Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjekk Referanser

Kine Helen

Recommended Posts

Skrevet

dette er vel egentlig en advarsel til alle dere som skal kjøpe hund eller skal ha en til.. be om å få referanser.. nr til tidligere valpekjøpere for å sjekke at det er skikkelige folk dere kjøper av.. og så langt dere har mulighet.. reis på besøk og møt dem og hunden..

har en bekjent som egentlig skulle få sin chihuahua jente på fredag, hun har fått bilder og snakket med oppdretter jevnlig.. dagen før hunden skulle komme fikk hun en mail av en annen som hadde sett hjemmesiden hennes og skulle ha fått en valp av henne som aldri kom.. hun er vist kjent for å sette inn annonser, skrive kontrakt og alt slikt så får plutselig hunden kraftig epilepsi, blir på kjørt eller spist av rottweileren,.. . ikke stol blindt på oppdrettere! ](*,)

dette er bare ment som en advarsel...:)

Skrevet

Så flott du advarer om dette :) Takk =D>

Men der går længe til før jeg skal ha en til hund. Men skal huske tipset til den tid :D

Der er MANGE useriøse opdrettere. Og hvis folk ikke søker grundig, så tror de at de kommer hjem, men en sund og god valp, som så senere kanskje vil ha en masse skavanker :x

Køp ikke det første og det bedste må man vel så si :mrgreen:

Skrevet

he he he har ikke kjøpt hund på 3 år nå og alikavell så har vi fått flere i hus :) . skal kjøpe oss en hannhund snart og skal kjøpe fra en jeg kjenner godt fra utstillinger så da er jeg sikret valp i fra dem. de vil plukke ut den beste hannhunden til meg for vi skal ha til utstilling :D gleder meg til ny hund forde om det kan ta sin tid før vi får den. Flower tispen er nemmelig ikke gammel nokk til å parres enda så vi venter spent og har god tid til å legge av penger for en valp i mellomtiden. :x banana :x/

Skrevet

hun var ikke så dum at hun betalte forskudd vell?. hvis noen sier de skal levere meg en valp på døren så hadde jeg aldri betalt noe forskudd på den, da skulle jeg først ha besøkt dem for å se valpene og sjekket papirer og slkie ting før jeg hadde betalt depositum for den :wink:

Skrevet

Jeg vet faktisk hvem denne "selgeren" er, hun er skikkelig bannlyst i norge hvertfall...mange som vet om henne, hun er IKKE til å stole på. Tar penger for hundene, så sier hun feks. dagen før at den ble påkjørt, eller spist opp av en stor hund osv osv lol. Hun har også klaget på andre oppdrettere av rasen til kjøpere, og slenger generelt dritt om alle andre som driver med chihuahua. HUFF så trist at det skal bli sånn - helt utrolig at folk orker gå så langt for ingenting...

barfy

Skrevet

Hei hei... Jeg er den personen Kine forteller om... Og jeg var nokk så dum at jeg betalte forskudd ja.. hehe... Men en ting er sikkert: jeg har lært!!! Kjøper kun hund som jeg kan reise og se på nå!!

Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke NKK gjør noe med denne dama.. F.eks så gav de henne nytt kennel-navn i begynnelsen av dette året fordi det forrige var for kjent for svindel..

Min chihuahua-jente (som sannsynligvis ikke har eksistert en gang) hadde falt ned fra et bord og døde momentant..

Jeg har forresten fått igjen ALLE pengene nå.. Og det er ca 5 av 50 som gjør det...

Dama er en skam for Chihuahua-Norge!!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...