Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra NKK Bø, 21. og 22. februar


Siri

Recommended Posts

:P Ser jeg SÅ skummel ut?? :P

Ha ha neida, men ja... jeg er litt feig da, også snakket du med noen andre... :P Sto en meter unna deg da... :D I could have tøtsjd ju!

Fikk noen med dere hva som skjedde på parkeringsplassen på Bø igår??? De annonserte over høytaler at en parkeringsvakt var på kjørt??? Noen som vet noe, ble visst skikkelig oppstuss..

Og atter engang irriterer jeg meg over hundefolk- kan de ikke plukke opp BÆSJ de.. Lå jo dritt overalt.. det er dårlig gjort.. Skjønner godt at vi blir hevet utav haller en etter en..

Var jo siste året i Bø som jeg har skjønt..

Ha ha komisk altså, tror aldri jeg har vært et sted med så masse sure hundefolk... kan ikke si at utstilling frister noe mer nei. Stressa grinebitere "overalt"... :P

Noen som vet hvordan det gikk i BISringen?

En flat vant, greyhound 2. bis (om jeg ikke husker helt feil) langhårsdachs 3. bis, Siberian husky 4 bis

Beste norske rase; norsk elghund, grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Denne kjenner jeg meg igjen i også ja. Noen ganger er det jeg som sier hei og får et litt forvirret blikk tilbake, andre ganger er det en ukjent person som sier hei til meg. Det går vel opp i opp :D. (Jeg har forresten sagt hei til deg flere ganger!)

hehe, jeg vet jo hvordan du ser ut og vet jeg har snakket kort med deg, tror jeg, men noen ganger går det litt fort allikevel!

Sukk.... Jeg vil også på utstilling! Men her sitter jeg med lekser..

ja.. nerd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIS etter huet, forbehold om feil

BIG. gr 3 Kerry Blue

BIG. gr 5 Huskey

BIG. gr 8 Flat (Caci's A Boy Like Daddy) (C, Golden (Jako's ettellerannet), Lagotto, Labrador (Mambrinos Fly The Flag)

BIS Oppdrett: Samojed, Berner (Hiselfoss?), Labrador (Mambrino)

BIS Avls: Ola Odelsgutt, Berner (X'en med i gruppa :D ), nr 2 Flat Heirofia's West Side Story

BIS Vet: E.Springer (Westbound Way To Go?), Am. Stafordshire terrier (Nordic Choice Steel Vivian), Buhund?, Leonberger?

Ingen store res. for vår del flat rød i åpen klasse. Stilte en tispe som fikk 1AK-3AKK-CK.

Bildene ville ikke funke neii...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie vant klassen sin (3 juniortisper) og fikk HP. Dommeren var streng og det ble ikke utlevert cert for hannhundene, og det eneste CK'en som ble utlevert var til tispa som ble BIR, så jeg er fornøyd jeg :D Strålende kritikk fikk hun også :P

Ikke dårlig! Vet du forresten hvordan det gikk med svartingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde handler,og Zebra var i dalmisklassen ring 14.. jeg bet negler og passet Zumo ved Nkk standen,og fikk hilst på noen Doggis folk, koslig..

Og det gikk bra..

Zebra med soppels fikk CERT,og ble 3.btk- jippi- sjøl om jeg ikke har skjønt det enda..

Hvem stilte for deg? :D

Gratulere nok en gang til alle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme, passe sliten, men fornøyd med en bra helg.

Vi dro heldigvis oppover i går, deilig å sove litt lengre i dag. Det gikk overraskende greit å kjøre i går, var forberedt på verre etter noen skremselsbeskrivelser (første gang jeg kjører til Bø).

Vi bodde på ei super hytte, uten en eneste annen sjel der, og koste oss med lasagne, snop, og skravling til langt på kveld. Så det ble jo litt kort natt likevel... :D Eller, fem timer er ikke så verst på en utstillingshelg.

