Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå april!

Recommended Posts

Noen må sparke meg i ræva så jeg får gjort noe fornuftid idag :P

Guest Gråtass

Margrete:

Jeg hadde da aldri tullet med noe sånt! Dette er helt reelt, desverre..

Margrete:

Uff! *klemme masse på*

Forumet fortsetter under annonsen
Margrete:

Uff!! Unnskyld, det er så mange usmakelige aprilspøker rundt om, så en kan aldri vite!

Du fortjener en store klem i stedet og masse medlidenhet :hug:

1. april allerede! Og båndtvang :(

Men! Vi har hatt en superfin påskeferie på hytta. Sol hver dag og helt upåklagelig skiføre. Robert var veldig flink til å gå på ski (eller, han gikk ikke på ski, da, men holdt seg på høyre side...) og Jesper var veldig flink til å sitte i sekk på de lengste turene.

Og så har de fått løpt og lekt utenfor hytta.

Fine gårdshundene mine

DSC_0683_zps90315798.jpg

I går dro vi hjem, og ventet til rett før det ble mørkt med å dra fra hytta, for vi tenkte at da ville det ikke være så mye trafikk nedover E6. Men da vi kom til Tangen var det sneglefart-kø. Nedtur. Og så PLUTSELIG skøyt turtallet på bilen i været mens den gikk på tomgang og det luktet skikkelig svidd clutch. Så da svingte vi ut på skulderen og åpnet panseret og motoren var dritvarm selv om den temperaturindikatorgreia inni bilen sa alt var bra. Så da sto vi der litt med nødblinken på og lot bilen kjøle seg ned og prøvde igjen. Etter å ha stått i kø i noen minutter til skjedde det samme igjen. Litt krise, da, liksom. Så da kjørte vi av ved Vensvangen for å la bilen kjøle seg litt til. Og da så vi bare køen strekke seg laaaaaaangt avgårde. Det var sikkert kø til Minnesund, altså. Og det er vel en 3 mil fra der vi sto, og det ble ikke sagt noe om det på noen som helst radiokanaler som vi hadde hørt på. Så da tok vi en sjefsavgjørelse om å kjøre nordover på E6 og kjøre av mot Skarnes og ta den veien mot Oslo. Herregud for en tur. Den ble dritlang. Så da har vi vært i diverse Odaler i natt og kjørt på småveier sammen med masse rånere. Vi var hjemme kl 2 i natt og bare kastet oss i seng. Heldigvis var hundene så slitne etter å ha vært på påsketur så de lot oss sove lenge i dag :P

• Like 3

Guest Snusmumrikk

Jeg syns 1. april burde slettes. Det kommer da ingen ting godt ut av at jeg går en hel dag og ikke tror på folk uansett hva de sier?

Enig! Jeg liker ikke 1 april egentlig. Man kan ikke fortelle noe hele dagen uten at folk tviler på det man sier..

Da er det vel bedre slik det er i England, at de har spøker og slikt bare til 12 på dagen. Passer meg utmerket :P

I dag er det nøyaktig to år siden Buster var på sin siste tur til veterinæren. Fikk han som 16-åring, og du hildrande du for en bratt læringskurve jeg hadde med han. Litt usnedig dato dog, husker vi ventet med å fortelle det til dagen etter så vi skulle slippe spekulasjoner på om det var spøk eller ikke. 2011 var igrunn et møkkaår ...

busterhjemmeside.jpg

Finingen. :aww: Nederst til venstre er den hunden han gikk best overens med, Hera til Djervekvinnen. De lekte på samme brutale måte, og var en ypperlig match mtp temperamentet. Vi hadde veldig mange fine turer sammen da vi bodde i Bodø. :ahappy:

• Like 1

36596_473521046049281_1832583098_n.jpg

Hah!

Nå har jeg lest og begynt å skrive på arbeidskrav 2. Så ser jeg ut at nå er det faktisk ganske fint ute, så da tenker jeg at vi tar en pause og går ut på tur med smårampen :D

• Like 4

Guest

akkurat nå vil jeg kaste hele hunden min ut av vinduet :gaah: Ungundstroll!

