Gå til innhold
Hundesonen.no

Gina Tricot slutter med angora, fjær, dun og skinn


Nirm
 Share

Recommended Posts

Så hvis de nå begynner å merke alle klærne sine med produksjonsland og joiner HM i innsatsen på å bedre arbeidernes vilkår, så er de på vei et bra sted. :)

Er vel langt fra fryd og gammen hos h&m...

Men alle må begynne et sted, flott de vil starte! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel langt fra fryd og gammen hos h&m...

Men alle må begynne et sted, flott de vil starte! :)

Nei, det var liksom derfor jeg nevnte de to kjedene i samme åndedrag. ;) Men HM merker i det minste klærne sine, det gjorde ikke Gina Tricot da de først åpna i Norge. Har aldri kjøpt noe der, så jeg har ikke sett om de faktisk har begynt med det nå (vil vel egentlig tru at det er et krav?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert flere forhold de kan ta tak i, men veldig bra at de kutter ut å bruke disse produktene.

Jeg vet ikke om jeg noen sinne har vært innom en Gina Tricot butikk, så merking av klær aner jeg ikke noe om. Men det viser jo at det er mulig å påvirke kleskjeder. Forhåpentligvis kommer flere etter. Både i å bedre forhold til arbeidere, og dyrevelferden.

Edit:

I følge Sky News så stopper H&M, Lindex og MQ også å føre angoraprodukter i Sverige, så får vi håpe det gjelder for hele kjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger på denne også.

Disse merkene bruker ull fra dyr som ikke er utsatt for mulesing.

Link.

Det er flere kjente merker der, som bl.a. Ullvang, Bergans, Devol, Fjällreven, Helly Hansen, Kari Traa, Stormberg mfl. Så mulig å både holde seg varm om vinteren, få god kvalitet og la være å støtte mulesing. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber, Claire, er ledelsen kjempe opptatt av både dyrevelferd og at de ansatte på fabrikkene de bruker ikke får dårlig behandling osv. I fjor fikk vi standard SA 8000:2008 scoope of supply sertifikat.

For 2 årsiden viste det seg at noen modeller med pels, som skulle komme fra matproduskjonsdyr ikke var det likevel, så vi fikk beskjed om å kaste alt av det og ikke selge eller gi det til noen, dette kunne de ikke stå for. Vi har også merinoull produkter, her er de også strenge og nøye, og de er merket med dyrevennrlig produksjon. Det samme gjelder dunet og fjæret de bruker i jakker. Liker veldig godt at de er så opptatt av dette! :) vi hat noen jakker nå med fakepelskant, og der henger det tags med bilde av en søt rev og tekst hvor det blant anney står at vi ikke støtter pelsindustrien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger på denne også.

Disse merkene bruker ull fra dyr som ikke er utsatt for mulesing.

Link.

Det er flere kjente merker der, som bl.a. Ullvang, Bergans, Devol, Fjällreven, Helly Hansen, Kari Traa, Stormberg mfl. Så mulig å både holde seg varm om vinteren, få god kvalitet og la være å støtte mulesing. :)

Dette er kjempe bra :)

Jeg fikk noe merinoullprodukter til jul i fjor, og da sendte jeg mail til Devold og forhørte meg. Fikk tilbake hvor deres ull kom fra, og at de tok avstand fra mulesing. Så det går faktisk an å sende produsend en mail og høre, før man kjøpe ting, dersom man er usikker på produktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...