Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsklær til besvær


Yodel
 Share

Recommended Posts

Rødt passer bra til svarte hunder, da se ofte ser svartere ut ved rødt. Svart til svart er ikke så smart nei. Tenkte heller ikke rød til rød egentlig. En lys grå kan funke? Utfordringen er jo den røde hunden egentlig. Man må velge klær som ikke blir for bråkete sammen med den spraglete pelsen.

Brunt er forresten og fint til svart!

Rød hun er jo kjempelett! Grønn! Det får rødfargen mye bedre frem. Det er lurt å bruke kontraster.

Jeg har et skjørt som er velig likt på Kaja-T&C sitt, men det er litt mørkere :) . Tror dere jeg kunne brukt det, og evnt finne en grønnaktig kanskje grå, blazer/overdel sak? + en strømpe bukse, noen som har forslag til farge på den forresten?, og det par snasene sko? Jeg har jo ikke greie på dette :icon_redface: , men helgrått kan kanskje bli litt kjedelig, men forsåvidt gjør jo ikke ikke det meg så mye hehe, bare ikke antrekket stjeler oppmerksomheten vekk fra hundene, hehe :) . Tror jeg får ta en shopperunde før neste utstilling, iallefall før lillestrøm, men får prøve å holde det billig hehe, er jo ikke såå ofte på utstilling.. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg rives mellom å syntes å finne klær som fremhever utstillingshunden er interessant og det at det er ganske hysterisk å kjøpe klær kun i utstillingsøyemed. Kjenner jeg anser meg selv som dobbeltmora

helgen så jeg slik ut: Ble ganske fornøyd med de nye klærne

Ha ha ha, jeg leste så mye om utstilling og klær i går kveld, at jeg drømte om det i natt. Jeg kom meg aldri på utstilling, for jeg måtte prøve så mye klær... Og jeg har ikke fått hunden enda...

Posted Images

Slenger inn et bilde av Leo jeg også, kanskje noen kan gi med noe tips om farger? Jeg har brukt en blå olabukse til nå, med en vanlig sort dressjakke til, men vet ikke om buksa blir litt mørkt. Samtidig har han jo relativt lyse bein, så vet ikke om det blir feil å gå i beige heller.. Noen som har noen tanker?

leo19mnd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rives mellom å syntes å finne klær som fremhever utstillingshunden er interessant og det at det er ganske hysterisk å kjøpe klær kun i utstillingsøyemed. Kjenner jeg anser meg selv som dobbeltmoralsk uansett!

Kan komme med en interessant bemerkning - før trodde jeg at jeg kunne fremheve fargen til hunden ved å ha på farger som var "dårligere". Nå har jo jeg blue merle, så jeg tenkte at beige, brunt etc ville få hunden til å fremstå som blåere. Fikk vite av en proffhandler at slik er det ikke, tvert imot. Kanskje *duh* for mange, men jeg lærte i alle fall noe nytt. I ettertid ser jeg at det stemmer.

Og så:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja: Jeg syns faktisk noen ganger det fint med samme farge på hunden! Men man må være litt forsiktig med det, spesielt med svart mot svart. Det kan være en fordel og en ulempe.

Kensington Gate: Det er jo komplimenter fargene som fremhever hverandre, altså de fargene som står på motsatt side av hverandre i fargesirkelen.

Men jeg ville valgt f. eks beige fremfor hvit til min hvite hund, fordi hun faktisk ikke er kritt hvit, og hadde jeg da brukt hvit, så hadde jeg fremhevet at hun faktisk ikke var hvit :P Men hva fortalte den proffe handleren til deg at man skulle bruke da istedenfor farger som var "dårligere" enn hunden sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig flott Flat med stilig handler! Kjempeflott drakt..og det røde kler hunden kjempe bra.

Modig å stille i rødt!

Tenk å bli nr 7 på CRUFTs..*gåsehud*..''

