Gå til innhold
Hundesonen.no

ACES


simira

Recommended Posts

I går besøkte vi Athletic Canine Entusiast Society litt utenfor London, primært for å prøve om weightpull er noe vi vil gjøre med Odin.

ACES har aktivitetsdager der man driver med lurecoursing, lengde og høydehopp (opp mot vegg), weightpull og andre ting. Hovedvekten av de aktive er staffe-folk, samt en del amerikanske bulldoger, boxere, staffeblandinger, og en og annen terrier av mindre type (cairn, jrt) og noen lurchere (greyhound/myndeblanding).

Mye muskler og lite bråk! Dette er ikke små, "tjukke staffer", dette er langbente, atletiske staffer slik de var for 50-100 år siden. En del hunder var ganske stresset når de så favorittaktiviteten foregå, men det var ikke antydning til bråk mellom hunder i løpet av den tiden vi var der.

Odin prøvde weightpull med relativt god suksess, og trakk vognen på ca. 120 kg. Etter at staffegutt hadde avsluttet med en vekt på ca. 800 kg... Etterpå løp vi, og tok 100 meter på 9.4 sekunder. De raskeste ligger vanligvis nede på 8.7. Odin kommer seg nok, når han bare lærer å løpe i rett linje. :ahappy: Vi droppet flere aktiviteter i går, siden Odin var ganske stresset over alt det nye. Men det var utrolig morsomt og spennende. Nå har vi bestilt wp-sele, og skal tilbake på neste aktivitetsdag om en måneds tid. :ahappy:

Wp-staff, begynnerklassen

IMG_4756.JPG

En av de utrolig flotte hundene der, amstaff (trodde eieren, han hadde fått hunden...)

IMG_4753.JPG

Can I take her home with me, pleeeease? Staff/ambull-blanding, 5 mnd gammel.

IMG_4754.JPG

Møne (over så mange ganger som mulig på 1 minutt)

IMG_4748.JPG

Uskarpt, men utrolig avslappede og tålmodige bullehunder venter på tur.

IMG_4752.JPG

Tålmodige gutter ser på wp.

IMG_4757.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om dere hadde en flott dag, og et sånt sted skulle vi jammen hatt i Norge også! De amstaffen tror jeg er en miks, den var kort i snuten og noe med kroppen stemte bare ikke.. (om ikke britiske amstaffer ser sånn ut, da)WP er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om dere hadde en flott dag, og et sånt sted skulle vi jammen hatt i Norge også! De amstaffen tror jeg er en miks, den var kort i snuten og noe med kroppen stemte bare ikke.. (om ikke britiske amstaffer ser sånn ut, da)WP er gøy!

Kroppen tror jeg du kan skylde litt på dårlig fotograf her. Jeg har ikke møtt så mange amstaffer i mitt liv, men jeg er ganske sikker på at det ihvertfall er en del amstaff i denne. Det var faktisk den eneste hunden der jeg var ganske sikker på rasen før jeg snakket med eier. :ahappy: Mange varianter av irsk, engelsk, amerikansk (staff og bull) og blandinger av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...