Gå til innhold
Hundesonen.no

Adeleide ble filleristet under lufteturen


Justisia
 Share

Recommended Posts

artikkel

Fredag ettermiddag var Tom Roger Johnsen ute og luftet sine to hunder i Hjellen i Skien. Plutselig gikk en stor rottweiler til angrep. Verst gikk det ut over den 9 år gamle Jack Russel-terrieren Adeleide.

"Han som eide den andre hunden fortalte oss at den hadde for vane å klikke når den så små bikkjer og katter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt mye filleristing for tiden..eller er det bare tabloidpressen som elsker å skrive om bikkjeangrep/slagsmål ?

De skriver jo om virkelige personer og virkelige hendelser med hunder. Så hva er det som plager deg? At det tas opp? Fakta skal jo frem.

At det faktisk finnes så mange drittbikkjer som skulle vært avlivet forlengst rundt omkring er vel ikke noe nytt som skjer bare "nå for tiden".

At det var en rottweiler overrasker meg ikke... og nå får jeg vel en kule sendt etter meg for at jeg sa det også.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvem den stakkars filleristede hunden er :( ufint.

Og jeg kjente eiern en gng i min grønne ungdom.

Altid tragisk når eiere av hunder som reagerer på denne måten ikke tar konsekvensen av hvordan hunden er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Enkelte mennesker burde ikke ha hund, og det er tydelig at eieren av denne rottisen har jo ikke vært flink med miljøtrening eller noen ting! Sånt er så unødvendig. Er hunden så ille, så kan man ha den i bånd ja..

Det vet vi ingenting om, så slike spekulasjoner bør man unngå. Det er ikke nødvendigvis slik at eier har gjort noe feil i oppdragelsen av hunden, selv om den oppfører seg uønsket. Om hunden spiser andre hunder "kan man ha den i bånd", da er man forpliktet av lovverket til at man SKAL ha den i bånd/ under kontroll til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke kommet lengre enn 50 meter hjemmefra da det kom det jeg mener var en Rottweiler i fullt firsprang og angrep Adelheid.

Kan ikke være så veldig vanskelig å være sikker på om det var en Rottweiler eller ikke? Om det kommer fremmede hunder løpende bort til mine så har jeg til vane å løfte opp hundene for å unngå slike tragiske episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Kan ikke være så veldig vanskelig å være sikker på om det var en Rottweiler eller ikke?

Neida, det finnes bare flere hundre raser i Norge. Og alle blandinger mellom disse. Jeg kan ikke halvparten av alle rasene jeg møter på gata. Men er jo mulig det er noe alle andre gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...