Gå til innhold
Hundesonen.no

Tøybur på Europris


Recommended Posts

Har nettopp vært og investert i et stort tøybur, farge beige/brun til 400 kr på Europris. Virker som om det har god kvalitet i forhold til andre tøybur uten stenger inni. Dette er firkantet, har mesh-lufting på sidene og bak og ser bra ut. Hadde også i to mindre størrelser til enda mindre penger, hehe.

I tillegg selger de nå hundesenger i plysj (svart) og i kosestoff (brunt), og et veldig stort hundebur i svart metall til 800kr. Faktisk ett av de største burene jeg har sett (bortsett fra det digre på Dyrenes Verden på Lade). Det går neppe inn i en vanlig stasjonsvogn, selv om det står på tvers, og jeg lurer nesten på om det er for stort til Pajeroen vår også.. :shocked: Flott at Europris har kjøpt inn store bur når de først skulle kjøpe inn bur. (Jeg har forresten tipset de om å ta inn tøybur, så takk kan sendes på pm, hihi..)

Tøyburet jeg kjøpte har plass til både meg, Tulla og Aynï inni samtidig! :icon_confused::lol: Det er større enn varikennelburet Tulla har i bilen faktisk (large)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Har nettopp vært og investert i et stort tøybur, farge beige/brun til 400 kr på Europris. Virker som om det har god kvalitet i forhold til andre tøybur uten stenger inni. Dette er firkantet, har mesh-lufting på sidene og bak og ser bra ut. Hadde også i to mindre størrelser til enda mindre penger, hehe.

I tillegg selger de nå hundesenger i plysj (svart) og i kosestoff (brunt), og et veldig stort hundebur i svart metall til 800kr. Faktisk ett av de største burene jeg har sett (bortsett fra det digre på Dyrenes Verden på Lade). Det går neppe inn i en vanlig stasjonsvogn, selv om det står på tvers, og jeg lurer nesten på om det er for stort til Pajeroen vår også.. :shocked: Flott at Europris har kjøpt inn store bur når de først skulle kjøpe inn bur. (Jeg har forresten tipset de om å ta inn tøybur, så takk kan sendes på pm, hihi..)

Tøyburet jeg kjøpte har plass til både meg, Tulla og Aynï inni samtidig! :o:icon_confused: Det er større enn varikennelburet Tulla har i bilen faktisk (large)..

Hvor stort var det metallburet til 800kr?

Vi kjøpte nemlig metallbur der, et gediiiiigert et, og det betalte vi 400,- for! En kompis av samboeren min kjøpte samme buret hos felleskjøpet eller noe slikt til 1200,- kr.

Fant ikke tøybur i My sin størrelse på min europris :lol: *snurt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder? er på jakt etter billig tøybur i bartedamestørrelse. :icon_confused:

Jeg har samme bur, kjøpt på price club rundt påske. Veldig holdbart, fint og stort. Jeg har ingen problemer med å ha Ace, Mia og Minnie inni der, og de graver det ikke i stykker. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det er bilder på nettsidene deres? Men det er sikkert stort nok til en bartefrøken. Jeg har et mindre ett som er i samme størrelse som en howavart bruker, dog er det kanskje en tanke lite til han, så dette ville passet fint til han. Bartefrøken blir jo ca samme størrelse? Har dessverre ikke mål på noen av burene, ikke engang det jeg kjøpte, for det stod ikke. Jeg må evt frem med målebånd, men det får bli i morgen eller noe. Jeg kan i alle fall si at det er garantert det største tøyburet du får kjøpt for en så billig penge, og det er virkelig overraskende stort altså! (Metallburet var nok større enn dette igjen, og var også ett av de største burene jeg har sett.) Lengden på burene er nok en meter eller mer (ta det med en klype salt, for jeg har som sagt ikke målt, skal gjøre det i morgen). :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, det høres ut som jeg må en tur på europris. Hun trenger ikke ha danseplass inni det når hun blir voksen, siden det bare er tiltenkt brukt på trening/utstilling. Men greit om hun slipper å brette seg dobbelt. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siklet på det tøyburet, men med tanke på at Norma bryter seg ut av dem, blir det nok litt uaktuelt :icon_confused:

