Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til sporsele


Recommended Posts

Heisann!

Noen som har ei sporsele å anbefale?

Skal gå spor med tollertispa mi, og har fått tips fra NRH instruktører om å bruke sele - fordi tispa mi er så var på rykk/hold i nakken. Jeg vil gjerne ha ei sele som har ring under også, slik at selen ikke presser hodet opp - men heller motsatt og ned mot bakken. Vil også at selen skal være komfortabel.

Skal også kjøpe et ekstra strikk å feste i starten av sporlinen, for å dempe eventuelle rykk.

Anyone? Erfaringer?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med min non stop sele (har den nyeste modellen).

Den har feste under som fungerer veldig bra.

Ang. Strikk ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å finne en myk nok, men det er jo bare å kjøpe krok og sånn 5-7mm strikk og knyte sammen selv (de aller fleste handy butikker selger slikt).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niggeloh har sporseler som sitter som støpt. Med reguleringer, polstringer og kroker her og der. Flotte seler!

Er det slik du mener?

http://www.aktivthundeliv.dk/schweisseler?/Generelt/Schweiss-total/schweisseler/Schweissele-Follow-fra-Niggeloh-Orange/gr%F8n/&showitem=778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med min non stop sele (har den nyeste modellen).

Den har feste under som fungerer veldig bra.

Ang. Strikk ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å finne en myk nok, men det er jo bare å kjøpe krok og sånn 5-7mm strikk og knyte sammen selv (de aller fleste handy butikker selger slikt).

Har ikke fått med meg at det er kommet nye modeller? Hva er forskjellen? Det står ingenting om ny eller gammel modell på nettbutikkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niggeloh har sporseler som sitter som støpt. Med reguleringer, polstringer og kroker her og der. Flotte seler!

Har du brukt den selv?

Aldri sett den typen før, men den så knallfin ut. ja passform knallfin tenker jeg ;)

Om ikke Zero DC selen jeg venter på fungerer på frøken "vanskelig å finne sporsele til" må jeg nesten prøve denne. Noen norsk nettbutikk som selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt den selv?

Aldri sett den typen før, men den så knallfin ut. ja passform knallfin tenker jeg ;)

Om ikke Zero DC selen jeg venter på fungerer på frøken "vanskelig å finne sporsele til" må jeg nesten prøve denne. Noen norsk nettbutikk som selger?

Bare prøvd den (lånte av en som bruker den til sporing, og er veldig fornøyd) Den er formsydd i veldig solid og behagelig materiale + regulerbar både her og der. Den jeg lånte var kjøpt fra nettbutikk i tyskland, og det var visst rimelig og lettvindt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som at den nye modellen ikke gir fult så mye rom til bevegelser enn den gamle modellen? Den nye ser ut til å sette mye nærmere albuene..

Den passet ikke så veldig bra til mi tollerfrøken, den ble for stor i halsen når bryststolpen ble lang nok - og i tillegg var den i bredeste laget i bryststolpen. Den gamle modellen passet hakket bedre, men ble liggende for nærme albuene pga lengde på bryststolpen (prøvde ikke en størrelse større der, da halsen ville blitt alt for stor uansett, et problem som går igjen på alle halvnomer Bris har prøvd). Vet dog at andre med tollertisper er fornøyd, men jeg er usikker på om det er den gamle eller nye typen de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ung, smal hannhund som bruker str 4 i trekksele (kan hende den har blitt litt liten nå, har ikke brukt den siden det var snø) og han har sporselen i str 4. Den passer supert på han nå, men hvis han legger seg ut i bredden (eller når håper jeg jo på) så vil jeg tro den kan bli litt trang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om en ny sele som er kommet , hvor mesteparten er i strikk for å dempe rykk og dra under sporing. er liten og lett og kan bare puttes i lomme til og fra sporet. Noe jeg savner med den store jeg har idag. Noen andre som har vært borti denne selen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...