Avreisen i dag startet med et realt adrenalinkick, siden jeg klarte å kjøre fast bilen i løssnø. Og jeg gjorde det meste feil, slik at høyre framhjul spant og spant, og gravde seg lengre og lengre ned. Var rimelig svett der en stund, men vi var jo flere der, og med slepetau kom vi oss opp og avgårde. Phuh!

Med rimelig forsinket ankomst til hallen (fem på ni er ingen ideell tid å ankomme...) fikk jeg sutret meg til å slippe av Anette, Norma og pikkpakket deres nærmest mulig hallen, så de kunne løpe inn og stille. Mens snille og pliktoppfyllende meg (i motsetning til enkelte andre bilister jeg hører om her) kjørte tilbake og parkerte nederst, og tok to turer for å få med meg hunder og ting og tang.

Trangere enn forventet i hallen (mente noen hadde sagt det pleide å være romslig - det var det ikke hos oss!), og litt smal ring for våre hunder, men det fungerte greit for det. Underlaget er jo flott.

Even inn i veteran, eneste hannhunden påmeldt. Dommeren liker ham veldig godt, og står og vipper fram og tilbake, men kommer til slutt fram til at han nok er forbi sine glansdager, og at det dermed bare blir HP. Men, fornøyd for det, for Even har det så gøy i ringen og jeg tar ikke HP som noen selvfølge.

X'en i unghund, fem i klassen, og vi vinner - med CK. Og det virket i grunnen ikke som om dommeren var så veldig i tvil med oss, det gikk kjapt og greit unna under plasseringen, vær så god, CK, ikke til de øvrige.

I beste tispeklasse ble vi uplassert, og jeg ser selv at hun er veldig god i unghundklasse, men faller gjennom når hun står blant championer og andre gode treåringer. Hun trenger tid for å få det lille ekstra, men hun skal få tid. I mellomtiden kan vi jo ha det litt moro i unghund. En får sette ambisjoner etter hva dyret er god for.

X'ens mamma Lina (Ch. Enslige Evelina av Hiselfoss) stilte i veteran, fikk CK og ble dermed beste veteran - vi får holde det i familien! :P

Og det gjorde vi virkelig, siden X'ens flotte pappa (Ch. Ola Odelsgutt av Hiselfoss) også ble BIR.

Oppdretter'n ble beste oppdretter med HP, men der var ikke X'en med siden hennes type skiller seg litt ut fra de øvrige Hiselfoss'ene som var påmeldt. Men vi var med i pappa'ns avlsklasse, som ble belønnet med HP.

Heldigvis har oppdretter'n min god kondisjon, for hun skulle jo inn i intet mindre enn fire finaler i dag. I gruppe 2 ble pene Ola nummer tre. I BIS oppdretter ble Hiselfoss nummer to. I BIS avlsklasse kom vi som nummer 1, så da kan jeg jo skryte av at hunden min er BIS-vinner og blir avbildet i Hundesport? Og hun har anlegg for sånt også, for hun spratt rett opp på seierspallen, og satte seg pent ned. Pose! I BIS veteran ble mamma Lina shortlisted, men ikke noe mer. Men, skam seg den som klager etter en slik dag!

Hjemturen gikk radig og fint, litt kø mellom Kongsberg og Drammen (var det noen som sa vinterferieavslutning?), men likevel var vi hjemme overraskende fort. Tusen takk til Anette for godt selskap og en trivelig helg!

Og gratulerer til alle som er fornøyd! Bedre lykke neste gang til øvrige!

Nå er det hviledag i morgen, og så er det bare å glede seg og forberede seg til neste utstilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
BIS etter huet, forbehold om feil

BIG. gr 3 Kerry Blue

BIG. gr 5 Huskey

BIG. gr 8 Flat (Caci's A Boy Like Daddy) (C, Golden (Jako's ettellerannet), Lagotto, Labrador (Mambrinos Fly The Flag)

BIS Oppdrett: Samojed, Berner (Hiselfoss?), Labrador (Mambrino)

BIS Avls: Ola Odelsgutt, Berner (X'en med i gruppa :D ), nr 2 Flat Heirofia's West Side Story

BIS Vet: E.Springer (Westbound Way To Go?), Am. Stafordshire terrier (Nordic Choice Steel Vivian), Buhund?, Leonberger?