Så istedet for å lære inn stå under marsj ble det godbitsøk på plenen, tror det var til det beste for begge parter :lol:

Guest Jonna

Litt fasinert av programmet Ekstreme samlere :o

Også lurer jeg på det samme som Siri i forje tråd. Og jeg missliker 1.april, alt er liksom mistenkelig.

Også lurer jeg på det samme som Siri i forje tråd. Og jeg missliker 1.april, alt er liksom mistenkelig.

Har jeg lurt på noe? :huh:

Willy og jeg har vært på en deilig lang spasertur i skogen og på fortsatt snødekte veier :). Deilig deilig...

Også lurer jeg veldig på skal/skal ikke... og jeg vet hva sonen sier :P

Skal!

Jeg sparka meg sjæv i ræva så nå har vi gått tur :lol:

Willy og jeg har vært på en deilig lang spasertur i skogen og på fortsatt snødekte veier :). Deilig deilig...

En ny hund? :icon_clapping:

Guest 2ne

Jeg pleier ikke å henge meg på sånt, men jeg sier faktisk skal:D Det er nesten så jeg hadde lyst til å skulle til og med :P

Guest Jonna

:lol: Ja om det en fellesvenn av oss på FB sier om en hund som står igjen ett annet sted.

Guest Gråtass

Takk for alle klemmer, det hjelper godt på en vanskelig dag. Nå sover pasienten. Jeg har vært en tur i skogen med de andre hundene, har snakket med veterinær. Hun blir holdt på smertestillende til i morgen, i værste fall kan jeg sedere henne. I morgen kommer vet hjem til oss og vurderer situasjonen, jeg vet utfallet, men godt å få støtte av fagfolket.

Edit: det vanskelige er at det svinger sånn, i dag tidlig falt hun om og jeg trodde jeg skulle miste henne der og da, men så kicket smertestillende inn og da ville hun ut å rusle litt, spiste mat og drakk godt med vann. Man kan jo bli gal av mindre.

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Fine Kendra ❤️Tenk for et år dere har hatt så langt! Jeg gleder meg så til å følge fortsettelsen 
    • Vi er inne i siste måned før Kendra fyller et år, og time til røntgen av hofter og albuer er bestilt. Kjempespennende! Jeg vet ikke hvem som er mest spent av meg og oppdretter @Sunlily  Vi har også meldt oss på agilitykurs til høsten. Både helgekurs og så ukentlig kurs i seks uker etter det. Jeg får sommerfugler i magen bare ved å tenke på det. Jeg tror både jeg og Kendra vil like det veldig godt, og håper at det kan blir "vår" sport  Det blir også muligens en utstilling i sommer, men vi må se det litt an. Hun har begynt å vokse inn i kroppen sin nå, og jeg synes hun begynner å se flott ut. Fortsatt ung, men hun skal få lov til å få mer tid før jeg sier at hun er ferdig modnet, altså.  De siste ukene har vi gått litt fjellturer. Noen korte, og noen litt lengre. Hun elsker det! Heldigvis. I sommerferien skal vi være på hytten i halvannen uke, og da blir det enda mer turgåing. Blir deilig med late og aktive dager på hytten etter en veldig travel vår for min del med masterskriving. Og så kommer det selvsagt noen bilder. Se så fin hun er blitt       
    • Det gir mening, det du sier, Simira. Supert med alle gode svar her. Det er forresten en dansk svensk gårdshund vi venter på (ser at du har det)😊
    • https://svenska.yle.fi/artikel/2019/06/20/polisen-misstanker-systematisk-import-av-vargar-och-uppfodning-av-varghybrider?utm_source=facebook-share&utm_medium=social&fbclid=IwAR15qtbUDHQezx9T-Ojhr4w2ydT7T_tHnqMtsd80OzEh0P2Zu-R5KHz692A
    • Her er det snart tur i øs pøs regn....gleden ved hund:) Og jeg sliter fremdeles med å få tankene vekk fra hva jeg så i Brennpunkt i går...jeg reagert mest på dyrlegen. Nei det var logistikkproblemer med å gi smertestillende etter kastrering-for da måtte de snu den. Det er snakk om en liten grisunge for ****!!! Da mister jeg respekt og blir mistenksom til dyrleger..
  • Nylig opprettede emner