Gå til innhold
Hundesonen.no

Doggibagg.no


Debbie
 Share

Recommended Posts

8 timer siden, Lmari skrev:

Hundene fikk sin første pakke i dag, og jeg ble skuffet..

De fikk div godbiter, en navnelapptube til katter, et bein og en julebamse..

Jeg kommer ikke til å bestille flere pakker!

 

Vi har hatt doggiebag siden mars, og vi er stort sett veldig fornøyde. Det varierer veldig i pakkene, og det som kom den mnd var blant de kjedeligste, for å være ærlig. Jeg mistenker at de fokuserte på en "julegave" for hundene, med mye godteri. Det var synd for deg, tror jeg, at du ikke startet forrige måned, for pakken var mye bedre da. Vi fikk f.eks. en økologisk bæsjeposeholder, den er laget av planteplast, og vil brytes ned i naturen. Sammen med den fikk vi 8 ruller nedbrytbare poser.

Lekene vi har fått har stort sett vært veldig holdbare, med et par unntak. Forrige mnds leke var et gummibein med ødeleggelsesgaranti. Tidligere har vi fått flere av Kongs pelskledde leker, noe som har vært en hit her. 

Godbitene som kommer har vært mange og varierte. Flere av dem har jeg aldri sett i vanlige dyrebutikker. Mye er naturlig, som tørket fiskeskinn og tyggebein av hjort. 

I tillegg har vi fått en del andre nyttige ting. Et superabsorberende håndkle og en sammenleggbar drikkeskål har vært mye brukt hos oss. Har også fått hygieneprodukter, som sjampo. Den tingen vi har hatt absolutt mest nytte av er en børste til å fjerne hår fra klær og møbler, noe de fleste av oss vet ikke er det enkleste. Den børsten var så genial, den rensker faktisk kattenes kloremøbler for pels, og det sier litt. Jeg bestilte faktisk fem børster til, slik at andre, som så effektiviteten, også fikk sånn.

Nå høres jeg sikkert ut som en reklameplakat, så jeg skal balansere litt. Det er ikke alt som har vært like nyttig for oss, eller som Ayla har likt, men sånn er det nå gjerne, ikke alle trenger eller liker det samme. Vi får mye godbiter, for mye for en så liten hund, men da er det kjekt å kunne skjemme bort noen hundevenner innimellom. Og nå har Ayla også klar noen julepresanger til vennene sine fra det hun ikke bør spise opp fra pakkene.

Overall synes jeg pakken har gitt oss mye positivt. Det aller beste er dog Aylas reaksjon når vi finner pakke i postkassa. Hun kjenner den igjen med det samme, og blir spinnvill. Deretter danser hun på to bein hele veien fra postkassa og hjem :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Av nysgjerrighet: har du sjekket retailpris på innholdet - og sett hvor mye du sparer? :) 

Nei, har egentlig ikke det, men jeg tilbringer forholdsvis mye tid hos dyrebutikker på nett, og vet sånn ca hva det meste koster. Kong knots, som vi har fått, koster en drøy hundrings, det vet jeg, fordi Ayla allerede hadde en. Hundegodtet koster gjerne 40-70 kr pr pose. Sjampoen vi fikk en gang finner jeg ikke i Norge i det hele tatt, men den koster $15 på Amazon, tipper den ville vært dyrere i Norge. 

Jeg sjekket priser på den siste pakken for deg: 

Woolf duck and rice - 69,-

Armitage chicken Delibites - 39,-

8in1 Beef delight - 59,- (fant ikke nøyaktig maken, så brukte tilsvarende)

Fish4Dogs superstar - 45,-

Adressetønne - ca 10,-

Julemannen, leke, egenprodusert av Doggiebag, og verdi vites ikke. Ayla, som er drapsmaskin når det gjelder leker med piping, noe denne har, har ennå ikke klart å få hull på den, så den er robust. Vil tippe at den ville kostet ca en hundrelapp i en butikk.

Da har vi kr 222,- for de tingene jeg har funnet pris for, pluss min tipping basert på lignende produkter, altså over 298,-. Porto er forøvrig inkludert. Dette var, som sagt, ikke den beste pakken i mine øyne, jeg var faktisk i tvil om summen ville komme opp i over 300 for den. Det har jeg faktisk aldri før hvert i tvil om, da flere av produktene, som de fra Woolf, som vi har fått flere ganger før, er av de dyrene variantene. 

Jeg må også si at jeg liker at de har en del økologiske og naturlige produkter, som nedbrytbar poseholder og godbiter helt uten konserveringsmidler, som gjerne kun er holdbare en uke etter åpning. 

