Gå til innhold
Hundesonen.no

Kokeboka


Khela
 Share

Recommended Posts

Regner med at noen her inne lager foret eller knasket til sin(e) firbente selv? Eller i har prøvd fra tid til annen? (Og forhåpentligvis og sannsynligvis passer på næringsinnholdet ;))

Hva er deres beste oppskrifter/blandinger? :)

Har ikke prøvd meg på noe selv, det nærmeste jeg kommer er isbitene med div. snacks inni om sommeren, hundene elsker det! Moro, avkjølende og smakfult :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-2 små glass med most babymat med kjøtt eller lever
-8 ss melkepulver (Viking tørrmelk)
-12 ss hvetekim
-4 ss hvetemel
-litt vann


Kna godt sammen. Rull til en pølse som kuttes i små biter. Trill bitene til kuler og legg på matpapir. Trykk kulene flat med en gaffel.
Stek 10-15 min ved 180 grader, eller til de er lysebrune.

Avkjøl.

Jeg bruker mer hv.mel enn oppskriften sier. Har laget dette mange ganger. Og er man flink til å oppbevare de luftig så holder de seg tørr og sprø.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godbiter

1 pk. kyllingkjøttdeig, 1 porsjonspk. ris (kokes etter anvisning på pakken), rikelig med hvitløkspulver(kan sløyfes), 1 egg. Bland alt sammen og smør utover på bakepapir. Stekes i varmluft på ca. 125 grader i 3-4 timer (alt etter hvor tørr du vil ha godbitene). Tas ut, skjæres opp i passende biter. Inn i ovnen på ettertørking da de kan bli litt våte under.

Supert å putte i fryseren og ta opp etter behov

Ps- jeg måtte ned på ca 90 grader på min ovn, da første forsøk ble knekkebrød :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så denne på nettet, jeg tenkte jeg skulle prøve...

Kok ris (2 dl) i over 40 minutter (ris til hunder må være utkokte). Sett ovnen på 70 grader.

to kyllingefilet skæres i biter og kokes i to-tre minutter (evt med en bouillonterning). Blendes sammen med det kokte ris.

Smør massen ut på en bakeplate og tørk det i ovnen i 2-3 timer (helst gjennomtørket).

Når det stivner, kan man "skjære" ut passe biter.

Oppbevares i mindre porsjoner i frys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vomcakez: vogh + maizena, rulles i små kuler, stekes til tørre

bananamania: banan skåret i skiver og luftørket (ovnstørket på lav varme funker sikkert også)

bacon banana bonanza: mos banan + maizena + små biter bacon, rull små kuler, stekes til tørre

chikin bacon: kok kjøtt, skjær med fibrene i passelige biter (de krymper), stek til tørre.

ostestjerner: 50/50 ost/mel + kjøttkraft + litt olje, små biter, stekes til gyldne (herfra)

ellers kjenner jeg meg ganske pro når jeg lager disse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...