Gå til innhold
Hundesonen.no

Markus muhle naturfor


BDD Girl
 Share

Recommended Posts

Markus muhle

Det skal være naturlig og bra, bedre enn det meste annet (som selgere selvsagt sier).

"DET ER MOT NATUREN Å GI EN HUND BARE GRØT, SOM DEN KUN TRENGER TUNGEN TIL!" Det er jeg enig i, men mange bløter opp tørrforet pga. svellingen i magen, noe dette foret da ikke gjør: sveller i hundens mage.

Jeg fikk tak i en 15 kg sekk veldig veldig billig, med anbefaling om å teste ut dette foret. Da jeg har slitt litt i det siste med en god type mat for Stålkjeften, så tok jeg med meg denne sekken for å teste ut.

Stålkjeften har aldri hatt trøbbel med magen når jeg har skritet for. Magen er sterkere enn sterkest i så måte. Formengden i forhold til kroppsvekten (anbefalte formengden) er ikke så mye, men jeg har fått en hud som skiter minst to ganger om dagen og da kommer det myyyye. Passe fast, men lukter ikke spesielt godt. Det lukter retten og sletten dritt! (forrige foret jeg testet ut en stund var Belcando som lovet lite og ikke drittluktende avføring. Her kom det mye og lufte itte roser) Og så er det mengde vann som bikkja drikker. I løpet av en dag etter inntak av "naturforet" så går det ned to ganger så mye vann som det gjorde da jeg foret med Belcando (som jeg også gav tørt). Nå kan det være at Belcando inneholder mye vann i forhold til naturforet, men jeg har ikke opplevd at Stålkjeften drikker så mye vann som det gjøres nå om dagen.

Min erfaring med foret er ikke spesielt positivt. Det er heller ikke noe rimlig for. Tror orginalprisen for 15 kg er 450 kroner eller noe sånn.

Noen med erfaring av foret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd dette foret selv men har hørt og lest litt om det. For meg virker det alt for bra til og kunne være sant.

Dette er et vidunder for som skal være verdens beste for for ALLE hunder. Det er bare ikke mulig og få til. Det skal være best for valper, voksne hunder, gamle hunder, feite hunder og aktive hunder.

Jeg synes dette høres alt for fantastisk ut til at jeg tror noe på det men som sagt jeg har ikke prøvd det selv så skal ikke si at det ikke stemmer heller.

Men jeg kommer nok aldri til og ta me meg mine hunder på en ukes lang jakttur med et for som bare inneholder 10.5% fett.

Jeg mener det er alt for lite for aktive hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ingrediensene i dette fôret da?

Sammensetning: Fuglekjøttmel, fullkornris, fullkornmais, magesekkmel fra vilt, beinmel fra vilt, rotfrukt, (ingen gulrot på grunn av skinnrødfarging), fiskemel, maisspire, jordskokkmel, ferskt grønt krydder, eggeplomme, planteoljeblanding, (kaldpresset), lakseolje (kaldpresset), jordskokk, algemel, sporelementer, vitaminer.

Fruktpulver fra solbær, ananas, papaya, banan, acerolakirsebær, epler, pærer, bringebær, mango og bjørnebær.

Innholdsstoff:

Fuktighet

11,0%

Protein

25,0%

Fett

10,5%

Fiber

3,3 %

Aske

7,0%

Kalsium

1,3%

Fosfor

1,0%

Natrium

0,39%

Magnesium

0,18 %

Kalium

0,69 %

Tilleggsstoffer pr. kg:

Vitamin A

10500 i. E.

Vitamin D3

1050 i. E.

Vitamin E

200 mg

Vitamin B1

3,5 mg

Vitamin B2

7,0 mg

Vitamin B6

4,2 mg

Vitamin B12

42,0 mcg

Biotin

210,0 mcg

Folsyre

0,35 mg

Nikotinsyre (Vitamin B3)

21,0 mg

Vitamin C

140,0 mg

Pantothensyre (Vitamin B5)

7,0 mg

Cholinklorid

1050,0 mg

Sporstoff pr. Kg.

Jern

200 mg

Kobolt

1,0 mg

Mangan

48,0 mg

Selen

0,25 mg

Kopper

10,0 mg

Sink

65,0 mg

Jod

1,6 mg

I følge hjemmesiden dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammensetning: Fuglekjøttmel, fullkornris, fullkornmais, magesekkmel fra vilt, beinmel fra vilt, rotfrukt, (ingen gulrot på grunn av skinnrødfarging), fiskemel, maisspire, jordskokkmel, ferskt grønt krydder, eggeplomme, planteoljeblanding, (kaldpresset), lakseolje (kaldpresset), jordskokk, algemel, sporelementer, vitaminer.

