Gå til innhold
Hundesonen.no

Søknad om dyrhald til burettslag


Bellare
 Share

Recommended Posts

Må skrive ein søknad om dyrehald i burettslaget, men har aldri skreve ein slik søknad og anar dermed ikkje korleis eg skal starte, kva relevant informasjon eg bør ha med eller noko som helst i grunn.

Einaste eg har fått beskjed om, er at eg bør ta med eit bilde av begge to i søknaden.

Nokon som har skreve ein slik søknad før, og som kan hjelpe meg litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det egentlig?

Spør ikkje meg. Pappa som var opp og snakka med ho som sitter i styret, og han sa vidare til meg at bilde sikkert er bra...

Har aldri vert borti sånn her eg, så eg anar ikkje kva som bør vere med og ikkje.

Og det er alt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er alt? :)

Gudene vet, har aldri bodd i borettslag. Men antar at det er nok :) Kan jo eventuelt utvide begrunnelsen litt om du føler for det, og/eller legge til flere punkter under "erklæringer" hvis det skulle være noe du tror borettslaget ville satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun hvis det bor allergikere i samme oppgang o.l. at du kan nektes hund - sånn egentlig. Og nesten ikke da heller - sånn egentlig. Men det er etter hva jeg har skjønt en litt vanskelig lov å håndtere både fra den ene og andre siden, mange smutthull? Borettlaget setter jo regler, men det skal være ganske vanskelig å nekte deg hund :)

Jeg regner med at bilde sees på som lurt fordi man for det første får se hvilken type hund det er (folk har ofte større problemer med store enn små, selv om sjansen for lyd egentlig er større med smårasene f.eks.), også gir det et inntrykk av hundeholdet, eier og hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv noe om hva slags dyr evt rase, hva det betyr for deg å ha dem (ikke sånn at du elsker dem over alt på jord osv, men at de betyr at du kommer deg ut på tur, viktig for fysisk aktivitet evt psykisk), at de er renslige (evt ikke skriv hvis de ikke er de;p). Også kan du jo skrive en setning om at du forholder deg til normal høflighet og tar opp etter hundene, sørger for at de holdes i bånd i (ikke i leiligheten selvfølgelig) og utenfor blokka (hvis det er blokk).

Evt om du driver med lydighet eller andre aktiviteter med hunden(e) som bygger opp under et bilde av en lydig og stødig hund.

Går ut fra at det bare er en formalitet, så det trengs nok ikke en lang avhandling. Men det er jo sånn at de skal ha gode grunner til å avvise det hvis du har gode grunner for å ha dyr (derav setningen om hva de betyr fysisk og psykisk). Er usikker på om jeg ville henvist til Emmelinersaken i søknaden, ivertfall ikke hvis du forventer at de er positive men at dette er bare en formalitet. Da er det ikke nødvendig å være så offensiv;)

Skjønner ikke helt behovet for bilde, men vet jo at "ikkehundemennesker" ofte har et bilde på at små hunder er mer uproblematiske;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet til to borettslag: "Informerer om at jeg har to hunder av rase ... Mvh ..."

Som flere nevner, så er denne søknaden bare en formalitet.

Det stedet der vi det var felles oppgang, så hadde vi før vi kjøpte snakket med alle naboene for å høre om det var noen som var allergiske. Viste seg at det allerede bodde flere hunder i oppgangen, så for vår del visste vi at det ikke ville være et problem unasett dette med allergi (som er eneste gyldig grunn). Borettslaget vårt har liggende ute en blokk som er dyrefri, pga sterk allergi. Så da er det bare å la hver å kjøpe der, om man vil ha dyr (annet enn innedyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men då brukar eg den søknaden som vart linka til oppi her då. Burde vel ikkje vere noko problem uansett, er mange i burettslaget som har hund vist nok.

No er oppgangen til ytterdøra ute, så trur ikkje eg treng å tenke så mykje på allergi (?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...