet. Dette har aldri vært noe problem å få svar på, selv på store Heathrow (London). Sist kom til og med han bagasjefyren opp og bekreftet at valpen var blid og hadde slikket han på hånden når han bar inn buret i flyet...

Flyvertinnene inne på flyet har også vært informert om at det er hund ombord i lasterommet - vi har faktisk blitt spurt en gang av èn av dem om det var vår valp som er med..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ut å fly to ganger med Norwegian innen to uker, og jeg har full tiltro til bakkemannskapet innen Aviator :)

Vel, snart må du bare slutte å bruke Aviator, siden Norwegian synes de er for dyre. Alt går over til Menzies nå. Det sykeste er at Norwegian begrunner byttet med at Aviator ikke gjør en god nok jobb, mens løsningen for å få NOK bakkemannskap (siden Menzies allerede jobber fullt med andre selskap) er å bare flytte en del av de tidligere ansatte i Aviator over til Menzies. Med dårligere rettigheter, lønn, ansettelsesforhold osv. Så begrunnelsen om at "de gjør en for dårlig jobb" er jo egentlig bare bull shit, det eneste Norwegian vil er å ha enda mindre utgifter på handlingselskapet sitt. Som om ikke folk i aviator har en rævva nok lønn og ansettelsesforhold, så skal de nå skvises enda litt mer, miste all sin ansiennitet og fordeler gjennom jobben og starte på null.

Som jeg skreiv i forrige tråd, jeg skjønner det blir gjort litt "sloppy" håndtverk når man behandles sånn på jobben. Du føler deg ikke akkurat verdsatt og viktig for driftsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...