Ingen store res. for vår del flat rød i åpen klasse. Stilte en tispe som fikk 1AK-3AKK-CK.

Bildene ville ikke funke neii...

Skal hilse så mye fra hun med hoffene. Hun takker så mye for gode tips og råd i forbindelse med handling av tispa :P

(kjempesporty at du stillte opp :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oss gikk det helt greit. I utstillingsringen fikk Chili 1. AK 3. AKK med en kritikk som stemte overens med resultatet. Den har jeg klart å miste så jeg husker ikke helt hva som stod(men det stod bl. a at hun bevegde seg bedre enn forventet hva enn det betyr :D. Kanskje på grunn av fronten/overarmene?)

I dag ble vi "tvunget" inn i lydighetsringen selv om jeg egentlig var fast bestemt på å trekke meg. Vi er vel ikke helt klare så resultatet ble deretter(et par syvere, en femmer og null på hinder som vi knapt har trent på.), og vi fikk 139 poeng.

Jeg synes dere var flinke jeg! Arbeidsviljen var jo virkelig til stede :P

EDIT:

Yippie kom forresten på 2. plass i LP klasse 2 med 173 poeng (tror jeg...)

Her er oppstillingsbilder av henne fra igår:

IMG_8928.jpg

IMG_8923.jpg

Dere var flinke i LP'en altså, knallbra fri ved fot! Grattis med 2. plassen :P

BIS etter huet, forbehold om feil

BIG. gr 3 Kerry Blue

BIG. gr 5 Huskey

BIG. gr 8 Flat (Caci's A Boy Like Daddy) (C, Golden (Jako's ettellerannet), Lagotto, Labrador (Mambrinos Fly The Flag)

BIS Oppdrett: Samojed, Berner (Hiselfoss?), Labrador (Mambrino)

BIS Avls: Ola Odelsgutt, Berner (X'en med i gruppa :P ), nr 2 Flat Heirofia's West Side Story

BIS Vet: E.Springer (Westbound Way To Go?), Am. Stafordshire terrier (Nordic Choice Steel Vivian), Buhund?, Leonberger?

Ingen store res. for vår del flat rød i åpen klasse. Stilte en tispe som fikk 1AK-3AKK-CK.

Bildene ville ikke funke neii...

Stemmer, Irene kapret BIS Veteran igjen hun... :P

*klippe alt og svare etter hukommelsen*

Tusen takk for veldig fin helg, alltid hyggelig å reise med dere! :P

Litt action ble det jo på morgenen i dag, men vi fikk heldigvis nok tid til å komme på plass og til å gjøre oss klare. Takk til mannfolk med store og sterke biler!

Grattis til Even og X'en, samt til HiSLefoss generelt med alle de gode resultatene de dro inn i dag.

--

Med oss kunne det gått bedre. Norma likte seg virkelig ikke i hallen i dag dessverre, og når jeg da i tillegg var noe nervøs i ringen ble prestasjonen deretter. Hun tødde opp når det ble færre folk i hallen, men generelt var hun utilpass med mindre hun fikk sitte "under huden" på folk hun kjenner (der var det forøvrig "Emma" som fikk gjennomgå :P) .

Uansett, hun fikk en rødsløyfe, og ble deretter plassert som nr 3 av 3 i unghund.

Jeg ser tydelig at jeg vi MÅ trene mer ringtrening, hun verken står eller går bra i det hele tatt. Det ødelegger mye; hun fremhever de feilene hun har, samt legger til feil som i utgangspunktet ikke er der. Så ja, nå er det på tide å ta seg selv i nakken om vi skal ha sjanse til å vise oss fra en bedre side.