Fruktpulver fra solbær, ananas, papaya, banan, acerolakirsebær, epler, pærer, bringebær, mango og bjørnebær.

Hva er det som er så naturlig med dette fôret egentlig? Skjønner ikke helt jeg...Det er jo proppfullt av ingridienser som hunder/ulver ikke spiser...

Kan ikke skjønne at dette skal være så mye bedre enn det vanlige tørrfôret som er på markedet. Lite unaturlig begge deler, uansett hva man velger å merke det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så naturlig med dette fôret egentlig? Skjønner ikke helt jeg...Det er jo proppfullt av ingridienser som hunder/ulver ikke spiser...

Kan ikke skjønne at dette skal være så mye bedre enn det vanlige tørrfôret som er på markedet. Lite unaturlig begge deler, uansett hva man velger å merke det som.

Godt spørsmål... Jeg aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Guest Stella

Jeg har aldri hørt om fôret, dessverre, men lurer på en ting: Hvordan kan man påstå at et tørrfôr ikke sveller i hundens mage om det fôres tørt? Alle tørrfôr vil svelle når det kommer i vanndige omgivelser (les: hundens mage) nettopp fordi det er tørt, og suger til seg vann og, nettopp, sveller... :frantics:

Ellers så det jo ut som et vanlig tørrfôr i følge ingrediensene hvertfall, fullt av ting hunder ikke naturlig spiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

Mitt navn er Christian og jobber for den norske importøren av Naturhundefôret fra Markus-Mühle, samt de andre produktene fra produsenten og fra Luposan.

Fôret er ganske nytt på den norske markedet, så det kan være litt misforståelser og uklarheter.

Jeg ønsker derfor å komme med litt informasjon, ut ifra den diskusjonen dere har hatt her.

Fôret sveller ikke i magen.

Dette er helt korrekt. Putter man en bit med tørrfôr fra en del andre produsenter i et glass med vann, vil det ganske raskt svelle opp og flyte til overflaten.

Putter man en bit med Markus-Mûhle sitt tørrfor i et glass med vann, vil det løse seg opp til et fint pulver og synker til bunns. Dette skyldes innholdet i fôret og ikke minst produksjonsmåten. Det samme vil skje i hundens mage, og vårt tørrfôr er derfor bedre for fordøyelsen. Vi har mange tilbakemeldinger på akkurat dette.

Hunden drikker mye vann når han spiser dette fôret

Dette er også riktig. Fôret fra Markus-Mûhle inneholder veldig lite fuktighet, og hunden får derfor et større behov for vann utenom. Dette er også med på å bedre fordøyelsen, og hindre sykdom i mage og tarm.

Ingrediensene

Vårt Naturhundefôr inneholder alle de viktige ingrediensene som finnes i et byttedyr, som var hundens viktigste matressurs. Fôret er produsert med bruk av kaldpressing som gjør at ingrediensene beholder sine gode egenskaper.

Formen på bitene

Markus-Mûhle Naturhundefor har en spesiell form for å hjelpe på tannrensingen, tyggingen og sikre tilstrekkelig spyttsekresjon.

Vi svarer gjerne på alle spørsmål dere måtte ha om våre produkter. Post gjerne spørsmålene her, eller send meg en epost på christian@luposan.no

Dere finner også mer informasjon på våre nettsider: www.luposan.no

med vennlig hilsen

Christian Albertsen

Luposan Nordic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Hunden drikker mye vann når han spiser dette fôret

Dette er også riktig. Fôret fra Markus-Mûhle inneholder veldig lite fuktighet, og hunden får derfor et større behov for vann utenom. Dette er også med på å bedre fordøyelsen, og hindre sykdom i mage og tarm.

*klipp*

Hvordan kan dette bedre fordøyelsen? Når fordøyelsessystemet er tilpasset et koshold med mye vanninnhold? Lurer også på hvordan høyt tørrstoffinnhold hindrer sykdommer i mage og tarm - av samme grunn, det er jo ikke det fordøyelsessystemet er tilpasset til fra naturens side.

Og hvordan kan det være positivt at hunden trenger mer vann utenom? Det vil jo gi de hundene som ikke drikker nok utenom, et problem?

Noen spørsmål i beste mening fra meg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Flere som har prøvd dette foret nå? Eller noen som har peiling som kan si noe om innholdet? Bra/dårlig?

Har fått forhandler rett i nærheten av oss, og lurer på om jeg skal prøve, men ser det inneholder en hel del "merkelige" ting.. :-)

Innholdsliste:

http://www.luposan.no/Produkter/Markus-Muehle-Naturhundefor/Ingredienser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...