Gå til innhold
Hundesonen.no

Analkjertler


Lilleulv

Recommended Posts

URK!!!! :? Nemi var inne hos dyrlegen i dag fordi jeg en stund har følt at noe ikke har vært helt bra, og fant til slutt ut at hun hadde tette og betente analkjertler. Det spruta over hele veggen når vet. klemte bak der... Forferdelig ekkelt :D Men synes det er litt rart at hun får sånt problem 1,5 år gammel? Og vil dette si at hun vil fortsette å ha dette problemet eller? at vi må tømme de innimellom? hva kommer sånt av? oppdretter synes dette var rart og mente de pleide å ha forstoppelse først... jeg aner ikke jeg, min forrige hund hadde ikke dette problemet. Litt info til meg, noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tømmer støtt og stadig vi.. mine små Baiser ikke nok og tykt nok til å få alt ut sies det...

Ok, så det er ikke noen big deal i det hele tatt? Jeg må vaske henne hver dag og smøre med salve fremover... gjør du også det? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men mine har aldri gått så lenge at de har blitt betente.. jeg ber vetten sjekke de når de aker seg borteetter gulvet.. har tømt på begge mine før 5 mnd alder..

Min akte ikke min, merka egentlig ikke så mye til det. bare kjente en lukt innimellom og følte at hun virka litt utilpass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom samme problem med dvergen min.

En del hunder må få hjelp til å tømme kjertlene (spesielt små raser)

Min var inne 4 ganger til tømming før han ble operert.

Merket aldri noe på ham før vi så at han hadde "bavian rompe"!

Han spiste, gikk på tur og hadde normal avføring!

Han hadde dypt liggende kjertler (har litt fallende kryss) så det var umulig for meg å tømme dem.

Det var heller aldri noe "grusom" lukt når kjertlene ble tømt... mulig jeg er "døv" i nesen :D

..uansett.. fikk anakjertlene fjernet! Hadde endel problemer post oprativt, men alt gikk bra til slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...