Lo godt av komentarene.. LOL

Ei i hundeklubben har godt på kurs hos ei international handler.. Hun fikk som tips at hun

burde stille sine sorte små utitulerte hunder i lys drakt.. og champion hunder i Lilla/rødt-o.l.

Men skrekk og gru til glamour/modell"-handler.

Jeg har vært skriver en gang.. og da var det ei "snuppe" med dyp utringning som stilte liten hund.

Da hun skulle stille hunden sto hun rett mot skriverbordet.. og..melonene bulte fram og ut..

Selv jeg som hetrofil dame ble beklemt og livredd for å bli tatt for å stirre. Trodde det var bare slikt man så på

morobilder fra USA (eller noe slikt)

Den mannlige ringsekretæren

ble ganske oppgitt/irritert og fortalte hans tenåringsdøttre hadde aldri sluppet ut døra hjemme med en slik

drakt..Selv ikke på en lørdags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kensington Gate: Det er jo komplimenter fargene som fremhever hverandre, altså de fargene som står på motsatt side av hverandre i fargesirkelen.

Men jeg ville valgt f. eks beige fremfor hvit til min hvite hund, fordi hun faktisk ikke er kritt hvit, og hadde jeg da brukt hvit, så hadde jeg fremhevet at hun faktisk ikke var hvit :P Men hva fortalte den proffe handleren til deg at man skulle bruke da istedenfor farger som var "dårligere" enn hunden sine?

Hun foreslo dyp blå til blue merle. Når jeg setter farger ved siden av bilder av hundene, så ser jeg at det faktisk stemmer, selv om jeg hadde vanskelig for å tro det. På samme måte vil jeg da tro at en hvit hund vil se "renere" ut på en blå bakgrunn heller enn en gul, for å si det sånn. Men jeg måtte altså se det med egne øyne før jeg godtok det forslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun foreslo dyp blå til blue merle. Når jeg setter farger ved siden av bilder av hundene, så ser jeg at det faktisk stemmer, selv om jeg hadde vanskelig for å tro det. På samme måte vil jeg da tro at en hvit hund vil se "renere" ut på en blå bakgrunn heller enn en gul, for å si det sånn. Men jeg måtte altså se det med egne øyne før jeg godtok det forslaget!

En hvit hund se renere ut på blå bagrunn enn på gul? Eller mikset du litt her? Jeg er veldig overbevist om at hun bli gul om jeg bruker hvit. Ser jeg henne på snøen så er hun gul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hvit hund se renere ut på blå bagrunn enn på gul? Eller mikset du litt her? Jeg er veldig overbevist om at hun bli gul om jeg bruker hvit. Ser jeg henne på snøen så er hun gul!

Ja, det var det jeg mente, hvit hund mot blått vs gul bakgrunn, for å gi et eksempel. Det er vel uansett ikke lurt å bruke hvitt til en hvit hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må bare jeg og :D

JEg pleier å gå med svart bukse og svart dressjakke, men siden hun må opp på bordet har jo toppen litt å si også, vanligvis går jeg med lilla, rød eller blå topp. Tror dere det er greit? Og ville dere gått med knæsj farger eller pastell?

Hun er av fargen Hvete med rødtoner i. Og gjør jeg feil ved å alltid gå i svart?

320658_10150893064300529_707430528_21230281_804338769_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megamarie: Du kan vel stille i det meste kanskje bortsett fra hvitt?

Synes du kler det meste du også!

I helgen i Kongsinger orket jeg ikke å "stivpynte meg" til ishallen, men moret meg litt med klesvalget. Jeg stilte nemlig tricolor valpen kledd som tricolor! Jeg hadde grå / mørk bukse, men passet på å ikke skjule Kamar ved å ha orange leggings.

Toppen ar også orange, så han ikke ble "borte" på bordet.

Orange går fint til meg! Det er noe helt annet enn knæsj rødt altså!

379527_10150355659677693_543512692_8659718_492123283_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...