Derimot kunne jeg tenkt meg stålburet, hadde det ikke vært for at jeg nylig kjøpte ett. Dyrere var det selvfølgelig og <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det minste tøyburet :icon_confused: Var veldig fint og solid, men ble litt rar form på det etter at bikkja fant ut at hun ikke gadd være der når vi var på utstilling :lol: Var billig da, og kan slåes sammen og legges i en veske som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å kjøpe det store tøyburet til Vita, men det blir litt lite..Synd for det var virkelig pent :rolleyes2:

Ble det forlite for Vita? Da passer det hvertfall ikke krokodillen.

Er dere sikre? Ace får god plass inni der, og hun er 58 cm høy i skulderhøyde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får se om jeg får tatt en tur innom med et målebånd, men syns jo hun skal ha mulighet til å stå oppreist, hvertfall sånn at ryggen går klar av taket.

Skjønner tankegangen din, det er greit at hunden kan stå, for å få snudd seg for eksempel. Jeg vil gjerne at de skal kunne stå uten å stange med hodet og jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankegangen din, det er greit at hunden kan stå, for å få snudd seg for eksempel. Jeg vil gjerne at de skal kunne stå uten å stange med hodet og jeg da...

Ja, om mulig - hvorfor ikke? Om man ser på utstillinger og stevner generellt kan det virke som om det er om å gjøre og ha minst mulig bur. Det kan bli en stund med bursitting, og da er det greit at de har god plass - selv om det er mer 'keitete' å bære.

Bilde000.jpg

:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om mulig - hvorfor ikke? Om man ser på utstillinger og stevner generellt kan det virke som om det er om å gjøre og ha minst mulig bur. Det kan bli en stund med bursitting, og da er det greit at de har god plass - selv om det er mer 'keitete' å bære.

Bilde000.jpg

:rolleyes2:

Oh, den var stilig!

Når jeg hadde tøybur til Norma var jeg veldig nøye på at hun skulle ha plass til å stå ordentlig oppreist. Greit nok, hun fikk ballplass når hun lå og det ble mer tungvint for meg å bære, men likevel: jeg liker det bedre, og det gjør nok Norma og.

Nå har vi stålbur (Norma bryter seg ut av stoffbur nemlig...), og det er ganske stort til henne. Tungt og litt vanskelig for meg å drasse på, men med tanke på at det fort blir en del bursitting på utstillinger og konkurranser så vil jeg ha det så stort at hun lett kan stå, snu seg, sitte og ligge uten at det ser ukomfortabelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil og helst at hun skal kunne stå vanlig, uten å stange hodet, og med så stor hund jeg får så er utvalget begrenset. Har vari kennel XL og er i tvil om den blir stor nok når hun er fullvolksen. :rolleyes2:

Men at hun skal kunne stå oppreist med god klaring for ryggen setter jeg som minstekrav. Spesielt om vi skal begynne å trene organisert som medfører endel venting i bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Europrisen jeg var på hadde de tre forskjellige størrelser. Ett stort (som jeg kjøpte), ett litt lite (ville hatt god plass til en cairn) og ett veldig lite (til katt/chihuahua). Det jeg kjøpte har disse målene: bredde 60cm, høyde 71 cm, og lengde 95 cm (okei, meteren min var litt liten). Burene er de som Christine linket til. Målene er ca-mål, siden det er litt fleksibelt når det er tøybur det er snakk om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det forlite for Vita? Da passer det hvertfall ikke krokodillen.

Er dere sikre? Ace får god plass inni der, og hun er 58 cm høy i skulderhøyde..

Det største de hadde på "min" Europris, var i alle fall ikke stort nok. Dvs, jeg hadde nok fått henne inni, men jeg er også tilhenger av at hun skal ha litt plass inni der :huh: Finnes det forskjellige størrelser på forskjellige butikker da? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...