Du skrev forøvrig i den tråden om flinkbisk at du gjerne benytter deg av gode tilbud, som å melde deg inn i bokklubber og utnytte velkomsttilbud. Hvis du ante hvor mange forskjellige navn vi har vært medlem i ulike bokklubber under for å utnytte slike tilbud, så hadde du sikkert flira godt. Fordel av å ha to fornavn og to etternavn :P Jeg er ikke en som holder på abonnement fordi jeg synes det er gøy å gi bort penger, jeg har sneket til meg mer enn de fleste. Men doggiebag liker jeg, overall er det mer positivt enn negativt, og gleden Ayla viser ved synet av pakken - priceless. Og jeg også synes det er moro og spennende, barnslig glede, om du vil, så for meg er det verdt pengene :) Jeg forstår de som ikke er enige, vi har alle ulike prioriteringer. Jeg prøvde egentlig bare å få frem at desemberpakken ikke var representativ for pakkene slik jeg opplever dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått to pakker nå og synes de er helt greie. Leker går det en del av her pga. valp(og en voksen som oppfører seg som en valp), så det er litt greit å få. Godbiter er det bare yngste som kan spise, så det er jo greit å fylle opp litt forskjellig vi kan bruke. Får se hvor lenge jeg kommer til å ha abonnementet, det er gir ikke sånn "wow" følelse, men hundene synes det er veldig kjekt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lene_S skrev:

Nei, har egentlig ikke det, men jeg tilbringer forholdsvis mye tid hos dyrebutikker på nett, og vet sånn ca hva det meste koster. Kong knots, som vi har fått, koster en drøy hundrings, det vet jeg, fordi Ayla allerede hadde en. Hundegodtet koster gjerne 40-70 kr pr pose. Sjampoen vi fikk en gang finner jeg ikke i Norge i det hele tatt, men den koster $15 på Amazon, tipper den ville vært dyrere i Norge. 

Jeg sjekket priser på den siste pakken for deg: 

Woolf duck and rice - 69,-

Armitage chicken Delibites - 39,-

8in1 Beef delight - 59,- (fant ikke nøyaktig maken, så brukte tilsvarende)

Fish4Dogs superstar - 45,-

Adressetønne - ca 10,-

Julemannen, leke, egenprodusert av Doggiebag, og verdi vites ikke. Ayla, som er drapsmaskin når det gjelder leker med piping, noe denne har, har ennå ikke klart å få hull på den, så den er robust. Vil tippe at den ville kostet ca en hundrelapp i en butikk.

Da har vi kr 222,- for de tingene jeg har funnet pris for, pluss min tipping basert på lignende produkter, altså over 298,-. Porto er forøvrig inkludert. Dette var, som sagt, ikke den beste pakken i mine øyne, jeg var faktisk i tvil om summen ville komme opp i over 300 for den. Det har jeg faktisk aldri før hvert i tvil om, da flere av produktene, som de fra Woolf, som vi har fått flere ganger før, er av de dyrene variantene. 

Jeg må også si at jeg liker at de har en del økologiske og naturlige produkter, som nedbrytbar poseholder og godbiter helt uten konserveringsmidler, som gjerne kun er holdbare en uke etter åpning. 

Du skrev forøvrig i den tråden om flinkbisk at du gjerne benytter deg av gode tilbud, som å melde deg inn i bokklubber og utnytte velkomsttilbud. Hvis du ante hvor mange forskjellige navn vi har vært medlem i ulike bokklubber under for å utnytte slike tilbud, så hadde du sikkert flira godt. Fordel av å ha to fornavn og to etternavn :P Jeg er ikke en som holder på abonnement fordi jeg synes det er gøy å gi bort penger, jeg har sneket til meg mer enn de fleste. Men doggiebag liker jeg, overall er det mer positivt enn negativt, og gleden Ayla viser ved synet av pakken - priceless. Og jeg også synes det er moro og spennende, barnslig glede, om du vil, så for meg er det verdt pengene :) Jeg forstår de som ikke er enige, vi har alle ulike prioriteringer. Jeg prøvde egentlig bare å få frem at desemberpakken ikke var representativ for pakkene slik jeg opplever dem.

Da jeg klaget til Doggiebag over innholdet,  fikk jeg til svar :Pakken du mottok har en anbefalt utpris på 420 kr + at vi spanderer frakten. Hvilke merker vi sender med varierer måned til måned, men pakken har alltid en høyere verdi enn hva du betaler. 

Bare lureri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

jeg spurte bare om du hadde regna på det, ikke at du var tidenes idiot for å abbonere på noe :P  

:P Sorry, har fått litt pes fra ymse folk for at jeg "diller" med bikkja fordi jeg bruker 300,- i mnd på dette :icon_redface:

20 minutter siden, Lmari skrev:

Da jeg klaget til Doggiebag over innholdet,  fikk jeg til svar :Pakken du mottok har en anbefalt utpris på 420 kr + at vi spanderer frakten. Hvilke merker vi sender med varierer måned til måned, men pakken har alltid en høyere verdi enn hva du betaler. 

Bare lureri...

Kall meg gjerne naiv, men det er da ikke automatisk lureri fordi de oppgir en annen pris til deg enn jeg har klart å finne på egenhånd. Anbefalt pris fra produsent / importør er da noe annet enn hva andre butikker velger å ta for produktet. Jeg skal likevel være enig i at 420,- hørtes mye ut for akkurat denne pakken, men som jeg har påpekt flere ganger, så synes jeg ikke desemberpakken var representativ, den er den dårligste vi har mottatt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...