Ellers; gratulerer til alle med gode resultater! Ingen nevnt, ingen glemt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie vant klassen sin (3 juniortisper) og fikk HP. Dommeren var streng og det ble ikke utlevert cert for hannhundene, og det eneste CK'en som ble utlevert var til tispa som ble BIR, så jeg er fornøyd jeg :P Strålende kritikk fikk hun også :P

Hilste på Anette, Emma og Isabell og jeg så wheatenmali også. Men turte ikke gå bort å si hei :D

Det var veldig koselig ä hilse pä deg!

*föle seg stolt over ä väre en av de som ikke sä SÄ skumle ut* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avls.JPG

Avlsgruppene ("Emma", got you on tape! Gruppa deres løp jo foran mens vi ble filmet)

bis2%20vet.JPG

Buffy BIS2 veteran

n1235737125_30379258_2645.jpg

Tispa jeg viste. Foto: Bente H.

vethanne.jpg

Veteran hannen (som sagt ikke så bra siden jeg stod å gjorde klar tispa mens jeg tok bilder..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tilfeldigvis så de Finske Lapphundene vel?? (Håper vel på litt mye nå men.. :wub: )

Grattis til alle med supre resultater!

Jeg så lapphundene, var med en som stilte. Men noen resulater kan jeg ikke gi deg, for husker virkelig ikke, er ikke så inne i lappeverdenen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
vethanne.jpg

Veteran hannen (som sagt ikke så bra siden jeg stod å gjorde klar tispa mens jeg tok bilder..)

Mulighet til å få tilsendt det bildet (bilder) på mail? Jeg har laget hjemmesiden til Orlando og kunne ha tenkt meg å legge til noen nye bilder :wub: Legg til ditt navn på bildet/bildene og så linker jeg også opp til din hjemmeside;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe bilder*

Du hadde helt rett- hun stod utrolig fint syns jeg! Og grattis med LP-resultater! :wub:

Gratulere til alle andre også, nå kjenner jeg at hvis jeg skivser til all godviljen jeg klarer, så gleder jeg meg pittebittelitt til NKK Bergen.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet til å få tilsendt det bildet (bilder) på mail? Jeg har laget hjemmesiden til Orlando og kunne ha tenkt meg å legge til noen nye bilder :wub: Legg til ditt navn på bildet/bildene og så linker jeg også opp til din hjemmeside;)

PM meg mailadressen din du :wub:

Men må medregne litt tid (et par dager), litt trøbbel på den ene pc'en :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere var flinke jeg! Helheten var liksom så fin! Hunden jobber bra, selv om den ikke nødvendigvis kan alt så godt ennå! Det viktigste i denne klassen må jo være at hunden jobber godt med deg, og DET gjorde hun!

Tusen takk! Det var hyggelig å høre. :wub: Gratulerer så masse med 1. premie og 2. plass. Det var veldig gøy å se dere to gå. Fri v/foten så utrolig bra ut. :wub:

Jeg synes dere var flinke jeg! Arbeidsviljen var jo virkelig til stede ;)

Takk! :lol: Joda, arbeidsviljen er til stede, men hun var nok litt preget av min nervøsitet, hehe.

Gratulerer til alle som er fornøyde med helgen! ;) Og bedre lykke neste gang til dere som ikke er så fornøyde... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det var hyggelig å høre. :wub: Gratulerer så masse med 1. premie og 2. plass. Det var veldig gøy å se dere to gå. Fri v/foten så utrolig bra ut. :wub:

Takk! ;) Joda, arbeidsviljen er til stede, men hun var nok litt preget av min nervøsitet, hehe.

Gratulerer til alle som er fornøyde med helgen! :lol: Og bedre lykke neste gang til dere som ikke er så fornøyde... ;)

Var det dere som var så sinnsykt overlegne på fredagskvelden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...